Hvad er Serum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Kloster

Hej.

Har nu set produktet: Serum flere steder. Men hvad er det lige? Hvad gør det godt for? Er det skidt på nogen måder osv? Forskel på mærker?

Jeg har fået Biotherm uden parabener i fødselsdagsgave, men skal jeg så også have Serum ell ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Ma-lu

Serum er et VIDUNDERMIDDEL  

Det til håret, det er en slagt olie også kaldet silkeproteiner..

Jeg bruger det hver dag.. - i tørt hår, et par dråber eller pump fra flasken, godt ud i fingerne og så i håret, ikke i bundet og ikke for tæt, for så ser håret fedter ud.. Mest i spidserne, det 'samler' dem sådan, og så selvfølgelig eller som du synes.. Det gir håret en sund glans, det blødgør også.. Og tager hvis dit hår er kruset.. Alt i alt FANTASTISK, bare lige leg lidt med det..

Du kan også putte lidt i vådt hår, men så er glansen der ik så meget bagefter, men det bliver glat...

Hvis det er, så har Matas egne en, den koster ca.65 kr og er udemærket .. Andre mærker er også gode, men du kan altid 'øve' dig med den billige  

Knus

Anmeld

20. december 2011

SussieThyssen

Kloster skriver:

Hej.

Har nu set produktet: Serum flere steder. Men hvad er det lige? Hvad gør det godt for? Er det skidt på nogen måder osv? Forskel på mærker?

Jeg har fået Biotherm uden parabener i fødselsdagsgave, men skal jeg så også have Serum ell ??

Altså nu aner jeg ikke i hvilken forbindelse du har set det der "Serum" men jeg kan give dig den rent videnskabelige forklaring på det.

Et andet ord for serum er "modgift".

Betegnelsen "serum" bruger man omkring fx vacciner eller en modgift mod fx slangebid.
Det er et koncentrat af et agressivt stof..fx slangegift eller en bakterie, men tyndet så meget op, at kroppens eget emunforsvar bliver vækket til live og går til modangreb og bekæmper de reelle bakterier hvis man skulle blive udsat for dem en anden gang.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2011

Kloster

SussieThyssen skriver:

Altså nu aner jeg ikke i hvilken forbindelse du har set det der "Serum" men jeg kan give dig den rent videnskabelige forklaring på det.

Et andet ord for serum er "modgift".

Betegnelsen "serum" bruger man omkring fx vacciner eller en modgift mod fx slangebid.
Det er et koncentrat af et agressivt stof..fx slangegift eller en bakterie, men tyndet så meget op, at kroppens eget emunforsvar bliver vækket til live og går til modangreb og bekæmper de reelle bakterier hvis man skulle blive udsat for dem en anden gang.

Kærligst
Sussie

Hej.

Det er ansitgt serum. Men er det så gift og en dårlig ting, Serum?

Anmeld

20. december 2011

_-Kathrine-_

Kloster skriver:

Hej.

Serum til ansigtet er en "fugt-booster", som er godt at bruge hvis du har meget tør hud! Jeg bruger en serum og smørrer først den på, lader den tørre ind og smørrer så min fugtighedscreme udenpå!
Huden bliver dejlig blød og make up'en sidder rigtig flot når du har brugt serum (hvis du altså bruger pudder mm)

Anmeld

20. december 2011

SussieThyssen

Kloster skriver:

Hej.

Altså..nu er jeg principielt modstander af enhver form for at bruge den slags ting..jeg kunne heller aldrig finde på at bruge fx antirynkecreme, for hvad indeholder det ikke af stygge ting...og som regel finder man så ud af, før eller siden, at alle de underlige stoffer som kosmetikfirmaerne prøver at få os til at bruge, er hamrende farlige, og bliver forbudt.
Og hvad så lige med alle de mennesker, der er hoppet på vognen og har brugt det, fordi de tror den hellige grav er velforvaret???

Jeg tror at mange tilfælde af fx hudkræft, som stadigt yngre mennesker får, netop skyldes, alt det skidt, de går og smører deres hud med.
Det sidste man fx har fundet ud af er, at de stoffer man tilsætter solcreme for at beskytte mod solens stråler OGSÅ er kræftfremkaldende i voldsom grad...nå det har jeg nu haft mistanke om i mange år.
Thank God vi stort set aldrig bruger den slags her i huset.

Nå det er så min private holdning, men jeg ville ikke hoppe på den slags.
Jeg bruger naturens egne produkter, som kan tages direkte fra køledisken eller købmanden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2011

lio

Den serum jeg har er til ansigtet og skal på før ansigtscremen, den "behandler" lidt mere intensivt end cremen og skal derfor ind under.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.