delebørn og jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. december 2011

henh01

inspireret af en anden tråd hvordan holder I så jul, Jer med delebørn?

I år skal min datter til sin far juleaften og vi holder derfor jul d. 23. dec med gaver, julemad og det hele. Men det kan vi ikke blive ved med eftersom vi nu har fået en lille en mere, er det jo ikke helt fair bare at sidde d. 24 dec, eller er det?

I år skal vi alle sammen i kirke sammen, altså jeg, min datter, min kæreste, vores søn, min datters far, hans kæreste og hendes lillebror derhenne og jeg tror det kommer til at falde i SUPER god jord hos min datter når hun i dag får det af vide Efter kirken tager hun så med hjem til sin far og kommer hjem igen d. 25 om formiddagen. Jeg har hende fast d 25. og 26. da vi traditionens tro holder julefrokost d. 25 og jeg har fødselsdag d. 26. Hun er fast hos sin far d. 28. hvor de er til jule tam tam. Alt mellem jul og nytår fungerer sådan set rigtig godt, men det er dilemmaet selveste juleaften.

Hvordan gør I? Kom gerne med råd og overvejelser.

Hilsen Henriette der elsker julen og som ser meget frem til næste år hvor begge børn er hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Lihan88

Vi har min kærestes datter hver 2. år til jul   De år hvor vi ikke har hende, holder vi hygge aften (God mad og hen på aftenen får hun hendes gaver). Vi synes selv (bare vores mening) at det er mere forvirrende for hende at holde JUL to gange og har derfor valgt hyggeaftenen..

De år hvor vi har hende d.24 holder hendes mor JUL med hende d.22 og når hun så kommer hjem til os d.24 kan hun ikke rigtig forstå at vi igen fejre jul..

Vi bliver ved med at holde hyggeaften (det år vi ikke har hende d.24) og så bliver vores egen pige til den tid, heller ikke forvirret over at holder JUL to gange.

Anmeld

20. december 2011

TNBC

min bror har børn ligesom dig. Den ældste har en anden far.

I år skal den store holde jul hos sin far, så vi holder jul den 23 og så holder de igen den 24. 

Delebørn er vant til at holde to juleaftner, men det skal jo ikke gå ud de andre børn. 
Altså når børn er helt små, tror jeg de er ligeglade med hvad der sker, da de jo ikke ved hvad det betyder.
Så lav noget mad, hyg jer...

Og når så bliver ældre, så hold to juleaftner hver andet år. 
Jeg skal også holde to juleaftner, først med min familie og den 24 som frivillig.

Min nevø var yngre da han startede med at holde to juleaftner og det eneste han synes var irriterende var at han skulle have det samme mad i træk.

Anmeld

21. december 2011

Lone Jakobsen

her fungere det således:

mine 2 sønner har ingen kontakt med deres far lige pt. så dem har vi hele julen.

min datter er hos hendes far hver anden jul, og hver anden nytår. sådan at hun i år tilbringer julen hos ham og nytår hos os.

min bonus søn som bos hos sin mor. tilbringer i år julen her, men nytår hos sin mor.

dagene ind imellem, fordeler vi jævnt, afhængig af hvad børnene gerne vil deltage i.

Anmeld

21. december 2011

Mimbi

Hej

Jeg har en søn fra et tidligere forhold og min kæreste har en datter

I år er min søn hos sin far juleaften og 1.juledag, 2 juledag er han altid hos os fordi min morfar har fødselsdag 26 des

min bonusdatter er ikki hos os i julen i år men kommer til os til nytår og det gør min søn også

Vi holder ikke "2 juleaftener" da jeg er imod det vi har jo kun en juleaften og der er fordi jesus blev fødte og det gjørde han ikke 2 gange  (ikke for at nedgøre de som holder 2 juleaftener!! )

det år vi ikke har dem, får de gaverne da dig kommer til os igen

Vil ønske alle en god jul

Anmeld

21. december 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg er ikke dele barn, men er vokset op med at hver 2. år har jeg holdt 2 jul. Pga min mor har haft aftenvagt.

Så de år hvor hun sku arbejde, har vi holdt juleaften den 23. dec- med ALT. (mad, dansen om juletræ samt gaver)

Den 24. dec har vi (to søskende og min far) været hos dem der nu har haft turen til at holde juleaften det år. Hvor min mor så er kommet omkring halv 12 når hun havde fri. -Vi danser og får gaver sent, efter traditionen.

Jeg har elsket de år hvor vi har fejret jul to gange, og har været ved at lokke med at jeg vil fejre familie jul den 23. dec, så jeg kan hjælpe til ved frivillige projekter den 24. dec. Det er dog ikk lykkes endnu!

Anmeld

21. december 2011

AnneBJ

Jeg er skilsmissebarn, og de år vi holdt jul hos min far, holdt vi altid jul d. 23. med min mor. Det var vist mest for min mors skyld, for hun ville ikke undvære os i julen - det forstår jeg godt, men som barn syntes jeg ikke det var fedt at holde jul to gange.. al spændingen, stemningen osv., var ikke nær så god for det hele skete jo bare "igen imorgen"...

Så skulle vi få delebørn her i huset, vil der blive holdt én juleaften. Dog synes jeg det er en god ide med en hyggeaften, enten før eller efter jul, sammen med det/de barn/børn man ikke er sammen med selve juleaften.

Anmeld

21. december 2011

Toshiba

henh01 skriver:

inspireret af en anden tråd hvordan holder I så jul, Jer med delebørn?

I år skal min datter til sin far juleaften og vi holder derfor jul d. 23. dec med gaver, julemad og det hele. Men det kan vi ikke blive ved med eftersom vi nu har fået en lille en mere, er det jo ikke helt fair bare at sidde d. 24 dec, eller er det?

I år skal vi alle sammen i kirke sammen, altså jeg, min datter, min kæreste, vores søn, min datters far, hans kæreste og hendes lillebror derhenne og jeg tror det kommer til at falde i SUPER god jord hos min datter når hun i dag får det af vide Efter kirken tager hun så med hjem til sin far og kommer hjem igen d. 25 om formiddagen. Jeg har hende fast d 25. og 26. da vi traditionens tro holder julefrokost d. 25 og jeg har fødselsdag d. 26. Hun er fast hos sin far d. 28. hvor de er til jule tam tam. Alt mellem jul og nytår fungerer sådan set rigtig godt, men det er dilemmaet selveste juleaften.

Hvordan gør I? Kom gerne med råd og overvejelser.

Hilsen Henriette der elsker julen og som ser meget frem til næste år hvor begge børn er hjemme

vi plejer holde "lillejul" d. 23. december de år han skal til hans far

og deår han er ved mig holder han "lille jul" ved hans far

drengen elsker den lille og store jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.