Igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Camulla

Hej med jer  

Jeg var til mit sidste jordmoder-besøg igår og fik at vide, at hvis jeg endnu ikke har født d. 16. januar, så skal jeg sættes igang. Jeg har termin 14. januar. Hun ville ikke risikere at han bliver lige så stor som Micas var, hvilket resulterede i en grum fødsel, som jeg virkelig ikke har lyst til at gå igennem igen. Så jeg er glad for hendes beslutning. 

Men jeg kunne tænke mig at høre andre hvordan det foregår, jeg ved lidt om det, men også, hvor længe går der mon fra d. 16. til jeg bliver sat igang (det er vel ikke samme dag eller??) og så går der nogle dage igen til man føder, ik?

På forhånd tak, de damer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

FruStolpe

Camulla skriver:

Hej med jer  

Jeg var til mit sidste jordmoder-besøg igår og fik at vide, at hvis jeg endnu ikke har født d. 16. januar, så skal jeg sættes igang. Jeg har termin 14. januar. Hun ville ikke risikere at han bliver lige så stor som Micas var, hvilket resulterede i en grum fødsel, som jeg virkelig ikke har lyst til at gå igennem igen. Så jeg er glad for hendes beslutning. 

Men jeg kunne tænke mig at høre andre hvordan det foregår, jeg ved lidt om det, men også, hvor længe går der mon fra d. 16. til jeg bliver sat igang (det er vel ikke samme dag eller??) og så går der nogle dage igen til man føder, ik?

På forhånd tak, de damer  

Jeg blev sat igang da jeg var 40+0 om formiddagen. Jeg kom ind og fik lagt stikpille op. Vi kom igen sidst på eftermiddagen og fik en pille mere.

Jeg fødte næste formiddag, 40+1. Så for mig gik der ca 1 døgn ialt.

Anmeld

20. december 2011

roenlund

Jeg blev sat igang med en pille fredag ved frokosttid og ud kom Liam lørdag morgen kl 7:22 så det kan godt gå hurtigt...

Der stod dog i de papirer jeg fik på hospitalet at man skulle regne med 2-3 dage...

Skriv hvis der er noget mere specifikt jeg kan hjælpe med svar på...

Anmeld

20. december 2011

NoName

Hej,

Jeg blev sat i gang dagen efter vandafgang da jeg ikke fik veer af mig selv.

En super oplevelse synes jeg. Jeg fik drop, og de skruede langsomt op for at se hvordan jeg reagerede på det. Jeg reagerede positivt og hurtigt, 4 timer efter første drop dråbe fødte jeg.

NoName

Anmeld

20. december 2011

Nessie

Jeg blev sat i gang på terminsdagen, kl. 19, og fik nye stikpiller næste formiddag, og middag. Omkring kl. 14 begyndte veerne.

Det endte dog i kejsersnit kl. 17.04, så ved ikke hvor lang tid det ville have taget, men synes veerne alligevel kom rimelig hurtigt

Anmeld

20. december 2011

AnneBJ

Jeg fik en stikpille onsdag morgen kl. 10 ca. Var 41+3, havde ca. 1½ cm livmoderhals tilbage, og kunne kun tvinges 1 finger åben.

Kl. 16.30 fik jeg endnu en pille.

Kl. 20 begyndte det at murre og stramme, kl. 23 fik jeg regelmæssige veer og kl. 7.42 torsdag morgen er Felix født

Anmeld

20. december 2011

Zibi_84

Camulla skriver:

Hej med jer  

På forhånd tak, de damer  

HejsaJeg blev sat i gange da jeg var gået 11 dage over tid.

fik 1 stik pille....Hjem i seng

Dagen efter fik jeg 2 stikpiller fordelt på 5 timer... Så startede veerne langsomt kl. 18.00, og fødte min søn dagen efter kl. 05.55

Ved at igangsættelse med stikpiller er den bedste efterligning på en alm. fødsel. Min fødsel tog godt og vel 12 timer. Held og lykke

Anmeld

20. december 2011

Camulla

Men hvor lang tid går der fra jordemoderbesøg til igangsættelse? Og gør det ikke mere ondt, når man bliver sat igang? Ikke at det kan gøre mere ondt end første gang...

Anmeld

20. december 2011

gonefishing

Camulla skriver:

Hej med jer  

På forhånd tak, de damer  

jeg skulle føde d. 6 dec. blev sat igang d. 16 og fik veer, fødte d. 18. Der skete bare ikke noget selvom jeg blev sat igang og havde veer, så efter 2 dage i smerte helved, fik jeg AK

Anmeld

20. december 2011

Eddy

Jeg blev sat i gang tirsdag den 25. oktober (41+3) kl 9 med en pille.

Jeg tog hjem og veerne begyndte så småt at komme et par timer senere. De tog til i styrke og var på fødegangen igen ved 16 tiden, men der var ikke sket noget, havde kun veer.

Tog hjem igen ved 18 tiden, for at slappe lidt af og spise lidt. Men det kunne jeg slet ikke. Kom tilbage igen ved 20 tiden og der var stadig ikke sket noget.Veerne var sindsyge og væltede bare oveni hinanden.

Blev indlagt fordi veerne var så stærke. Havde en r.. nat, kun med veer, fik dog morfin og cocktail, men det hjalp sku ikke.

Fik taget vandet ved 9 tiden onsdag den 26. oktober (41+4) og så begyndte der at ske noget.. begyndte at åbne mig..

kl 17.26 blev hun født.

Så det var et laaaaaangt forløb.

MEN ALT VÆRD!!!! Sikke en oplevelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.