Hej
Min lille søn overraskede mig i går.
Vi har en "tumlingetoiletring" (husker ikke det rigtige ord), som jeg i sommer for sjov lod ham sidde lidt på for at se, om han var interesseret, men den gang blev han bare irriteret og det var helt klart ikke noget, han syntes om. Siden da har jeg ikke gjort noget med sagen i det hele taget.
Pludselig i går morges, da vi skulle bytte ble på badet mm, så går han og henter ringen og lægger den på plads på toilettet og signaliserer, at han vil op. Jeg tager bleen af ham og sætter ham op. Han trækker toiletpapirstykker, tørrer sig (selvom det selvfølgelig ikke er nødvendigt) og smider papiret i skålen. Han hyggede sig noget vanvittigt! Og så tissede han. Det syntes han var det morsomste i verden! Og jeg roste selvfølgelig med eftertryk! 
Da jeg så afleverede ham i vuggestuen, fortæller jeg om dette og ber dem følge lidt med, og lade ham gå på toilettet, hvis det er muligt, når han eventuelt viser interesse for det. Og da han bliver hentet, fortæller de, at han signaliserede, at han ville på toilettet - og så tissede han der igen!
Her til morgen gjorde han det hele igen....
Jeg er utrolig imponeret over ham nu, men jeg spekulerer meget på, hvor meget kontrol han mon egentlig har? Er det mon bare tilfældigheder, eller har han allerede forstået, hvad han skal gøre på toilettet, og hvordan han skal kontrollere det? - Han er ikke tidlig med noget som helst andet, så jeg synes, dette er utrolig morsomt. Især siden "alle" hele tiden har sagt, at jeg må være forberedt på, at han bliver tør senere end sin storesøster (hun var 2 år 5 mndr - han er 2 år og 1 mndr).
Hvor lang tid tager det egentlig normalt, fra de begynder at ville tisse i toilettet til de faktisk er tørre? (Med søsteren tog det lidt tid, fordi vi ikke kunne følge hendes behov og et effektivt oplæg i begyndelsen, fordi hun valgte at slutte med bleer lige før en lang bilferie....)
Nogen som har lidt er faring eller et par tips at komme med?