Vitaminer til gravide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. februar 2009

Skruk

Hejsa... Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe mig med at svare på. Jeg har købt et glas vitaminer, som indeholder det anbefalede til gravide, da vi snart skal i gang med projekt baby Det anbefales, at man starter på pillerne fra det tidspunkt hvor man planlægger graviditeten og til og med 12. uge.
Nederst på glasset står der dog, at pillerne kun bør anvendes til gravide efter aftale med læge eller sunhedsplejerske
Synes ikke jeg vil fare til lægen for det, da det jo netop er piller til gravide og anbefales af sunhedssyrelsen. Så mit spørgsmål til jer, som også har taget dette ekstra kosttilskud er, rendte I til lægen inden I begyndte på pillerne, og ved I hvorfor man evt. ikke må tage dem?

Hilsen
M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Er det folinsyre du har købt? Eller gravitamin måske?

Ikke-gravide behøver ikke tage folinsyre da man ikke har behov for ekstra når man ikke har baby i maven (folinsyre findes i visse grøntsager etc.) medmindre ens læge selvfølgelig siger man skal

At man skal tage dem mens man prøver at blive gravid er for at forberede kroppen bedst på den lille nye i maven.

Men altså, jeg tror ikke der er nogen skade til at du tager dem, hvis det er gravid-vitaminer.

Anmeld

26. februar 2009

Skruk

Er det folinsyre du har købt? Eller gravitamin måske?

Ikke-gravide behøver ikke tage folinsyre da man ikke har behov for ekstra når man ikke har baby i maven (folinsyre findes i visse grøntsager etc.) medmindre ens læge selvfølgelig siger man skal

At man skal tage dem mens man prøver at blive gravid er for at forberede kroppen bedst på den lille nye i maven.

Men altså, jeg tror ikke der er nogen skade til at du tager dem, hvis det er gravid-vitaminer.

Pillerne hedder "vitamin mineral til gravide" og indeholder blandt andet folinsyre. Så det er også derfor det undrer mig, at man skal inddrage lægen i det?

Hilsen
M

Anmeld

26. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Så er det jo bare sådan en multivitamin-pille. (fra matas?)

Skulle du gerne kunne tage uden der sker noget ved det.

Anmeld

26. februar 2009

Skruk

RikkeØ skriver:

Så er det jo bare sådan en multivitamin-pille. (fra matas?)

Skulle du gerne kunne tage uden der sker noget ved det.

Nemlig! Jeg har det ligesom dig, jeg kaster mig bare ud i det.
Tak for din hjælp

Anmeld

26. februar 2009

Rikke, Liam & Linus

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.