Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. februar 2009

tumle81

Hej skønne tøser

Hvad skal jeg gøre???

Peter og jeg er jo netop flyttet sammen igen, og besluttet at vi skal få vores ægteskab til at fungere. Vi elsker hinanden og er virkelig glade for vores beslutning, og nyder begge at være sammen os to og alle 4 med ungerne.

Nu er det bare sådan at jeg er blevet gravid!!! Ja jeg ved det godt, ikke så passende tidspunkt!
Vi har flere gange i den seneste måned været sammen uden at beskytte os hver gang. Jeg havde det på fornemmelsen pga kvalme og utilpashed, og i søndags testede jeg så bragende positiv, og det samme mandag morgen!

Jeg har overvejet frem og tilbage, og det samme har Peter. Vi har snakket meget med vores mødre for gode råd.
Det vi finder frem til er at vi ikke er enige :-(

Jeg kan ikke forholde mig til at skulle få en abort, jeg er stor modstander af abort (dog i visse tilfælde!) og har ikke lyst til at få det gjort. Jeg tror at hvis jeg gjorde det ville det være for Peters skyld, og min skyldfølelse overfor mig selv og barnet samt måske bebrejdelse af Peter ville ødelægge mig helt og aldeles!

Han synes at et barn nu ville ødelægge alt, vores forhold (måske) boligsituationen er ikke så god (dog med mulighed for at finde ny lejlighed) Svært ved at stable en opsparing på benene! Han synes ikke han er klar til endnu et barn lige nu, først om nogle år...

Hvad ville I gøre? Bare et godt råd... Eller opbakning....

Knus Kathrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2009

Marie;-)

Tillykke med jeres "nye" ægteskab. :-)

Fandme svær og hård situation du/i står med. Og desværre umuligt at give gode råd andet at du ¨må mærke efter. Jeg tænker også lidt som din mand, men hvis du føler at det er forkert med en abort - så er det jo nok sådan det er. Har ikke selv prøvet at få en abort, men alle reagerer jo også forskelligt.

Håber det bedste...STORT kram herfra...

Anmeld

28. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Åhh... Jeg har virkelig tænkt over, hvad du skal gøre. Jeg snakkede også med Tom om det igår aftes...

For der er jo meget stor chance for at I kommer til at bebrejde hinanden udfaldet uanset, hvad I vælger...

Jeg mener at kunne huske, at du oprindeligt gerne vil have 3 børn? Har jeg ret? HVis du gerne vil det, vil det jo være endnu sværere at sige farvel...

På den anden side, syntes jeg det er rigtig vigtigt, når I har lyst til det, at give jeres ægteskab en chance, at det så får den chance det fortjener...

I den forbindelse, så tænker jeg at I skal beholde barnet, fordi han kommer til at elske barnet uanset, hvis I bliver sammen nu.

MEN - på den anden side, så har du jo absolut ikke svært ved at blive gravid og I kan lave nr 3 igen, når det er den rette tid...

Den er bare så svær. HVIS du skal af med den, så syntes jeg så absolut at du skal komme af med den meget hurtigt, så din krop er gravid, så kort tid som muligt.

Jeg kan sige, at uanset hvad du vælger, så vil jeg i hvertfald bakke dig op!!!!

KRAM

Anmeld

28. februar 2009

karina1980

det er godt nok en svær en, har tænkt over den hele dagen, og er kommet frem til det samme som de andre,

det er utrolig svært at give råd her,

kan sagtens forstå hvorfor et barn ikke lige passer ind nu, men på den anden side er der jo leveringstiden, som man kunne udnytte,

resultatet kan jo så i væreste fald være at stå alene med 3 børn, men det kan også blive resultatet hvis du tager en abort alene for peters skyld(dog så kun 2 børn)

Jeg synes helt bestemt du skal lytte til dig selv, din krop og indre stemme,

følesesmæssigt er det meget forskelligt hvordan man tackler en abort, jeg har fået 2, den første fordi, der var noget galt og kroppen ikke kunne klare det selv, hvilket for mig ikke var et problem,
anden gang fordi, brian og jeg var flyttet fra hinanden og scaningen viste tvillingere, og det kunne jeg ikke se hvordan jeg skulle klare alene, vil dog sige at det var min hårdste beslutning nogensinde og selv her 4,5 år senere husker jeg stadig følelsen af hvor tom jeg var da jeg gik hjem fra sygehuset,

men bedste råd er at lytte til dig selv, og derefter tale med Peter om det og fortælle ham grunden til dit valg

Anmeld

28. februar 2009

Susan1978

wau - jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.. men vile alligevel ikke lade være med at skrive noget.

Jeg ville selv for alt i vernden beholde barnet men det er jo også mig og jeg står på ingen måde i din sitiation..

Peter har jo ret mht forhold, økonomi og plads.. men altså hvor er sådan noget dog svært at vælge fra.

Jeg vil derfor ikke fortælle dig hvad du skal eller ikke skal... det må simplethen være jeres beslutning og forhåbentlig fælles..

men du ved du har vores alle sammens opbakning hvad end i vælger.

Susan

Anmeld

28. februar 2009

Tina2

Hej søde, puha den er svær....... Har også gået og tænkt lidt over det idag....

Tror virkelig heller ikke jeg kunne vælge det barn fra, det må jeg sige, men det er jo MIG......

Det er jo helt og holdent JERES beslutning, og dødsvært må det være, når I ikke er enige.....

Men hvis muligheden for større lejlighed osv er der, er det da i hvert fald et skridt på vejen, men langtfra det hele.......

Håber I finder en løsning I begge er tilfredse med..... Det må være en svær situation, og som de andre skriver, ved du jo at du har vores fulde opbakning no matter what......

Kram til dig!!!

Knus Tina

Anmeld

1. marts 2009

tumle81

For søren I er sgu verdens dejligste tøser

Jeg er så glad for at jeg har jer at læsse af på, Det betyder virkelig meget for mig. Det skal I bare vide!

Peter og jeg har snakket frem og tilbage, og jeg har fortalt ham hvordan jeg har det og hvordan jeg tror jeg ville reagere, og han har fortalt hvad han tænker og føler, og sammen er vi kommet frem til at det eneste rigtige er at beholde ´vores kommende barn

Vi kan godt se det bliver en hård tid, men på den anden side er jeg allerede der hvor jeg er lidt spændt og ser frem til de kommende måneder, og Peter snakkede da i går om diverse navne, og om at vi nok denne gang ikke vil vide hvad det bliver osv
Vi har jo også 8 måneders tid endnu til at vænne os til tanken og finde ud af noget vedr bolig osv...

Den bliver svær at sige til venner og arbejde, tror folk vil have en masse tanker om hvorfor vi det ene øjeblik ikke lige bor sammen og det næste øjeblik er sammen igen og venter barn
Men det må de om, vi elsker hinanden og vil det her og især hinanden igen. Det må være det som er det vigtigste og betyder noget for os.

Tusind tak fordi I er her

Så kan jeg kun sige at jeg har det godt,
Er mega træt
Har kvalme
Ømme bryster

Men er spændt!!

Knus Kathrina

Anmeld

1. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det var godt at I kom frem til en løsning!!! Jeg er helt sikker på at det i længden er den allerbedste løsning.

Spændende, at I nu skal have en bebs mere...

Jeg sender masser af positiv energi til at det skal gå rigtig godt med det hele!!!

KRAM

Anmeld

1. marts 2009

Fines mor

Det er ikke en nem situration i står i, så derfor vil jeg råde jer til, at arbejde på det som gik galt. Altså inden den lille nye kommer :-)
Er det mere tid alene, så sørg for at få den, evt. utilfredsheder skal løses og tales igennem.
Håber du får en fantastisk graviditet...

KH

Helle

Anmeld

1. marts 2009

Tina Andersen

puha har først lige læst det hele nu og sikken et dilemma hvor er det godt at I er enige og krydser fingre for en nem graviditet held og lykke med det hele og ikke mindst Stort tillykke
K.h
Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.