Baby til bare ikk sove alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Miia90

Philippa er idag 6 uger gammel. og vil simpelhen ikk ligge og sove alene hverken og dagen eller natten :/

Hvordan lærte i jeres små at sove alene. ???

Mia, som bare gerne vil have lidt frie hænder og kunne lave lidt at de praktiske ting i hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

DitteFisk

6 uger gammel er man stadig lille bitte

Nogle vil lade babyen skrige et stykke tid for så at finde ud af at det ikke nytter noget og til sidst falde i søvn alene. 

Personligt synes jeg det første lange stykke tid i et barns liv skal handle udelukkende om tryghed, så jeg ser ikke noget stort problem i hvis baby ikke vil sove alene, det kommer, det kommer  

Men prøv måske at start ud i det små. Læg baby fra dig lige når det er ved at falde i søvn.. og bliver hun ked af det, så tag hende op og prøv igen næste dag. Det ville jeg nok gøre - men det er efterhånden også 4 år siden jeg havde en 6 uger gammel baby

Anmeld

20. december 2011

Miia90

Gigl skriver:

6 uger gammel er man stadig lille bitte

Nogle vil lade babyen skrige et stykke tid for så at finde ud af at det ikke nytter noget og til sidst falde i søvn alene. 

Personligt synes jeg det første lange stykke tid i et barns liv skal handle udelukkende om tryghed, så jeg ser ikke noget stort problem i hvis baby ikke vil sove alene, det kommer, det kommer  

Men prøv måske at start ud i det små. Læg baby fra dig lige når det er ved at falde i søvn.. og bliver hun ked af det, så tag hende op og prøv igen næste dag. Det ville jeg nok gøre - men det er efterhånden også 4 år siden jeg havde en 6 uger gammel baby

tak for dit svar hvornår er baby ikk for lille til at ligge alene?

Anmeld

20. december 2011

serinasmor

Hejsa

jeg kan godt forstå det er træls at have hende hængende hele tiden ..

vi gjorde det at serina fik en soveklud som lugtede af mor ( jeg havde gået rundt med den et par timer under tøjet) så havde hun lugten af mor med i seng og med ud i barnevognen ..

det kan være det virker hos jer også .. prøv evt i aften når du putter hende til natten ... den trøje du har haft på idag kan sagtens bruges

serinasmor

Anmeld

20. december 2011

Maja88

ja prøv det med kluden- ellers kan jeg klart anbefale en strækvikle...

Anmeld

20. december 2011

Miia90

serinasmor skriver:

Hejsa

jeg kan godt forstå det er træls at have hende hængende hele tiden ..

vi gjorde det at serina fik en soveklud som lugtede af mor ( jeg havde gået rundt med den et par timer under tøjet) så havde hun lugten af mor med i seng og med ud i barnevognen ..

det kan være det virker hos jer også .. prøv evt i aften når du putter hende til natten ... den trøje du har haft på idag kan sagtens bruges

serinasmor

Tak for dit råd. det prøver jeg iaften.

Men hallo hun ligger så sødt i sin lift inden i vuggen og sover i 15 min indtil videre

Hun kan jo godt

Anmeld

20. december 2011

DitteFisk

Miia90 skriver:

Alene - som i - hvis hun har en vugge eller en lift eller noget hun kan ligge i og så måske med en klud der lugter af mor, som de andre foreslog.

Anmeld

20. december 2011

Thalia

Bitte små babyer skal ikke lære at sove alene - de skal have nærhed og tryghed og være på deres forældre så meget som de overhovedet har brug for det.

Når de bliver ældre begynder de i større grad selv at udvikle et søvnmønster som man kan tænke ind i hverdagen, men det er ikke noget man selv skal give dem, det er noget de udvikler i takt med at de bliver ældre.

Min SP sagde i sin tid at hvis man bilder sig ind at man kan give et barn soverutiner før det er 6 mdr gammelt, så er man selv ude om at man bliver skuffet. Der sker SÅ mange ting i det lille væsens hoved at søvnen kan skifte fra uge til uge.

Sådan er det bare at have en baby.

Anmeld

20. december 2011

DitteFisk

Miia90 skriver:

Nåh misforstod lige  

Hvornår hun ikke er for lille til at ligge alene? 

Jeg tror det kommer gradvist - kan huske, jeg lagde min dreng over i hans vugge når han var faldet i søvn på mig og når han så vågnede om natten, så sov han resten af natten hos mig. Det gjorde vi længe. Nok indtil 6-8 mdr tror jeg. Jeg ammede også, så det passede tit med at han faldt i søvn under amningen, og så kunne jeg ofte lægge ham fra mig derefter. Men efter 6 mdr ca. begyndte jeg at lægge ham selv og i starten brød han sig ikke rigtig om det, men jeg var hos ham, mens han faldt i søvn og tog ham op når han blev rigtig ked af det. Der gik nogle dage med det, og så begyndte han at falde i søvn selv derefter. 

Men mens de er helt små så synes jeg ikke det gør noget at de ligger hos én Måske kunne man bruge en slynge, hvis man gerne vil lave noget samtidig. Ved ikke hvornår babyer er for store til slynger.

Anmeld

20. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Thalia skriver:

Bitte små babyer skal ikke lære at sove alene - de skal have nærhed og tryghed og være på deres forældre så meget som de overhovedet har brug for det.

Når de bliver ældre begynder de i større grad selv at udvikle et søvnmønster som man kan tænke ind i hverdagen, men det er ikke noget man selv skal give dem, det er noget de udvikler i takt med at de bliver ældre.

Min SP sagde i sin tid at hvis man bilder sig ind at man kan give et barn soverutiner før det er 6 mdr gammelt, så er man selv ude om at man bliver skuffet. Der sker SÅ mange ting i det lille væsens hoved at søvnen kan skifte fra uge til uge.

Sådan er det bare at have en baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.