Orgasme efter fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.219 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Anonym trådstarter

Det er nogle uger siden jeg fødte, og det var lige stoppet med at bløde, havde kun forøget udflåd tilbage. Så fik jeg orgasme her den anden dag, og så begyndte jeg at bløde lidt dagen efter, og igen i dag kom der rent blod, ikke meget men stadig. 

Bør jeg være bekymret? min orgasme har jo nok revet såret op igen, så det er no sex indtil jeg er helt ovre alt, men er stadig lidt bekymret.

Kan det være min orgasme der forudsager blødningen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

VNB

livmoderen går jo i en slags kramper/spasmer under en orgasme, så der er vel ret "normalt" hvis de kramper har gjort sådan at der kan være "sprunget" lidt op i noget og at du derfor oplever en lille blødning. (gætter på at blødningen stammer fra det sted hvor moderkagen sad fast på livmoderenvæggen) 

Jeg har godt nok ikke selv oplevet det efter min fødsel....Men jeg tror ikke at det er noget du skal være nervøs for  altså med mindre blødningen fortsætter... 

Anmeld

20. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er nogle uger siden jeg fødte, og det var lige stoppet med at bløde, havde kun forøget udflåd tilbage. Så fik jeg orgasme her den anden dag, og så begyndte jeg at bløde lidt dagen efter, og igen i dag kom der rent blod, ikke meget men stadig. 

Bør jeg være bekymret? min orgasme har jo nok revet såret op igen, så det er no sex indtil jeg er helt ovre alt, men er stadig lidt bekymret.

Kan det være min orgasme der forudsager blødningen? 

Ja, det kan den godt.
Op mod orgasmen hæver slimhinderne i skeden, og det er højest sandsynligt et lille blodkar derinde, der er bristet.

Men derfor behøver det nu ikke at ske igen, når først du er holdt op med at bløde.

Efter en fødsel kan slimhinderne godt være sarte et godt stykke tid, men spis nogle ekstra B-combin vitaminer, så styrker du hud og slimhinder, og det hele kommer sig hurtigere.
Få evt lægen til at undersøge dig ekstra grundigt, når du skal til 8 ugers undersøgelse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2011

GønskE

Nej tror ikke det dik orgasmes skyld, for havde i sex og du ikke fik en orgasme, tror jeg godt, at du kunne begynde at bløde alligevel men ring til din læge og fortæl og spørg hvad du skal gøre

Anmeld

20. december 2011

mariamiss6

Til at starte med synes jeg du skal se det lidt an. 

Normalt siger man jo faktisk at der skal gå 8 uger, og et lægetjek, før man kan kalde det sådanhelt forsvarligt. Mest på grund af infektionsfare dog.

Men ja, jeg tror godt du kan konstatere at det er sex/orgasmen der gør at du bløder igen nu.

Jeg oplever det tit hvis jeg sexer samme dag som jeg er holdt op med at bløde.

ALtså, så får jeg minimum et par ekstra bløde-dage, med start dagen efter, eller samme dag som sex.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.