adoption.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2011

Anonym trådstarter

nogen der kender til regler, krav osv når man som enlig kvinde vil adoptere? og hvad koster det? hvilke lande kan man adoptere fra? og hvad kan man selv vælge?

det har altid været en drøm for mig at adoptere, men som enlig og tilmed lidt ung (27) med et barn i forvejen, så ved jeg faktisk ikke hvilke muligheder jeg har

er det nogen der er kloge på dette område?

god jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

nogen der kender til regler, krav osv når man som enlig kvinde vil adoptere? og hvad koster det? hvilke lande kan man adoptere fra? og hvad kan man selv vælge?

det har altid været en drøm for mig at adoptere, men som enlig og tilmed lidt ung (27) med et barn i forvejen, så ved jeg faktisk ikke hvilke muligheder jeg har

er det nogen der er kloge på dette område?

god jul

Jeg kan ikke lige alle reglerne overhovedet, men jeg vil blot lige indskyde, at det er EKSTREMT dyrt, i hvert fald hvis du opdatere udenlands. Min kæreste er adopteret fra Sydkorea, og det var meget dyrt. Hans forældre skulle fx, ud over normale omkostninger, betale for at en person kunne transportere ham fra Korea til Danmark. Derudover er der virkelig mange krav, og det er en lang proces for at blive godkendt. Også for dem, selvom de var en kærlig typisk dansk kernefamilie.

Ikke for at afskrække dig, men blot for at fortælle. Når det er sagt, synes jeg det er en smuk ting du overvejer. Synes det er fantastisk, at der findes mennesker der vil give bortadopterede børn et langt og lykkeligt liv. Og hey, fandtes der ikke dén slags mennesker, havde jeg jo aldrig mødt manden i mit liv  

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

Frøken J. skriver:

Jeg kan ikke lige alle reglerne overhovedet, men jeg vil blot lige indskyde, at det er EKSTREMT dyrt, i hvert fald hvis du opdatere udenlands. Min kæreste er adopteret fra Sydkorea, og det var meget dyrt. Hans forældre skulle fx, ud over normale omkostninger, betale for at en person kunne transportere ham fra Korea til Danmark. Derudover er der virkelig mange krav, og det er en lang proces for at blive godkendt. Også for dem, selvom de var en kærlig typisk dansk kernefamilie.

Ikke for at afskrække dig, men blot for at fortælle. Når det er sagt, synes jeg det er en smuk ting du overvejer. Synes det er fantastisk, at der findes mennesker der vil give bortadopterede børn et langt og lykkeligt liv. Og hey, fandtes der ikke dén slags mennesker, havde jeg jo aldrig mødt manden i mit liv  

Har selv en fætter og en kusine fra Sydkorea 

Åh, de dejligste børn (som dog er voksne nu, hehe)

Anmeld

15. december 2011

Mumto3

Min søn på nu 7 år, gik i børnehave med en der var adopteret af en enlig mor.  Jeg kender bestemt ikke reglerne, men jeg mener hun sagde, at hun var rigtig glad for at hun nåede det, før reglerne blev strammet yderligere i forhold til at være enlig adoptant.

Anmeld

16. december 2011

Nessie

I min søns vuggestue har der gået en lille pige fra Etiopien, som er adopteret af en enlig mor.

Jeg kender ikke priserne nøjagtigt, men ved at det koster min. 100.000 kr.

Synes det er meget flot af dig at have lyst og overskud til at ville adoptere et barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.