Overvægt og påtænker sig at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.176 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. marts 2009

Sisel

Jeg har læst en del artikler på nettet om det at være gravid og overvægtig, og er efterhånden godt nok inde i problemstillingerne ved det.

Men nu er jeg svært overvægtig, med en BMI på 47. Min søster fik graviditetssukkersyge og bæggenløsning under sin graviditet.

Jeg tænker på om det vil være farligt for mig, at blive gravid når jeg er overvægtig? Altså har jeg større risiko for evt selv at dø eller noget i den stil pga overvægt og graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2009

Mikkelmusen

Jeg synes du evt skal prøve at snakke med din læge om det. De burde kunne rådgive dig bedre.

Jeg har "kun" et bmi på 37 og har en del problemer med mit bækken i denne graviditet. Den første var ikke noget problem, havde ingen smerter i bækkenet. Det har jeg til gengæld for fulde gardiner denne gang.

Jeg vil tro der er risiko for et eller andet når man har et så højt bmi som du har, men jeg har ingen idé om man kan dø af det eller lign. Men prøv at snak med lægen, og hvis de ikke kan vejlede og rådgive ordenligt, så bed dem om at henvise dig til nogen der kan.

Udover der muligvis er risiko for div. ting, så skal du også tænke på at overvægt kan være årsag til manglende graviditet. Det er i hvert fald hvad jeg altid har fået afvide. At fordi jeg var overvægtig så havde jeg sværere ved at blive gravid. Men det har du sikkert allerede læst dig til hvis du har søgt en masse på nettet.

Held og lykke

Christina 25+6

Anmeld

1. marts 2009

Fines mor

Mette1981 skriver:

Jeg har læst en del artikler på nettet om det at være gravid og overvægtig, og er efterhånden godt nok inde i problemstillingerne ved det.

Men nu er jeg svært overvægtig, med en BMI på 47. Min søster fik graviditetssukkersyge og bæggenløsning under sin graviditet.

Jeg tænker på om det vil være farligt for mig, at blive gravid når jeg er overvægtig? Altså har jeg større risiko for evt selv at dø eller noget i den stil pga overvægt og graviditet?

Jeg syntes du skal drøfte det med din egen læge, hvis du evt. mener der kan være fare for dig eller barnet.
Jeg har været overvægtig begge gange, og har født to dejlige børn uden problemer. Jeg fik hverken sukkersyge, bækken problemer osv. pga. min overvægt. Faktisk gik alt over forventning også begge fødsler. :-)
Så bare fordi man er overvægtig, betyder det ikke at man ikke kan føde og have en god graviditet.

Anmeld

1. marts 2009

Louise mortil4

tag en snak med din læge, men være forberedt på at han eller hun nok vil fraråde en gravilitet. Jeg har selv en BMI på næsten det samme som din. Jeg er gravid 33+5 idag med vores nr 4 og har ikke haft andre problemer end at mit bækken driller. Fødslerne er indtil videre gået rigtig fint, ingen problemer i forbindelse eller under dem. Selvfølgelig skal man passe på at vægten ikke løber løbsk under graviliteten, men det kan også lade sig gøre hvis bare man tænker sig lidt om. Jeg har indtil nu i denne gravilitet taget 3 kg på, men jeg har også fået vand i kroppen nu, som jeg altid får så regner da med at der er smidt omkring 10 til 15 kg når jeg har født, lige som de jeg var gravid med vores den første og med tvillingerne. Hvis man spiser sundt og sørger for at røre sig lidt under graviliteten så kan det altså lade sig gøre ikke at tage noget på.

Men tag en snak med din læge, han eller hun vil også kunne svare på de spørgsmål du måtte ha.

Knus Louise

Anmeld

1. marts 2009

fam.4xc

Fines mor skriver:

Jeg syntes du skal drøfte det med din egen læge, hvis du evt. mener der kan være fare for dig eller barnet.
Jeg har været overvægtig begge gange, og har født to dejlige børn uden problemer. Jeg fik hverken sukkersyge, bækken problemer osv. pga. min overvægt. Faktisk gik alt over forventning også begge fødsler. :-)
Så bare fordi man er overvægtig, betyder det ikke at man ikke kan føde og have en god graviditet.

samme samme her

I øvrigt er der nogen overvægtige der taber sig under deres graviditet

Min læge har ik sagt andet til mig end at jeg pakkede baby godt ind, og at jeg selvfølgelig sku tænke på hvad jeg puttede i munden

Og så skal man igennem de der glukose belastninger hvis man er overvægtig for at se om man udvikler sukkersyge, men de er jo til at overleve...

Anmeld

1. marts 2009

Tut

Hej,

Mit BMI var 31 da jeg blev gravid, og jeg fik ikke graviditetssukkersyge.

Jeg fik dog en svær bækkenløsning, men det tror jeg ikke er så meget pga. en størrelse at man får det, for min veninde som er meget tynd har også haft det.

Men held og lykke med det hele.

Mette

Anmeld

1. marts 2009

monstar99

min bmi var på omkring de 32 da jeg blev gravid og jeg har haft en del problemmer med bækken,hofter og det ente da også med kejsersnit, pga for højet blodtryk,ingen foster vand,baby hjerte bankede for hurtigt og jeg havde blærbetændelse hvilket var grunden til jeg tog på fødegangen den dag hvor jeg var gået 10dage over.
Nå jeg skal prøve på at blive gravid igen vil jeg først af med vægten så min bmi er normal.
Tror på at min overvægt har været grunden til mange af mine problemmer.

Held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.