p-piller og bivirkninger? nybegynder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.327 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. december 2011

BinaMor

andre præventionsmuligheder er pt udelukket så er kommet på p-piller men der er bare nogle ting der knager. oplevede i bivirkninger? i indlægsseddlen står der noget men ikke de jeg har.

lang blødning og derefter pletblød, brystsmerter, overfølsom hud-berøringer er næsten ubehageligt-, tuder af den mindste ting(og er en der aldrig græder normalvis), av i underlivet.. ja egentlig som man er gravid i starten meget af det.

betyder det jeg ikke kan tåle dem eller plejer det forsvinde?

takker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Flødebollen

Hej med dig!

Nu er det godt nok mange år siden, jeg startede på p-piller, men jeg fik også øm hud(som om der er årebetændelse eller sådan noget), brystspændinger fik jeg også.

Du skal holde øje med de brystspændinger, og hvis det fortsætter skal du måske overveje at skifte dem ud med en anden slags. Jeg fik knuder i brysten af Yasmin piller og fik indtil for nylig Cilest - de fungerer fint og er samtidig billige

Anmeld

15. december 2011

SS82

Jeg har været på p- piller i mange år dog med pauser ind imellem. Når jeg så startede op igen så fik jeg mega store bryster og ømme. Har også prøvet at pletbløde lidt samt haft kvalme af dem fik så et andet mærke. Men har på et tidspunt været gået hen til p-ring og der blev jeg fuldstændig kuldret i hovedet. Græd konstant. Havde hele dage hvor jeg næsten græd fra morgen til aften. Og var bare slet slet ikke mig selv. Når jeg ser tilbage på det halve år jeg brugte p-ring kan jeg slet ikke kende mig selv. Ved ikke om du kendet p- ring men der holder man jo også en pause som med p-piller og når jeg havde den uge med psuse var jeg helt mig selv og så snart jeg satte ringen op igen kom tudeturene tilbage. Det var så slemt at det var ved at koste forholdet. Så dem kan jeg bare ikke tåle måske det er det samme for dig med pillerne

Anmeld

15. december 2011

Tona

BinaMor skriver:

andre præventionsmuligheder er pt udelukket så er kommet på p-piller men der er bare nogle ting der knager. oplevede i bivirkninger? i indlægsseddlen står der noget men ikke de jeg har.

lang blødning og derefter pletblød, brystsmerter, overfølsom hud-berøringer er næsten ubehageligt-, tuder af den mindste ting(og er en der aldrig græder normalvis), av i underlivet.. ja egentlig som man er gravid i starten meget af det.

betyder det jeg ikke kan tåle dem eller plejer det forsvinde?

takker

Det du beskriver er der mange der oplever. P-piller gør jo egentlig det at de giver din krop kunstige hormoner ind og det er ligesom at være gravid. For nogle går bivirkningerne over igen efter nogle måneders forløb. For andre gør de ikke.

Jeg selv vil ikke spise p-piller, da jeg oplevede virkelig mange bivirkninger bla dem du beskriver, men også nogle der var endnu mere irriterende. Mit indlæg er nok lidt farvet af at jeg er stor modstander af p-piller og mener at de er virkelig skadelige, men det jeg skriver er faktuelt og ikke forkert  

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

hejsa, jeg har aldrig oplevet bivirkninger MENS jeg tog p-piller, men da jeg stoppede gik min krop helt i spasmer, den kunne slet ikke finde ud af at fungerer uden hormonerne, jeg havde hovedpine, kvalme, var svimmel, MEGET uregelmæssig mens, kløe og ømme bryster. kort sagt alle tegn på graviditet, men jeg var ikke gravid. Fik afvide af lægen at det er fordi kroppen skal vende sig til ikke at få alle de hormoner, og derfor opfører den sig mærkligt når man stopper, men hold da op hvor ville jeg gerne have vist det da jeg startede på p-piller ! jeg gik4 måneder fra jeg stoppede til jeg var gravid, i den tid havde jeg kun mens 1 gang, 42 dage efter jeg var stoppet på pillerne. 

Anmeld

15. december 2011

BinaMor

tusind tak for alle svarene. jeg undgik også p-piller indtil nu. er bare så bange for at blive gravid.

nu er jeg begyndt at bløde igen idag. tager min sidste pille imorgen

Anmeld

22. december 2011

Pianisten

Jeg var på p-piller i 6 år, og jeg havde ingen synderlige bivirkninger i starten. Begyndte på p-piller fordi jeg havde meget uregelmæssig menstruation. Det lavede p-pillerne heldigvis om på. Oplevede nærmest kun gode ting ved p-pillerne - fik en lækker hud og noget yderst lækkert hår. Dog stoppede jeg for et halvt års tid siden, og døjer ikke længere med negle der knækker/bøjer hurtigt Tilgengæld er jeg jo så kommet totalt i puberteten igen med alt hvad der hedder bumser og fedtet hår. Jeg blev født med mælkeallergi og led slemt af det før jeg blev teenager. Det aftog med tiden, men i det sidste år af min tid på p-piller oplevede jeg forstoppelse hver eneste uge. Ej det var træls Men så ligeså snart jeg stoppede med p-piller stoppede forstoppelsen helt, og har ikke haft det lige siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.