sandramor skriver:
Hej piger ....
Håber lidt på jeres hjælp.. Jeg er gravid i uge 24 og er ikke sammen med barnets far... Han vil ha køre fællesskabs sag mod mig hvilket egentlig er okay med mig for jeg ved det er ham der er barnets far.
.. Men hvordan foregår det lige? Altså jeg har udfyldt den her faderskab s blanket 2 hvor jeg angiver barnets far.... Og så er det vidst noget med at han modtager papir og dem vil han jo så nægte at skrive under på... Men hvad så ? Skal vi så i amtet eller i retten eller hvordan foregår det? Hvad med hans børnebidrag.
. Han vil ikke betale før det er afgjort at han er hendes far.
. Og kan læse at man så intet får i den tid sagen kører... Men at man så får pengene med tilbagevirkende kraft hvis ikke fra ham så fra kommunen... Er det rigtigt ?
Nogen herinde der har stået i sammen situation?
Knus
Hvis han bliver ved at nægte og skrive under på de papir så ender sagen i retten. Der vil i begge sku aflægge forklaring for sagen, og det vil nok højest sandsynligt ende med blodprøver, skal tages over 2 gange, men først når barnet er 3 mdr..
Så snart du modtager papir fra statsforvaltningen om at jeres sag køre, skal du gå på kommunen og søge det bidrag som faren skal betale. Under hele sagen vil kommunen udbetale de penge han burde gøre, og han vil så ved sagens afslutningen sku betale kommunen beløbet han skylder tilbage, og så fortsætte med betaling til dig. Du kan dog vælge at det fremover skal gå over kommunen så du er sikker på du får dem, hver mdr.
Det har jeg!
Anmeld