Jubii jeg er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.523 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. februar 2009

fiskeroletuegbe

Jeg har netop fundet ud af at jeg er gravid, og jeg har termin 1 november. Jeg er så glad for at jeg er blevet gravid. Det var nu ikke helt planlagt, men jeg har været skruk vældig længe...Så nu er ventetiden bare lang...

Jeg glæder mig til at høre fra andre der har termin i november..

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2009

Ane nu mor

Jeg har også termin i november, men ved ikke præcist hvornår. Ved faktisk ikke ret meget om noget som helst - det er første barn, og jeg er helt forvirret og lykkelig. Det tror jeg, at jeg vil komme til at skrive på alle anonyme sites, hvor man gider høre det indtil den dag jeg endelig kan fortælle det til familie og venner. Indtil da - hæng fast mit elskede lille embryo!!

Anmeld

11. marts 2009

tumle81

Stort tillykke til jer begge

Jeg har termin 27.10, så er næsten i november

Det er mit 3. barn, så er efterhånden inde i hvordan og hvorledes med det hele *s*

Knus kathrina

Anmeld

11. marts 2009

Ane nu mor

Hvis du er i gang med tredje, kan du så ikke fortælle lidt om de fornemmelser, man render rundt med i disse uger? Jeg er omkring 5+1 hvis jeg ellers har lært at regne rigtigt, og jeg er så konstant nervøs, når jeg går på toilettet. Der er jo hele tiden noget der trykker og skubber dernede... er det normalt? Vil helst undgå alle bekymringer og bare nyde. Det bliver nemmere efter 8. uge, men to uger med bekymring indtil da er to uger for meget.

Anmeld

11. marts 2009

tumle81

Jeg har de andre gange været bekymret for om jeg pludselig begyndte at bløde eller få smerter, men denne gang er jeg bare afslappet.

Man er SÅ meget mere opmærksom på kroppens signaler og jeg tror at man kan mistolke en masse.

Hvis man spiser sundt, får motion og ellers spiser de vitaminer og mineraler som man skal kan man ikke gøre mere...

Man kan godt have en tyngende fornemmelse i underlivet, men det er ganske normalt. Øget udflåd er også normalt!
Menstruationssmerter kan forekomme i de perioder hvor man skulle have menstruation, især i starten.
Ligament smerter er også almindeligt, da det hele jo vokser og skal give sig for at gøre klar til en lille ny baby!

Jeg har haft bækkenløsning med de to andre og været sygemeldt begge gange :-( Første gang fik jeg at vide af jm og læge at jeg var pylret og det jo var helt normalt med smerter i graviditeten, 2 gang var jeg mere forberedt og meldte klart ud fra starten!
Ikke for at skræmme, men er man så uheldig at få bækkensmerter enten ved symfysen eller i sacroiliaca leddene, skal man tage det alvorligt. Jeg led en del efter den første graviditet, men kom stærkt igen efter 2 gang hvor jeg virkelig passede på mig selv...

Knus Kathrina 7+1

Anmeld

11. marts 2009

Ane nu mor

Tak, det hjalp helt sikkert.
Jeg stod på en steppemaskine i 25 minutter i går (er i øvrigt i nogenlunde form, er ikke overvægtig og spiser sundt), og det var den underligste blanding af to følelser: at gøre noget godt for min krop, som ruster den til graviditeten og at udsætte den for noget, der belaster systemet og som kunne give bittebittesmå mennesker lyst til at forlade festen...

Der er så mange forskellige meninger om, hvilke typer motion, man kan dyrke som gravid. Plejer at løbe en del og spille badminton, men er tør ikke rigtigt nogle af delene, fordi der findes advarsler mod det. Hvad gør I andre?

Anmeld

11. marts 2009

tumle81

Jeg var netp startet op med styrketræning og let løb, er i mega dårlig form

Ville gerne lave noget godt for mig selv, min krop og babyen. Jeg tror det er vigtigt at man lytter til sin krop og undgår kontaktsport!
Alt andet burde jo bare være godt for alle parter, så længe man ikke overdriver eller starter op med noget vildt hårdt nu. Er det ikke noget med at man skal være igang inden graviditeten så er det ok??

Knus Kathrina

Anmeld

11. marts 2009

Ane nu mor

Hehe - hvad hvis man var i gang i omtrent en uge, inden man blev gravid?
Havde lige pause fra det der motion op til at det pludselig skete...

Anmeld

12. marts 2009

miniuldahl

jeg skal os føde i november den 3

Anmeld

18. marts 2009

tumle81

Jeg er sikker på atr motion er godt for både mor og baby, så det er bare med at komme ud og nyde det gode vejr :-)

Jeg duer bare ikke til løb hverken med mit bækken eller pga maven, får altså ondt begge steder :-(

Har allerede taget 1½ kg på, så vil allerede forsøge at passe på. Har taget ca 20 kg på de to andre gange!!!

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.