barsel på su.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. december 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Sagen er den at jeg har termin d. 1/1-2012 og mig og barnets far bor ikke sammen.. Spørgsmålet er nu om han stadig har ret til de der 14 dags barsel? - Han er studerende på SU!

- kom frisk piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Anonym trådstarter

virkelig ingen der ved det?

Anmeld

16. december 2011

An&Jo

jeg aner intet om hvad far er berrettiget til på su når i ikke bor sammen.. men synes da at han skal snakke med sin su rådgiver på den uddannelse han går på..

Anmeld

16. december 2011

Aagaard

Jeg vil tro ja, men jeg er laaaangt fra sikker.

Ring til SU og spørg mandag

Anmeld

16. december 2011

TaAsJu

Jeg ved det ikke. Men vil bare gøre opmærksom på at SU holder lukket fra den 23 dec til den 2 januar.. båede hjemme siden og deres tlf.

Anmeld

16. december 2011

DK

Nej. Det tror jeg ikke at han har.

Det er jo skole og ikke et arbejde.

Anmeld

16. december 2011

Mettemus

Det tror jeg ikke han har. Som studerende på SU står barsel for egen regning, med mindre man er forsørger - så er der ekstra SU at hente. Men barsel fra et undervisningsforløb kan jeg ikke forestille mig at han har

Anmeld

16. december 2011

Julemusen

Nej har han ikke. Når man er på SU gælder reglerne for barsel ikke. Han kan vælge barsel på 6 måneder hvis du kun tager 6 måneder. Andet har han ikke ret til.

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Nej har han ikke. Når man er på SU gælder reglerne for barsel ikke. Han kan vælge barsel på 6 måneder hvis du kun tager 6 måneder. Andet har han ikke ret til.

dvs uanset hvad så ville han ikke have haft de der 14 dage?

troede alle var berittig til 14 dages barsel i forbindelse med fødsel.

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Mettemus skriver:

Det tror jeg ikke han har. Som studerende på SU står barsel for egen regning, med mindre man er forsørger - så er der ekstra SU at hente. Men barsel fra et undervisningsforløb kan jeg ikke forestille mig at han har

dvs uanset om vi havde boedet sammen ville han ikke have haft de der 14 dage som han var berittige til uanset hvad?

- troede alle havde "ret" til de der 14 dage i forbindelsen med fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.