Har så dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg har en dejlig kæreste som jeg venter barn med. Vi har været sammen i over 6 år, og jeg elsker ham så meget. Men den seneste uge er jeg begyndt at komme i tvivl om jeg har foretaget de rigtige valg.

Kan jeg forestille mig et liv med ham.. JA. Men jeg kan også godt forestille mig et liv uden ham.

Den seneste uge har også budt på opblusende følelser for en gammel flamme jeg ikke har set i flere år. Faktisk var jeg den gang vild med ham men vi var aldrig single samtidig. Så der skete ikke noget. Men nu er jeg kommet i tvivl. når jeg efter så lang tid stadig har følelser for ham, kunne der så ske at være noget. Men jeg tror ikke han har følelser for mig.

Og er jeg villig til at opgive alt det jeg har nu, for at finde ud af om der kunne blive noget mellem os? NEJ det er jeg nok heller ikke.

Men overfor kæresten har jeg så enorm dårlig samvittighed. For hvad bilder jeg mig ind at føle sådan for en anden, at være i tvivl om jeg har valgt rigtigt og så videre. Jeg har det jo godt med min kæreste, og han giver mig alt det jeg har brug for.

Pga graviditeten har jeg den sidste måned ikke haft lyst til min kæreste og tror også det er med til at give mig de tvivl.

Ville ikke noget med det, havde brug for at komme af med det. Ved jo godt at græsset ikke er grønnere på den anden side.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

klmf

Uden at kende dig overhovedet, så tænker jeg at det kan være sådan en bølgedal som mange (alle?) parforhold er i nogle gange? Hvor man lige reflekterer en ekstra gang over ens valg her i livet og hvor det fører en hen. Nu venter I også barn og det er jo unægtelig en begivenhed der kan sætte tankerne i gang

Græsset er ikke grønnere på den anden side, men derfor kan man jo godt tænke lidt over den græsplæne man står på

Tag det roligt! Mange har været der hvor du er nu, bare du ikke handler 'dumt' på det så går det nok....

Anmeld

15. december 2011

Sildefisk

lotchen skriver:

Uden at kende dig overhovedet, så tænker jeg at det kan være sådan en bølgedal som mange (alle?) parforhold er i nogle gange? Hvor man lige reflekterer en ekstra gang over ens valg her i livet og hvor det fører en hen. Nu venter I også barn og det er jo unægtelig en begivenhed der kan sætte tankerne i gang

Græsset er ikke grønnere på den anden side, men derfor kan man jo godt tænke lidt over den græsplæne man står på

Tag det roligt! Mange har været der hvor du er nu, bare du ikke handler 'dumt' på det så går det nok....

Anmeld

15. december 2011

Na-Wi

lotchen skriver:

Godt skrevet, er helt enig

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg er heldigvis ikke en person der kan finde på at gøre noget når jeg har en kæreste. Men tankerne kredser hele tiden om hvordan det ville være med den anden.

Men det er da sikkert fordi jeg er gravid og står overfor en masse nyt, og så kan man ikke undgå at tænke på hvordan tingene kunne have været.

Jeg ved at denne her fyr altid vil have en plads i mit hjerte. Han var min første store kærlighed, uden vi egentlig havde noget sammen. Måske hvis vi havde haft mulighed for at finde ud af om der va noget, at man så ikke havde de tanker. Men det finder jeg aldrig ud af nok.

Anmeld

15. december 2011

klmf

Anonym skriver:

Jeg er heldigvis ikke en person der kan finde på at gøre noget når jeg har en kæreste. Men tankerne kredser hele tiden om hvordan det ville være med den anden.

Men det er da sikkert fordi jeg er gravid og står overfor en masse nyt, og så kan man ikke undgå at tænke på hvordan tingene kunne have været.

Jeg ved at denne her fyr altid vil have en plads i mit hjerte. Han var min første store kærlighed, uden vi egentlig havde noget sammen. Måske hvis vi havde haft mulighed for at finde ud af om der va noget, at man så ikke havde de tanker. Men det finder jeg aldrig ud af nok.

Åh de der 'hvis nu'.... sådan en har jeg også gemt et sted derinde Tænker da også på ham engang i mellem...

Det har ikke noget med mit nuværende forhold at gøre, det er jo bare en af de ting man har med i bagagen og har gjort mig til den jeg er. Tanker er toldfri

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Åh de der 'hvis nu'.... sådan en har jeg også gemt et sted derinde Tænker da også på ham engang i mellem...

Det har ikke noget med mit nuværende forhold at gøre, det er jo bare en af de ting man har med i bagagen og har gjort mig til den jeg er. Tanker er toldfri

De fylder så meget de hvis nu. Gid man kunne blive fri for dem. Men måske er de meget gode at have, for så får man også set på sit liv og finder ud af at man ikke kan få det bedre.

Det er en del af en ja, og det kan man ikke bare smide væk. Og måske er det meget godt man engang imellem kan drømme om hvordan tingene kunne have set ud

Anmeld

15. december 2011

klmf

Anonym skriver:

De fylder så meget de hvis nu. Gid man kunne blive fri for dem. Men måske er de meget gode at have, for så får man også set på sit liv og finder ud af at man ikke kan få det bedre.

Det er en del af en ja, og det kan man ikke bare smide væk. Og måske er det meget godt man engang imellem kan drømme om hvordan tingene kunne have set ud

Jeg drømmer også nogle gange om at vinde mange millioner, købe en lejlighed et lækkert, spændende sted og så kun arbejde det halve af året - man har jo lov at drømme

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg drømmer også nogle gange om at vinde mange millioner, købe en lejlighed et lækkert, spændende sted og så kun arbejde det halve af året - man har jo lov at drømme

Det har man nemlig, og uden drømme var man ingenting

Anmeld

26. december 2011

Nitten

De fleste går igennem sådan en periode i deres parforhold, og fordi du venter barn osv med ham er det jo ikke fordi du ikke elsker ham du drømmer lidt men hvis man har været sammen længe kan man godt gå lidt "død" i den og det sker.. men så prøv at få tændt lidt i "ilden" igen ved at gå ud og spise sammen, biffen eller hvad i nu kan lide at gøre sammen . eller gør noget særligt i jeres forhold.

kan være det hjælper lidt

Men ta det som det kommer , lade være med at gå og tænke for meget over det så går det måske i sig selv med ham kammeraten.

Håber det kommer til at gå bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.