faderskabssag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. december 2011

sandramor

Hej piger ....

Håber lidt på jeres hjælp.. Jeg er gravid i uge 24 og er ikke sammen med barnets far... Han vil ha køre fællesskabs sag mod mig hvilket egentlig er okay med mig for jeg ved det er ham der er barnets far.
.. Men hvordan foregår det lige? Altså jeg har udfyldt den her faderskab s blanket 2 hvor jeg angiver barnets far.... Og så er det vidst noget med at han modtager papir og dem vil han jo så nægte at skrive under på... Men hvad så ? Skal vi så i amtet eller i retten eller hvordan foregår det? Hvad med hans børnebidrag.
. Han vil ikke betale før det er afgjort at han er hendes far.
. Og kan læse at man så intet får i den tid sagen kører... Men at man så får pengene med tilbagevirkende kraft hvis ikke fra ham så fra kommunen... Er det rigtigt ?

Nogen herinde der har stået i sammen situation?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Toshiba

sandramor skriver:

Hej piger ....

Håber lidt på jeres hjælp.. Jeg er gravid i uge 24 og er ikke sammen med barnets far... Han vil ha køre fællesskabs sag mod mig hvilket egentlig er okay med mig for jeg ved det er ham der er barnets far.
.. Men hvordan foregår det lige? Altså jeg har udfyldt den her faderskab s blanket 2 hvor jeg angiver barnets far.... Og så er det vidst noget med at han modtager papir og dem vil han jo så nægte at skrive under på... Men hvad så ? Skal vi så i amtet eller i retten eller hvordan foregår det? Hvad med hans børnebidrag.
. Og kan læse at man så intet får i den tid sagen kører... Men at man så får pengene med tilbagevirkende kraft hvis ikke fra ham så fra kommunen... Er det rigtigt ?

Knus

ja du sender ind - han får brev og skal så "nægte"

så skal i vente til barnet er født og derefter skal der tages prøver.

der er ingen børnepenge før faderskab er fastlagt - da der jo indtil da ikke er en fader på papiret.

Men den dag det bliver afgjort får du helt tilbage til fødsel.

Sådanne sager kan nemt tage ½ - 1½ år.

Anmeld

15. december 2011

Darling<3

sandramor skriver:

Hej piger ....

Knus

Har lige et andet spørgsmål - har du været sammen med en der hedder Thomas, men bliver kaldt Misch??

Anmeld

15. december 2011

BetonSlotsPrinsesserne

sandramor skriver:

Hej piger ....

Knus

Hvis han bliver ved at nægte og skrive under på de papir så ender sagen i retten. Der vil i begge sku aflægge forklaring for sagen, og det vil nok højest sandsynligt ende med blodprøver, skal tages over 2 gange, men først når barnet er 3 mdr..
Så snart du modtager papir fra statsforvaltningen om at jeres sag køre, skal du gå på kommunen og søge det bidrag som faren skal betale. Under hele sagen vil kommunen udbetale de penge han burde gøre, og han vil så ved sagens afslutningen sku betale kommunen beløbet han skylder tilbage, og så fortsætte med betaling til dig. Du kan dog vælge at det fremover skal gå over kommunen så du er sikker på du får dem, hver mdr.
Det har jeg!

Anmeld

15. december 2011

sandramor

Ja okay det var også sådan jeg mente det foregik... Han snakker bare om at vi skal i retten hele tiden.... Men ja vidste godt at sådan en omgang kan tage laaaang tid....

Honey..... Er det mig du spørger? :-) jeg har været sammen med en der hedder thomas en gang.. Men så vidt jeg ved blev han ikke kaldt misch...

Anmeld

15. december 2011

Pige2009

sandramor skriver:

Hej piger ....

Knus

Husk også til den tid at søge om underhold 1 md. før fødslen og 2 mdr. efter samt bidrag til fødslen

Held og lykke med det hele Håber det går problemfrit...

Anmeld

15. december 2011

Darling<3

sandramor skriver:

Ja okay det var også sådan jeg mente det foregik... Han snakker bare om at vi skal i retten hele tiden.... Men ja vidste godt at sådan en omgang kan tage laaaang tid....

Honey..... Er det mig du spørger? :-) jeg har været sammen med en der hedder thomas en gang.. Men så vidt jeg ved blev han ikke kaldt misch...

Hehe, ja det er dig, jeg spørger

Har du så haft pink hår??

Anmeld

15. december 2011

sandramor

Okay det vil sige jeg godt kan forberede mig på at skulle i retten for han holder stærkt på at han intet vil underskrive overhovedet.....

Nu spørger jeg måske dumt... Men hvordan skal man redegøre for at han er faderen? Jeg ved jo bare at han er far fordi han er den eneste jeg har været sammen med... Men fører jo ikke dagbog over det... Hvis du forstår ;-)
okay jeg havde forstået at kommunen intet ville betale så lægen sagen ikke var afgjort....

Hvor lang tid tog din sag så?

Anmeld

15. december 2011

sandramor

Jeg regner med du mener hende sangeren pink :-)

og ja det har jeg haft ja :-) og tænker så det brager nu hi hi

Anmeld

15. december 2011

Darling<3

sandramor skriver:

Jeg regner med du mener hende sangeren pink :-)

og ja det har jeg haft ja :-) og tænker så det brager nu hi hi

Så har du været sammen med en der hedder David? Og en af dine veninder hedder Dina??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.