Hjælp til huskelisten ? :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.592 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. december 2011

Drømme

Vi har jo lige fundet et sted at bo, så min beslutning ikke længere skal ind over min svigermor, men kun jordemoderen (og læge) og indtil videre er det en hjemmefødsel det bliver

Nu sidder jeg så bare her, på turen fra Bornholm til Randers, og tænker på, hvad vi skal huske ?
Altså hvad vi skal have klar til fødslen ?

Vi skal:
- leje eller købe fødekar (vil meget gerne føde i vand)
- pakke taske til hospitalet, hvis vi ender med at skulle derind
- få fat i gamle lagner, håndklæder og voksduge (hvad er jeres erfaring med behovet for det forskellige ?)

Det kommer til at foregå i stuen, hvor der er gulvtæppe, så det skal afdækkes og der skal lige flyttes en ekstra seng derind..

Men hvad har jeg så glemt ?

Håber nogen kan hjælpe mig

Neeej, hvor jeg glæder mig, håber bare graviditeten fortsætter med at gå godt <3

Er 30+2 i dag, så ved godt der er masser af tid til at ordne det endnu, men med en 6-7 timer lang rejse er der rigeligt med tid til at tænke

God jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Dinsen

Hejsa... 

Ja der er self, nogle ting der ska være styr på  søgte li på nettet og fandt denne side, der er hvertfald en liste du li ka læse igennem 

Ved altså ik li hvordan jeg laver den blå, så du må li kopiere den op 

http://www.hjemmefoedsel.net/showthread.asp?id=20050530070101X1186

Anmeld

21. december 2011

Drømme

Dinsen skriver:

Hejsa... 

Ja der er self, nogle ting der ska være styr på  søgte li på nettet og fandt denne side, der er hvertfald en liste du li ka læse igennem 

Ved altså ik li hvordan jeg laver den blå, så du må li kopiere den op 

http://www.hjemmefoedsel.net/showthread.asp?id=20050530070101X1186

Mange tak

Anmeld

21. december 2011

SussieThyssen

Stort tillykke.
Så flaskede det hele sig alligevel.

Snak med Zafir..hun ved vist alt hvad der er værd at vide

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. december 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så for ik så længe siden en udsendelse om en hjemme fødsel og en af de ting damen sagde hun havde manglet og slet ik tænkt på var en spagetti sig til at fiske aff op af vandet med... Hun var kommet til at pølle i poolen og i stedet for at skifte alt vandet fiskede de det bare op. Ik så lækkert men da værd at tænke over. Held og lykke med det! Vh stine

Anmeld

21. december 2011

Drømme

SussieThyssen skriver:

Stort tillykke.
Så flaskede det hele sig alligevel.

Snak med Zafir..hun ved vist alt hvad der er værd at vide

Kærligst
Sussie

Tak Sussie

Der er skrevet et par opdateringer herinde, vi fik lejebolig her i weekenden - virkelig skønt - og så er det jo kun os selv der bestemmer hvad der skal ske

Prøver lige at skrive til Zafir så Tak

Anmeld

21. december 2011

Drømme

StineW79 skriver:

Så for ik så længe siden en udsendelse om en hjemme fødsel og en af de ting damen sagde hun havde manglet og slet ik tænkt på var en spagetti sig til at fiske aff op af vandet med... Hun var kommet til at pølle i poolen og i stedet for at skifte alt vandet fiskede de det bare op. Ik så lækkert men da værd at tænke over. Held og lykke med det! Vh stine

Tak xD

Lidt surt, men ja, det er da værd at tænke over

Anmeld

21. december 2011

Zafir

Altså - jeg er nok en af de mest utjekkede personer, hvad den slags angår Jeg har ALDRIG pakket taske til sygehuset, jeg har aldrig sørget for afdækning og den slags.

Vi sørgede for:

At der var dejligt rent og pænt og rent sengetøj på.

At der var GOD OG RIGELIG mad til dem der skulle være her hjemme omkring fødslen. Mad der var forberedt i forvejen, snacks, cola, kaffe osv.

At der var kommet fødekar hjem.

Så havde vi en masse håndklæder osv, men det blev aldrig rigtig taget i brug.

Vi havde god musik.

Begge gange har det stort set ikke svinet. VI lagde et par håndklæder i kanten af karret, fordi det kan plaske lidt. Men der kom stort set heller ikke noget blod i karret.

Så bare sørg for at der er dejligt og rart og der er de ting du føler dig tryg ved. Baby kommer jo under alle omstændigheder.

Og TILLYKKE med at det endte (eller forhåbentligt ender) som du ønskede dig!! Kanon julegave.
HVor langt har du igen?

Anmeld

21. december 2011

Drømme

Zafir skriver:

Altså - jeg er nok en af de mest utjekkede personer, hvad den slags angår Jeg har ALDRIG pakket taske til sygehuset, jeg har aldrig sørget for afdækning og den slags.

Vi sørgede for:

At der var dejligt rent og pænt og rent sengetøj på.

At der var GOD OG RIGELIG mad til dem der skulle være her hjemme omkring fødslen. Mad der var forberedt i forvejen, snacks, cola, kaffe osv.

At der var kommet fødekar hjem.

Så havde vi en masse håndklæder osv, men det blev aldrig rigtig taget i brug.

Vi havde god musik.

Begge gange har det stort set ikke svinet. VI lagde et par håndklæder i kanten af karret, fordi det kan plaske lidt. Men der kom stort set heller ikke noget blod i karret.

Så bare sørg for at der er dejligt og rart og der er de ting du føler dig tryg ved. Baby kommer jo under alle omstændigheder.

Og TILLYKKE med at det endte (eller forhåbentligt ender) som du ønskede dig!! Kanon julegave.
HVor langt har du igen?

Hehe, åh altså, mange tak

Hvordan kan det være det ikke svinede ret meget ? Ved godt det er dårligt formuleret, men er ret træt xD Håberdu ved hvad jeg mener med det

JA, vi har fået hus ! (Eller lejebolig ) det er vildt skønt
Så kan det hele forhåbentligt lykkes

Har 2½ måned igen ca - er 30+2 i dag OG vi har lige været til scanning (julegave til hinanden og mine forældre samt min gode veninde) Og alt ser fint ud Og pt. ligger den lille med hovedet nedad, hvilket h*n har gjort den sidste uges tid så vidt jeg kan mærke, så håber h*n ikke ender med at vende sig rundt senere

Anmeld

21. december 2011

Zafir

Drømme skriver:

Hehe, åh altså, mange tak

Hvordan kan det være det ikke svinede ret meget ? Ved godt det er dårligt formuleret, men er ret træt xD Håberdu ved hvad jeg mener med det

JA, vi har fået hus ! (Eller lejebolig ) det er vildt skønt
Så kan det hele forhåbentligt lykkes

Har 2½ måned igen ca - er 30+2 i dag OG vi har lige været til scanning (julegave til hinanden og mine forældre samt min gode veninde) Og alt ser fint ud Og pt. ligger den lille med hovedet nedad, hvilket h*n har gjort den sidste uges tid så vidt jeg kan mærke, så håber h*n ikke ender med at vende sig rundt senere

Altså ... det svinede SLET ikke andet end i vandet (+opvasken fra dem der spiste hehe, men det fik de selv lov til at ordne bagefter).

Og hvor er det bare fedt. Så kan I nå lige at få ro på, inden bebs kommer. Skøøønt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.