tampon efter fødsel? hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.485 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. december 2011

Anette&Sophia

Hvornår må man bruge tampon efter fødsel?
- mit hovede kan simpelthen ikke samarbejde med de klamme bind
bløder ikke mere fra efter fødslen, men tror min første mens er på vej. ( fødte d. 7/11 og har ikke flere fødselsgener )

nogen der kan svare på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

SussieThyssen

anetteb skriver:

Hvornår må man bruge tampon efter fødsel?
- mit hovede kan simpelthen ikke samarbejde med de klamme bind
bløder ikke mere fra efter fødslen, men tror min første mens er på vej. ( fødte d. 7/11 og har ikke flere fødselsgener )

nogen der kan svare på det?

Hvis du er helt færdig med udflåd og blødning efter fødslen, og så får din første mens, så kan jeg ikke se, der skulle være spor i vejen for at du bruger tampon, når mensen begynder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. december 2011

An&Jo

SussieThyssen skriver:

Hvis du er helt færdig med udflåd og blødning efter fødslen, og så får din første mens, så kan jeg ikke se, der skulle være spor i vejen for at du bruger tampon, når mensen begynder.

Kærligst
Sussie

enig med Sussie..

Hvis du er helet (hvis du da sprak) og ellers ikke har mere blødning fra fødslen, så må du gerne bruge tampon næste gang mens kommer..

Anmeld

16. december 2011

Anette&Sophia

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

ih mor sussie. du har bare svar på alt hehe.

tusind tak

Anmeld

16. december 2011

Anette&Sophia

An&Jo skriver:

enig med Sussie..

Hvis du er helet (hvis du da sprak) og ellers ikke har mere blødning fra fødslen, så må du gerne bruge tampon næste gang mens kommer..

havde nogle meget små bristninger, men har ikke mærket noget for det meget længe, underlivet skulle ellers nok fortælle hvis jeg satte mig forkert eller lavede en forkert bevægelse mens jeg sad ned! hehe.

Anmeld

16. december 2011

An&Jo

anetteb skriver:

havde nogle meget små bristninger, men har ikke mærket noget for det meget længe, underlivet skulle ellers nok fortælle hvis jeg satte mig forkert eller lavede en forkert bevægelse mens jeg sad ned! hehe.

så er de sikkert helet..

Men vil lige sige at jeg ikke kunne bruge tampon før efter et halvt år, fordi jeg simpelthen tørrede ud af dem dernede.. og kan stadig ikke udelukkende bruge tampon, der skal også bind til et par dage, for ellers ødelægger jeg balancen der er dernede..

Anmeld

16. december 2011

Anette&Sophia

An&Jo skriver:

så er de sikkert helet..

Men vil lige sige at jeg ikke kunne bruge tampon før efter et halvt år, fordi jeg simpelthen tørrede ud af dem dernede.. og kan stadig ikke udelukkende bruge tampon, der skal også bind til et par dage, for ellers ødelægger jeg balancen der er dernede..

ej hvor vildt s:

jeg har så lige opdaget et problem, jeg kan ingengang få den op? s:
det gør lige så ondt som hvis man skal være sammen med en ordentlig krabat, uden glidecreme. ( sorry for sammenligning haha )

Anmeld

16. december 2011

An&Jo

anetteb skriver:

ej hvor vildt s:

jeg har så lige opdaget et problem, jeg kan ingengang få den op? s:
det gør lige så ondt som hvis man skal være sammen med en ordentlig krabat, uden glidecreme. ( sorry for sammenligning haha )

så ville jeg helt sikekrt vente noget tid med at bruge dem..

Ved godt bind er træls, hader det selv, men kroppen forandres jo desværre ved en graviditet og fødsel..

Anmeld

16. december 2011

Anette&Sophia

An&Jo skriver:

så ville jeg helt sikekrt vente noget tid med at bruge dem..

Ved godt bind er træls, hader det selv, men kroppen forandres jo desværre ved en graviditet og fødsel..

ja tak - tror godt jeg kan slappe lidt af med de knibeøvelser haha

Anmeld

16. december 2011

SussieThyssen

anetteb skriver:

ih mor sussie. du har bare svar på alt hehe.

tusind tak

Hehe..det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.