Update fra flytterodet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. december 2011

piadas

...eller mangel på samme! Jeg er stadig ikke rigtig kommet i gang - og kommer det sgu nok heller ikke før efter jul!

Men det er jo også lige om lidt! Jeg glæder mig til juleaften, og det gør ungerne også. Jeg glæder mig til hygge og Idas første jul! Jeg glæder mig til, Ida piller julepynten af juletræet og ALT hvad der følger med! Jeg æælsker i det hele taget julen...

Vi skal være hjemme sammen med min mor, lillebror, søster og svoger i vores hus - for sidste gang inden vi flytter! Det er lidt vemodigt og mærkeligt at tænke på, men når man så tænker på, at vi flytter til noget MEGET bedre, gør det knap så meget!

Det kører derudaf for fulde gardiner! Jeg arbejder, passer børn, laver mad, vasker tøj, ammer og når egentlig ikke ret meget mere! Men jeg ved jo heldigvis, at det bliver bedre, når Ida bliver lidt større! Hun er MEGET (som i RIGTIG MEGET) morsyg! Når Serdar er hjemme, og hun f.eks. sidder hos ham og får øje på mig, brokker hun sig, indtil hun kommer over til mig - medmindre jeg forlader rummet, så dur far igen!  Jeg forsøger at lade være med altid at tage hende, for hun SKAL altså lære, at jeg ikke er den eneste, der dur! Jeg overvejer kraftigt snart at stoppe med at amme, for jeg tænker det måske kan hjælpe lidt??

Apropos amning - jeg fik mens for en uge siden for første gang siden april sidste år! Hurra for amning men øv for mens, men feeedt at undgå det så længe. Jeg fik det, da Ida var 10 mdr. og 1 dag! Så længe gik der ikke de første to gange, men da ammede jeg heller ikke så længe!

En af årsagerne til, at jeg ikke er stoppet med at amme er også, at Ida er dårlig til at drikke. Hun kan sagtens finde ud af det, men hun gider ikke ret tit, så det er begrænset hvor meget væske, vi kan få i hende i løbet af en dag... Det kæmper vi lidt med, så jeg kan ikke rigtig bestemme mig for, hvornår jeg skal holde op med at amme, for det skal/vil jeg snart!

Hun har 6 tænder nu - 4 foroven og 2 forneden. Jeg synes, det er rigtig svært at fange dem på billeder, men det lykkedes da at få et enkelt af dem foroven.

Vi har været på besøg hos Casablanca Models i Århus, hvor både Ida og Zilan blev fotograferet. De vil desværre ikke have pigerne, for de har nok, der minder om dem i forvejen, og så vil de ikke tage flere ind, for så bliver der jo færre jobs til alle, og det vil de ikke! Men vi (og især Zilan) fik en god og sjov oplevelse ud af det, så i det mindste fik vi en hyggelig dag ud af det. Det var fint nok, og måske søger vi videre, men tiden er lidt knap pt., så overskuddet skal også lige være der til det. Men det ville jo være nogle gode penge at tjene. Jeg har vedhæftet nogle af billederne derfra. Jeg beklager men jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke kan få lov at rotere dem og så beklager jeg endnu mere, at jeg endnu engang ikke kunne begrænse mig! Jeg kan ikke huske, om I har set billedet af os alle frem fra da vi var hos fotografen, men det får I også lige - det er jeg VILDT glad for.

I får altså også lige et af plantegningen af vores nye hus - vi har endelig fået tegningerne, og de går i gang i uge 3. Det er om mindre end en måned - og vi GLÆÆÆÆÆDER os!

Nå, nu må jeg hellere tage mig sammen til at komme i seng, men jeg synes, det var længe siden, jeg har opdateret jer. Det er forøvrigt også længe siden mange af jer har opdateret, så lad dette være en opfordring til jer alle!

og rigtig glædelig jul til jer alle!

Ps. Som I kan se på billederne er det helt store hit at tømme opvaskemaskinen men det kender I sikkert alt til!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Marco2

Tak for update.

Tror ikke jeg har skrevet noget herinde i 100 år men jeg læser med hver dag.

Godt gået at du med job, 3 børn og en meget arbejdende mand, har overskud til at skrive så meget herinde, men det er jo selv. en prioriteringssag  

Jeg synes det er svært nok at finde energien med kun 2 børn og et arbejde der kun er på 30 timer

Men sikke smukke børn I har Jer. Kan da ikke forstå at Cassablanca ikke bruge dem. Hvad er det så de søger, for har da set dem lave en amsse opsøgende i Århus?

Og dejligt med huset. Jeg satser på at vinde 140 mill. i Lotto i morgen så vi kan rive vores hus ned og bygge nyt. Men det sker nok ikke, så vi skal vist bare igang med den store renovering af kælderen. Men et lækkert nyt et-plans hus bliver vores hus fra 1913 næppe.

Knus AG

Anmeld

20. december 2011

Kit

Dejligt med en update. Jeg håber snart at få opdateret, men synes tiden løber fra mig for tiden.

Anmeld

20. december 2011

DK

Skøøøn opdate! Altså hvor er dine piger smukke, og ihh hvor Ida charmer. Jeg forstår slet ikke at de ikke ville have dem. Især Zilan (altså babyer ligner trods alt lidt alle sammen hinanden), men Zilan er da bare SSSÅÅÅÅ smuk og unik. Jeg holder på at det er fordi i bor for langt væk, men at de bare ikke ville give det som rigtig grund.

Det hus ser bare så dejligt ud. Jeg kan sørme godt forstå at i glææder jer!

Knus og julehopsa herfra

Anmeld

20. december 2011

AnneBJ

Shit mand!! Lækre billeder! - af lækre børn!

Min første tanke ifht. amning, morsyghed og mangel på indtag af væske fra den lille dames side var: stop amning Men det er nok nemmere sagt en gjort. Felix får én flaske i døgnet nu, og tager sjældent mere end 100 ml, men han drikker - siiiindsygt meget mælk og vand i løbet af dagen. Der gik lige et par dage efter vi havde droppet morgenflasken før han begyndte, men siden har han bare drukket hver gang vi tilbyder. og han var ellers elendig til det!

Ih mand, lækkert hus, jeg glæder mig sådan til at se billeder af det, også undervejs!

Du ved du er Gud i min verden, for at holde alle de bolde i luften selvom Serdar arbejder meget! Jeg tænker på dig, hver gang jeg er ved at stresse helt vildt en lillebitte smule, over studie, eksamen, baby, husholdning og famiile

Felix er også morsyg - far dur hvis jeg ikke er der. Hvordan går det hos DP-mor egentlig?

Anne, som snart laver en update! Med ligeså meget tekst, og ligeså mange billeder, for det kan vi bare os to... 

Anmeld

20. december 2011

Sofia

Dejligt at høre nyt Pia. Du er bare fyldt med overskud og jeg er så imponeret over hvordan du får det hele til at køre på skinner. Jeg stresser pt over at der skal ryddes op i lejligheden inden jeg tager hjem til jul... hmm småting småting småting. De er så smukke dine piger, elsker billederne af Zilan fra bureauet.

Er du vimmer jeg glæder mig til at se billeder af huset!!

Anmeld

20. december 2011

piadas

Marco2 skriver:

Tak for update.

Tror ikke jeg har skrevet noget herinde i 100 år men jeg læser med hver dag.

Godt gået at du med job, 3 børn og en meget arbejdende mand, har overskud til at skrive så meget herinde, men det er jo selv. en prioriteringssag  

Jeg synes det er svært nok at finde energien med kun 2 børn og et arbejde der kun er på 30 timer

Men sikke smukke børn I har Jer. Kan da ikke forstå at Cassablanca ikke bruge dem. Hvad er det så de søger, for har da set dem lave en amsse opsøgende i Århus?

Og dejligt med huset. Jeg satser på at vinde 140 mill. i Lotto i morgen så vi kan rive vores hus ned og bygge nyt. Men det sker nok ikke, så vi skal vist bare igang med den store renovering af kælderen. Men et lækkert nyt et-plans hus bliver vores hus fra 1913 næppe.

Knus AG

Jeg har det på samme måde, AG - jeg synes slet ikke, jeg skriver og kommenterer så meget, som jeg har lyst til! Men du har nok ret i at det er en prioriteringssag!

Tak for rosen! Jeg ved ikke, hvad det er de søger, men jeg er da vildt nysgerrig, men jeg får det nok aldrig at vide! Det må de også selv om - jeg elsker jo ikke mine piger mindre af den grund!

Uh, det med den lottopulje imorgen, tror jeg ikke, du skal satse på - den har jeg nemlig planlagt at nappe! Hæhæ, men et hus fra 1913 har da også en charme - er der stuk osv.? Det var der i den første lejlighed, vi boede i, i Aalborg, og det synes jeg er vildt flot!

Anmeld

20. december 2011

piadas

Kit skriver:

Dejligt med en update. Jeg håber snart at få opdateret, men synes tiden løber fra mig for tiden.

Tak!

Ja, det er da vist ved at være på tide at høre lidt fra dig - hvordan går det med arbejdet? Jeg har tænkt på dig!

Anmeld

20. december 2011

piadas

DK skriver:

Skøøøn opdate! Altså hvor er dine piger smukke, og ihh hvor Ida charmer. Jeg forstår slet ikke at de ikke ville have dem. Især Zilan (altså babyer ligner trods alt lidt alle sammen hinanden), men Zilan er da bare SSSÅÅÅÅ smuk og unik. Jeg holder på at det er fordi i bor for langt væk, men at de bare ikke ville give det som rigtig grund.

Det hus ser bare så dejligt ud. Jeg kan sørme godt forstå at i glææder jer!

Knus og julehopsa herfra

Jamen, jeg kan jo heller ikke forstå det, men som jeg skrev til AG,  må de selv om det! Nu har jeg fået sendt en ansøgning afsted til BasicCPH, så nu må vi se, hvad de siger!

Ja, ik - jeg glæder mig bare så meget, men kan alligevel ikke forstå, at der skal vi bo om et halvt år. Det virker så surrealistisk og langt ude i fremtiden, så det går nok først rigtig op for mig, når vi får nøglen og skal til at flytte ind!

Anmeld

20. december 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Shit mand!! Lækre billeder! - af lækre børn!

Min første tanke ifht. amning, morsyghed og mangel på indtag af væske fra den lille dames side var: stop amning Men det er nok nemmere sagt en gjort. Felix får én flaske i døgnet nu, og tager sjældent mere end 100 ml, men han drikker - siiiindsygt meget mælk og vand i løbet af dagen. Der gik lige et par dage efter vi havde droppet morgenflasken før han begyndte, men siden har han bare drukket hver gang vi tilbyder. og han var ellers elendig til det!

Ih mand, lækkert hus, jeg glæder mig sådan til at se billeder af det, også undervejs!

Du ved du er Gud i min verden, for at holde alle de bolde i luften selvom Serdar arbejder meget! Jeg tænker på dig, hver gang jeg er ved at stresse helt vildt en lillebitte smule, over studie, eksamen, baby, husholdning og famiile

Felix er også morsyg - far dur hvis jeg ikke er der. Hvordan går det hos DP-mor egentlig?

Anne, som snart laver en update! Med ligeså meget tekst, og ligeså mange billeder, for det kan vi bare os to... 

Åh, Anne - tak!

Ssscccchhhyyyy! Du må ikke sige sådan noget - jeg er virkelig i syv sind! Jeg tror nemlig også, det har en sammenhæng, så jeg nok burde stoppe. Så kommer det vel også automatisk, at hun bliver bedre til at drikke, for så er hun jo tvunget til det, når hun ikke får tilbudt bryst længere... På den ene side har jeg sådan en lyst til at stoppe (så kan jeg også drikke et glas vin og lidt asti nytårsaften uden at have dårlig samvittighed)!

På den anden side har jeg bare slet ikke lyst til at stoppe amningen endnu, og de anbefaler jo egentlig også, at man gør det til 1 år, og hun er jo kun lige fyldt 10 mdr....

Hmmm, jeg burde nok......og du skriver jo også, at Felix blev bedre til det! Det samme sker jo nok med Ida...

Ja, bare rolig - I skal nok blive spammet med det hus!

Hæhæ, jeg er da glad for at min stress bliver forvandlet til positiv energi hos dig! Men Gud er vist så meget sagt!

Præcis det samme her - far dur, hvis ikke jeg er i nærheden! Det går fint hos DP-moderen nu. Hun er næsten lige så god som mig, så det er dejligt. Jeg håber så bare, der går længe, før vi får brug for gæste-DP!

Jaaaa, update - lav endelig det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.