Endnu et barn eller vente ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. december 2011

Anonym trådstarter

Mig og min kæreste sad og sankket om hvornår vi skulle en baby mere. Vi fik en søn i maj, vi ville godt have de er tætte på hiannden med alderen. Men problemet er bare, efter min barsle skal jeg igang med en uddandsle der tager 3 -4 år, synes det lang tid imellen dem. Jeg ville ikke stoppe midt i det hele da jeg skulle igang ved min læreplads da jeg blev gravid, gad de ikke at have mig, så der røg den plads..  

Så vi sankket om at komme igan med nr to til de nye år. 

Så skal jeg vente med uddandsle eller vente med nummer to ?

Jeg er bare så forrvitert, er der nogen der har vært samme sted som os, der kan hjælpe os?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Thalia

Altså min holdning er at børn skal komme når man har lysten og overskuddet til dem.

Jeg under mig en smule over dit forbehold mod at starte uddannelse og tage barsel undervejs. Rigtig mange uddannelser er jo nu gearet til at rumme studerende på barsel, og rigtig mange (inklusiv mig selv) er rigtig glade for at have fået børn under uddannelse fordi man har en frihed og fleksibiltet som kan være svær at matcher når man kommer i voksenjob.

Hvad er det for et studie du skal starte på, og kan man slet ikke kombinere det med en barsel tror du?

Anmeld

16. december 2011

Tona

Anonym skriver:

Mig og min kæreste sad og sankket om hvornår vi skulle en baby mere. Vi fik en søn i maj, vi ville godt have de er tætte på hiannden med alderen. Men problemet er bare, efter min barsle skal jeg igang med en uddandsle der tager 3 -4 år, synes det lang tid imellen dem. Jeg ville ikke stoppe midt i det hele da jeg skulle igang ved min læreplads da jeg blev gravid, gad de ikke at have mig, så der røg den plads..  

Så vi sankket om at komme igan med nr to til de nye år. 

Så skal jeg vente med uddandsle eller vente med nummer to ?

Jeg er bare så forrvitert, er der nogen der har vært samme sted som os, der kan hjælpe os?

To ting falder mig lige ind.

-Har du talt med din fagforening om det der forløb med lærepladsen. For hvis I havde skrevet kontrakt/forløbet var i gang er det ikke sikkert at de havde ret til at sige dig op.

-Jeg ville få børnene i rap hvis det var mig og så tage uddannelsen bagefter. Især hvis du er ung og ikke fejler noget fysisk. For så kan du nemlig holde til to graviditeter i træk og har god tid til at tage en uddannelse bagefter

Anmeld

17. december 2011

Lone Jakobsen

altså jeg er en af dem der har fået 2 børn under uddannelser, så jeg kan slet ikke se problemet i det mange uddannelser er super gode til at vise hensyn og støtte en gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.