Dåb på sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.346 visninger
30 svar
0 synes godt om
21. december 2011

Den kommende far

Så kom dagen hvor vi endelig fik taget os sammen til at snakke med præsten på sygehuset.

Det er en grænse som vi ikke har villet krydse da vi håber og tror på at Viktor klarer den.

Men vi blev enige om at der jo ikke sker noget ved at høre om dåben. Planen er stadig en dåb i en kirke i løbet af foråret men nu ved vi for en sikkerheds skyld hvordan det fungerer på et sygehus hvis dette måtte blive nødvendigt.

Har i nogle erfaringer med dåb på et sygehus?

Mvh

Den kommende far ( Kan vel egentlig ikke hedde dette længere når jeg nu er blevet far)

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Miss T

Jeg er blevet døbt på sygehuset, blev også født for tidlig. Der kom en præst og døbte mig som i kirken og så var det det, ved desværre ikke så meget andet.

Anmeld

21. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Hej...

Først tillykke med lille viktor... han skal nok klare den...

Min datter blev selv født i uge 26 og blev døbt 2dage efter hendes fødsel, ved hvor hårdt det er at høre ordet nøddåb man tror straks det værste, men  som vores præst den gang sagde, det er jo "bare" for en sikkerheds skyld, og v blev enige om vi heller vile have hun havde hendes navn end at hun var et cpr. nr. hvis det nu var...

Du er velkommen til at skrive en pb hvis du har nogle spørgsmål...

Anmeld

21. december 2011

Moar2011

Den kommende far skriver:

Så kom dagen hvor vi endelig fik taget os sammen til at snakke med præsten på sygehuset.

Det er en grænse som vi ikke har villet krydse da vi håber og tror på at Viktor klarer den.

Men vi blev enige om at der jo ikke sker noget ved at høre om dåben. Planen er stadig en dåb i en kirke i løbet af foråret men nu ved vi for en sikkerheds skyld hvordan det fungerer på et sygehus hvis dette måtte blive nødvendigt.

Mvh

Den kommende far ( Kan vel egentlig ikke hedde dette længere når jeg nu er blevet far)

jeg er selv døbt på sygehuset - selvom jeg blev født kun 5uger for tidligt, men var tvilling og var hårdt ramt .

men der kom præsten bare og gav os vor navne .

Vores søn er født 33+3 (selvfølgelig ikk ligeså for tidlig som jeres guldklump) men ved hvor hårdt det er og hvor meget man ber.

jeres søn er en stærk gut  bare holde sammen og være der for hinanden i den svære tid.

Anmeld

21. december 2011

norenberg

Vi har ingen erfaring med det selvom vi fik Oliver i uge 27...men vores holdning var også at han skulle døbes i en rigtig kirke, fordi vi havde troen på at han nok skulle klare det....så min mand takkede nej da jeg stadig var i narkose...men jeg er glad for at han tog den beslutning...han syntes det ville være som at kaste håndklædet i ringen og sige at han ikke troede på den lille figther....

Anmeld

21. december 2011

meem

Min nevø blev pga en hjernesvulst døbt på sygehuset da han var 2mdr... Han overlevede heldigvis det hele og blev senere døbt i kirken..

Anmeld

21. december 2011

H+S Skjolgborg.

Første tillykke med den lille.Nej navne passe jo ikke helt mere til dig da du jo nu er farmand .

Jeg er  døbt på sygehuse for jeg var meget lille og født fortidligt født den 29 nov 1976.

Der kom en sød præst op på afd og døbte mig min mor have min mormor og morfar med og lidt få andre og de fik kaffe kage og flag i opholdstuen der efter. Det er desværre alt hun har fortalt mig. blev døbt i en kirke senere hen.

Jeg veje 2200 g og 45 cm det var meget lidt den gang for 35 år siden sag de jeg blev mere eller mindre født med slem lungebetændelse og andre ting døde nogle gang men har pyha ikke mærke det vilde til det som voksen have dog alt heletiden som lille og i skoleårne også en del. jeg er godt til alt især af husk og tal nummer osv men er dum til dansk staveninge . og , .

Mega tillykke.

Mvh Henriette

Anmeld

21. december 2011

Mortilxx

Min søn blev født i uge 29 og vejede 805 g, vi blev også tilbudt at få ham døbt, men takkede nej på stedet, da både min kæreste og jeg var enige om, at det var som at miste håbet. Vi var også meget tæt på at miste vores søn da han var to mdr. og måtte blive akut hjerteopereret, da vi stadig var indlagt på neonatal afdelingen, vi blev igen tilbudt at få ham døbt, men takkede igen nej. Jeg er super glad for at vi takkede nej, for ugen efter blev vi udskrevet og han blev døbt i kirken, da han var et halvt år, i dag/nu ligger den dejligste lille dreng på min brystkasse og sover, så jeg kan ikke være mere glad for min og min kærestes beslutning:-)

Og mange gange tillykke med jeres lille vidunder! Jeg håber alt det bedste for jer! De er SÅ dygtige på Skejby, I er i de bedste hænder;-)

Kæmpe knus og kram til jer!;-)

Anmeld

1. januar 2012

Klumpe-dumpe

Den kommende far skriver:

Mvh

Hvis det skulle blive nødvendigt med en dåb på sygehuset, så kan I jo når I kommer hjem med ham, få ham fremvist i kirken, hvilke næsten er som en dåb.

Man kan nemlig ikke både blive døbt på sygehuset OG i kirke, da man ikke kan blive døbt 2 gange.

Anmeld

1. januar 2012

L86

Jeg er selv premature og døbt på sygehuset umiddelbart efter fødslen. Jeg er født i uge 29 ved kejsersnit og vejede 625 g.

Da jeg fik lov at komme hjem, blev jeg fremstillet i kirken.

Jeg går ikke rundt med en følelse af at mine forældre gav op, eller kastede håndklædet i ringen fordi de valgte at få mig døbt på sygehuset. tværtimod har jeg altid følt at de allerede fra første færd gav mig alt det de kunne, og det eneste de kunne give mig på det tidspunkt var dåben, så jeg var "klar" hvis det gik galt.

Jeg har heldigvis aldrig stået i denne situation som forælder, men jeg ville lige skrive mit syn på at blive døbt på sygehuset fra mit synspunkt som premature barn.

Mvh. Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.