Cykelsæde vs cykelvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.175 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. december 2011

MorEllen

Til januar skal far begynde at aflevere lillepigen hos DP, og da han er på cykel har vi nu brug for en cykelvogn eller et cykelsæde.. vi kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er bedst...

Nogle der har et godt råd til os?? Kom med Jeres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

EKBJ

Morellen skriver:

Til januar skal far begynde at aflevere lillepigen hos DP, og da han er på cykel har vi nu brug for en cykelvogn eller et cykelsæde.. vi kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er bedst...

Nogle der har et godt råd til os?? Kom med Jeres erfaringer

Ville klart mene at cykelvogn er bedst! :-)

Anmeld

19. december 2011

MorEllen

EKBJ skriver:

Ville klart mene at cykelvogn er bedst! :-)

Ja, i udgangspunktet har vi også tænkt det... hun sidder jo mere beskyttet mod vær og vind i en vogn. Men er den også mest sikker hvis der nu skulle ske et uheld??

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Jeg var SÅ meget i tvivl da vi skulle købe ! Men vi endte med et cykelsæde .. Til bagpå .. Og indtil nu er jeg rigtig glad for det ! Har sidenhen hørt at billister "nemt" kan overse anhængeren når de drejer til højre .. Der blev jeg endnu gladere for vores valg

Anmeld

19. december 2011

MorEllen

Maja_4000 skriver:

Jeg var SÅ meget i tvivl da vi skulle købe ! Men vi endte med et cykelsæde .. Til bagpå .. Og indtil nu er jeg rigtig glad for det ! Har sidenhen hørt at billister "nemt" kan overse anhængeren når de drejer til højre .. Der blev jeg endnu gladere for vores valg

Ok! Ja, det er netop det med at cykelanhengeren nemt kan overses der gør at vi er i tvivl..og når han i tillæg cykler når det er mørkt udenfor..
Men på den anden side så ser jeg da for mig at det virkelig må være træls at sidde bag på en cykel når det regner og blæser...

Anmeld

19. december 2011

Maja_4000

Morellen skriver:

Ok! Ja, det er netop det med at cykelanhengeren nemt kan overses der gør at vi er i tvivl..og når han i tillæg cykler når det er mørkt udenfor..
Men på den anden side så ser jeg da for mig at det virkelig må være træls at sidde bag på en cykel når det regner og blæser...

Vi har købt et regnslag til at tage over cykelstolen hvor der er hul til barnets hoved .. Vi har dog ikke haft brug for det endnu
Men min datter sidder ret meget i læ bagved min store røv :b Nu ved jeg jo ikke hvordan far er af bygning .. Men tror nu nok man tager det meste regn og blæst

Anmeld

19. december 2011

Sommerfugl86

Vi har stol bagpå, men kan se fordele og ulemper ved begge ting, og ville ønske vi havde både stol og vogn så jeg selv kunne vælge lige netop den dag, men det er ønsketænkning
Det positive ved stolen er for mig, at jeg har hende tæt på mig, og derved føler jeg beskytter hende bedre, det er hyggeligt at hve hende lige bagpå, og snakke om alle de ting vi ser på vores vej, og jeg er tæt på hende, hvis hun blir ked af det eller andet.
I dårligt vejr er det dog totalt nitten at hun ikke sidder i læ, og når vi fx. har været ude at handle, kunne det være rart at jeg kunne have nogen flere varer med hjem, der kunne stå i vognen, sammen med min datter.

Anmeld

19. december 2011

MorEllen

Maja_4000 skriver:

Vi har købt et regnslag til at tage over cykelstolen hvor der er hul til barnets hoved .. Vi har dog ikke haft brug for det endnu
Men min datter sidder ret meget i læ bagved min store røv :b Nu ved jeg jo ikke hvordan far er af bygning .. Men tror nu nok man tager det meste regn og blæst

Hehe! Ja havde det nu bare været mig og min store røv der skulle afleveret hende... da kunne det både regnet og haglet uden at pigen mærket noget som helst Men farmand har heldigvis en bred ryg, så mon ikke den kan skærme lidt.
Jeg visste ikke at der fantes regnslag til! Det var da smart! Tror måske det er dèt vi ender med...

Anmeld

19. december 2011

MorEllen

Jessicasmor24 skriver:

Vi har stol bagpå, men kan se fordele og ulemper ved begge ting, og ville ønske vi havde både stol og vogn så jeg selv kunne vælge lige netop den dag, men det er ønsketænkning
Det positive ved stolen er for mig, at jeg har hende tæt på mig, og derved føler jeg beskytter hende bedre, det er hyggeligt at hve hende lige bagpå, og snakke om alle de ting vi ser på vores vej, og jeg er tæt på hende, hvis hun blir ked af det eller andet.
I dårligt vejr er det dog totalt nitten at hun ikke sidder i læ, og når vi fx. har været ude at handle, kunne det være rart at jeg kunne have nogen flere varer med hjem, der kunne stå i vognen, sammen med min datter.

Ja, det kunne da være supersmart at have beggedele  Men det er et godt poeng du har der, med at de er tæt på når de sidder i sædet bagpå.. Og når man også kan få regnslag til så er det jo ikke så slemt.. Tror nok det bliver det vi vælger

Anmeld

19. december 2011

DitteFisk

Vi skiftede fra cykelstol til cykelvogn sidste vinter, fordi jeg væltede på cykel og så gik cykelstolen i stykker vi "opgraderede" også fordi vi ikke har nogen bil og derfor er det rart at have cykelvognens  plads når vi skal handle. 

Når det så er sagt, så ville jeg nok nu vælge cykelstolen (hvis jeg havde haft en bil til at handle stort med) fordi cykelvognen er ret besværlig i blæsevejr, den er ikke just airdynamisk Self er det nok rart for sønnike ikke at få blæst i hovedet, men på den anden side så kan vi heller ikke rigtig snakke sammen når han sidder i vognen. 

Jeg er dog glad for min cykelvogn fordi den er nem at tage af og på og let at køre med (når vejret er til det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.