Anonym skriver:
nogen der kender til regler, krav osv når man som enlig kvinde vil adoptere? og hvad koster det? hvilke lande kan man adoptere fra? og hvad kan man selv vælge?
det har altid været en drøm for mig at adoptere, men som enlig og tilmed lidt ung (27) med et barn i forvejen, så ved jeg faktisk ikke hvilke muligheder jeg har
er det nogen der er kloge på dette område?
god jul 
Jeg kan ikke lige alle reglerne overhovedet, men jeg vil blot lige indskyde, at det er EKSTREMT dyrt, i hvert fald hvis du opdatere udenlands. Min kæreste er adopteret fra Sydkorea, og det var meget dyrt. Hans forældre skulle fx, ud over normale omkostninger, betale for at en person kunne transportere ham fra Korea til Danmark. Derudover er der virkelig mange krav, og det er en lang proces for at blive godkendt. Også for dem, selvom de var en kærlig typisk dansk kernefamilie.
Ikke for at afskrække dig, men blot for at fortælle. Når det er sagt, synes jeg det er en smuk ting du overvejer. Synes det er fantastisk, at der findes mennesker der vil give bortadopterede børn et langt og lykkeligt liv. Og hey, fandtes der ikke dén slags mennesker, havde jeg jo aldrig mødt manden i mit liv
Anmeld