Fødsel på Hvidovre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. december 2011

Horizonsong

Hejsa!

Har I nogle erfaringer, både gode og dårlige, med at føde på Hvidovre?

Jeg skal føde i februar, og er begyndt at tænke en del på selve fødslen.

N/A

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

lycly

Horizonsong skriver:

Hejsa!

N/A

Jeg fik akut kejsersnit på Hvidovre og det var bare en rigtig god oplevelse! De var utroligt søde og dygtige og det hele gik bare stærkt som det jo skal ved aks  

Men i dagene efter da vi lå på barselsgangen synes jeg godt nok de var sparsomme med informationer. Man skulle selv spørge om rigtig mange ting. Min veninde har også lige født på Hvidovre, og hun har endda født for tidligt, men hun sagde også at de heller ikke fik ret meget at vide, men selv hele tiden skulle spørge. Så det skal du måske være lidt opmærksom på, at du skal hive fat i dem hvis du er tivivl, så du ikke bliver sendt hjem med en mass ubesvarede spørgsmål

Men alt i alt en super oplevelse

Anmeld

19. december 2011

Mumto3

Tillykke med hospitalet! Hvidovre er det bedste fødested i landet. Det er super populært og svært at komme til med mindre man bor i distrektet. Der er ca 3.000 gravide om året der søger om at få lov til at føde på Hvidovre, og som får et nej! Det er altså ret mange!

Det er samtidig landets største fødested med over 100 jordmødre ansat. Så selvfølgelig vil der være nogen der har dårlige oplevelser, men overordent set er det et super godt sted!!!

Hvor på hvidovre skal du føde? (Fødegangen, klinikken eller ambulatoriet?)

Anmeld

19. december 2011

Lise

Jeg har født to gange på Hvidovre. Én gang på fødegangen og én gang i klinikken. Jeg er altid blevet taget seriøst, godt imod, og har mødt de sødeste jordemødre. Har to superfine fødsler bag mig, samt et rigtig træls efterfødselsforløb - sidstnævnte var min krop der var dum, men de var superkvikke til at reagere, og fik mig fikset hurtigst muligt  Første gang overnattede vi på barselsgang (tror ikke der var patienthotel da), og anden gang på patienthotellet. På patienthotellet er man ret meget overladt til sig selv, men sygeplejersker og jordemødre er jo kun et ring væk.

Føler mig ekstremt godt behandlet til enhver tid på Hvidovre Hospital.

Har intet at sammenligne med, da det er det eneste sted jeg har født, men jeg er i hvert fald meget tilfreds!

Anmeld

19. december 2011

tinasmor

Jeg er desværre en af dem som ikke har haft de bedste oplevelser. Første gang var det ved at gå galt fordi JM var for lang tid om at reagerere selv om alle tegn var tydelige at der var noget galt. Anden gang ville de ikke have mig ind selv om jeg faktisk var i fødsel. Ubehagelig oplevelse. De indrømmede også senere, at de havde så overdrevent travlt at de ville vente så lang tid så muligt. Efter at have født gik der mange timer inden jeg så en JM. Selve JM var dog flink nok.

Anmeld

19. december 2011

anja89

Horizonsong skriver:

Hejsa!

N/A

Jeg fødte for 19 måneder siden der ude og jeg havde en rigtig fin oplevelse

Den jm der havde haft mig hele vejen gennem graviliteten blev også hende der tog imod min lille datter  Så det i sig selv var jo lidt sjov.

Men ellers syntes jeg de tager sig meget af en,  jeg var alene gennem min gravilitet og fødslen.. JM stillede ikke som sådan spørgsmål til hvorfor men var derfor meget obs på om der var en jeg havde klar der kunne tage med til fødslen og om jeg havde det godt gennem graviliteten pga jeg nu viste jeg stod alene..

Så jeg ville helt  klart vælge hvidovre igen vis det er

Anmeld

19. december 2011

Kamulla

har kun haft en fantastisk oplevelse på hvidovre... og ville gerne føde der nærste gang selvom jeg er flyttet og nu hører til herlev.. (er nu heller ikke gravid)

jeg havde en fantastisk oplevelse på barselsgangen hvor jeg var indlagt i 5 dage pga. komplikationer efter og under fødsel..  der var den SØDESTE sygeplejeske som var fantastisk og en god hjælp for mig.. 

husker ikke min jordemoder fra fødslen, det gik pænt stærkt, min mor var ikke vild med hende... jeg husker hende der undersøgte mig da jeg ankom, og hvis ikke min mor havde stampet i gulvet og sagt hun var hurtigfødende og krævede hun tjekkede hvor åben jeg var (20min efter hun havde tjekket) så havde jeg født derhjemme..

Anmeld

19. december 2011

MetteS81

Jeg fødte på Hvidovre ved akut kejsersnit og var meget glad for min JM!  Heidi hed hun....

Lå bagefter på barselsgangen hvor der var ret underbemandet, så her fik jeg meget lidt hjælp til amningen og den startede skidt og stoppede efter kort tid...på det punkt var de slet ikke gode til at vejlede, synes jeg...men udover det, så kan stedet anbefales  

Anmeld

19. december 2011

Happiness

Jeg fødte på Hvidovre for ca 5 måneder siden, og kan kun anbefale det! Der opstod komplikationer under fødslen, og indenfor 2 minutter var der den hjælp der skulle være (7 personaler, på trods af travlhed!). De var meget åbne overfor mine ønsker, og sørgede hele tiden for at informere mig.¨

Var på barselsgangen i 2 dage efter, og ved hver vagtskifte ko m personalet ind og præsenterede sig og spurgte ind til en. Man kunne altid ringe efter hjælp, og de kom meget kort efter.

Og så et plus at man kan bestille maden. Og der er en del valgmuligheder, både varm og kold mad. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.