Håndeksem og binyrebarkhormon-creame??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.705 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. december 2011

grøn · ært

Øvøv altså! Mit børneeksem er helt ekstremt for tiden og jeg har håndeksem nu, pga. det. Det gør så ondt på mine hænder og min hud er ret klam at se på :-(

SKAL jeg til en hudlæge eller kan jeg godt gå ned på apoteket og forvente, at de ved hvad jeg som gravid må smørre min hud i? (Jeg har været ved hudlægen i sommers og fået konsateret min eksem, men det tog flere måneder at komme til :-( ...og hvis jeg igen skal til hudlægen, bliver det jo nok først en gang i februar-marts...)

Jeg fandt på apoteket.dk ud af, hvad man smørrer hænderne ind i, hvis man har den eksem, men der er binyrebarkhormoner i alle de creamer de skriver og jeg synes jo at have læst, at det må jeg IKKE bruge, når jeg er gravid :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Muffinmus

Jeg får lys terapi mod mit psoriasis...og det kan man også mod børneeksem for at undgå hormonforstyrrende stoffer..så det er da nok det du skal gå efter...cremerne ville jeg holde mig langt fra, det var hvad lægen rådgav mig til.

Tænker at når du først har været henvist til hudlægen ang ekssem skal du ringe og sige du gerne vil have tid til en lysbehandling....og at du jo ikke må bruge creme når du er gravid så det er ret akut du får behandling inden det bliver meget meget slemt.

Hvis de ikke selv har maskinene, kan lægen henvise til sygehuset, de har.

Anmeld

16. december 2011

grøn · ært

MariaE skriver:

Jeg får lys terapi mod mit psoriasis...og det kan man også mod børneeksem for at undgå hormonforstyrrende stoffer..så det er da nok det du skal gå efter...cremerne ville jeg holde mig langt fra, det var hvad lægen rådgav mig til.

Tænker at når du først har været henvist til hudlægen ang ekssem skal du ringe og sige du gerne vil have tid til en lysbehandling....og at du jo ikke må bruge creme når du er gravid så det er ret akut du får behandling inden det bliver meget meget slemt.

Hvis de ikke selv har maskinene, kan lægen henvise til sygehuset, de har.

Okay, det lyder spændende. Det har jeg aldrig hørt om før mod andet end psoriasis. Skal jeg ringe til min egen læge mener du, eller til den hudlæge jeg blev henvist til?

Og.......er det en gratis behandling? 

Tusinde tak for dit svar!!

Anmeld

16. december 2011

Muffinmus

Jeg ringede til min egen læge og sagde jeg ville have en henvisning til lysterapi og det fikjeg hos en hudlæge, så ring lige og hør ad der først.

det er gratis behandling:-)

Jed ved det fordi jeg kender 1 pige der får det mod børneeksem og fordi han tilbød at min egen søn på 4 kunne få det hvis hans blev for slemt:-)

Jeg fik tid efter 1,5 mdr, men hvis du allerede har været tilknyttet en hudlæge, kan det være det går nemmere, og ellers må du banke i bordet og sige at som gravid har du ikke skide mange andre muligheder og det hjælper jo ikke at vente flere mdr på en tid så.

Anmeld

16. december 2011

grøn · ært

MariaE skriver:

Jeg ringede til min egen læge og sagde jeg ville have en henvisning til lysterapi og det fikjeg hos en hudlæge, så ring lige og hør ad der først.

det er gratis behandling:-)

Jed ved det fordi jeg kender 1 pige der får det mod børneeksem og fordi han tilbød at min egen søn på 4 kunne få det hvis hans blev for slemt:-)

Jeg fik tid efter 1,5 mdr, men hvis du allerede har været tilknyttet en hudlæge, kan det være det går nemmere, og ellers må du banke i bordet og sige at som gravid har du ikke skide mange andre muligheder og det hjælper jo ikke at vente flere mdr på en tid så.

Aha, okay! Super duper! Så vil jeg kontakte min hudlæge på mandag!

Nej, og det er skide belastende at rende rundt med. Mine hænder svier bare konstant.. piv! Jeg prøver at banke i bordet, hvis de siger der vil gå lang tid. Det ender jo med jeg ingen hud har tilbage på mine hænder og mit sædvanlige Aleo Vera creame dur jo altså ikke til det her :-S

Anmeld

16. december 2011

_-Kathrine-_

Hvis du går ind på medicin.dk, kan du gå ind og læse indlægssedler på de forskellige præparater, hvor der også står om gavide må bruge dem eller ej...! Og de er opdaterede!
Mener godt man må bruge locoid!
De er inddelt i 3 forskellige grupper efter styrke, og gruppe 1 og 2 som er de milde, mener jeg godt man må bruge....!
Gruppe 1 som fx kan være hydrokortison, er så mild at det fåes i håndkøb!
Men tal med din læge!

Anmeld

16. december 2011

iris-mor

Jeg ville nok prøve noget alovera, Forever Living, der forhandles privat er der garenti på, dvs virker det ikke så får du pengene retur. Det er da værd at prøve

Anmeld

16. december 2011

grøn · ært

iris-mor skriver:

Jeg ville nok prøve noget alovera, Forever Living, der forhandles privat er der garenti på, dvs virker det ikke så får du pengene retur. Det er da værd at prøve

Når mine hænder har det SÅ slemt som de har, så virker almindelige creamer altså desværre ikke. Jeg har en masse aleo vero crema, nivea osv. men det hjælper ikke en fis. Det er eksem jeg har og derfor er jeg nødt til at bruge noget specielt creme. Men det creme jeg har til min eksem (i ansigtet) er slet ikke kraftigt nok til at tage al min eksem på hænderne.

Jeg vil prøve at få noget lysterapi, som en anden har forslået :-)

Anmeld

16. december 2011

marieo

der er visse cremer mod eksem man godt kan bruge selvom man er gravid. Har selv børneeksem - over hele kroppen, så kan slet ikke undvære mine cremer. Og desuden kan man også få cremer uden binyrebarkhormon til eksem. Men ville ringe til din læge (behøver ikke være hudlæge, den almindelige burde kunne hjælpe), så kan de hjælpe dig med hvilken der er bedst når du er gravid. Kan ikke huske hvilken en jeg blev anbefalet da jeg var gravid.

Hvis din eksem er slem vil jeg dog helt klart anbefale dig at forhøre dig om en uvb-behandling (lys-behandling). Jeg har lige været igennem et forløb, og venter nu på at se om mit eksem kommer igen eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.