Hvad pokker gør man???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. december 2011

karina1980

Vi har nok jordens dejligste og mest dovne hund på 5 år, hun er en blanding af lidt amerikansk bulldog og meget Bull mastiff, det sidste års tid har hun fået problemer med renlighed, alene igår havde hun tisset 2 steder i huset(på de rå trægulvet, der bare suger til sig) og der ikke snak om små tissetåre, nej det kæmpe søer,

Det ikke fordi hun ikke kommer ud og bliver luftet nok, jeg har aftenvagt, så hun er ude 4-5 gange fra kl 6-15, derefter er hun alene i maks 2 timer, så kommer manden hjem og så bliver hun luftet 2-3 gange fra kl 17-22

Når jeg kommer hjem kl 00;30 lufter jeg hende sidste gang, så vil bestemt ikke mene hun bliver luftet for lidt, men alligevel er hun utæt, lægen mener hun intet fejler, men blot er ved at blive ældre og knap så tæt.

Men hvad tænker i, for mig er det et stort problem, jeg har nu 4 stk ødelagte gulve og et ødelagt gulvtæppe, som hin har tisset på det sidste år, efter igår, var jeg meget tæt på at sige, så det slut, nu er det for meget, ikke nok med de ødelagte ting, er hun jo super allergisk, tåler kun meget lidt mad, hun har loppe allergi og vi kan så småt se hendes hofter ikke er det samme, da hun ikke længere forsøger at liste sig på 1 salen. 

Når hun får et anfald af sin allergi bliver hun dækket til i betændelse sår, sim kræver 2-3 ugers intens pleje, for at det ikke bliver til store sår eller udvikler sig til hot spot(det led hun rigtig meget af da vi fik hende) 

Men er der nogen der sidder med et godt råd, eller et lille guldkorn, sim kunne hjælpe, for hun er virkelig den bedste hund, børnenes bedste ven, kattenes bedste ven( de putter sammen) ja jeg kunne blive ved, så hvis nogen sidder med et godt råd så skyd løs, hendes allergi har vi styr på, det kun hendes urenlighed, som forøvrigt kun er sket en enkelt nat, ellers klare hun nætterne uden problemer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

karina1980

karina1980 skriver:

Vi har nok jordens dejligste og mest dovne hund på 5 år, hun er en blanding af lidt amerikansk bulldog og meget Bull mastiff, det sidste års tid har hun fået problemer med renlighed, alene igår havde hun tisset 2 steder i huset(på de rå trægulvet, der bare suger til sig) og der ikke snak om små tissetåre, nej det kæmpe søer,

Det ikke fordi hun ikke kommer ud og bliver luftet nok, jeg har aftenvagt, så hun er ude 4-5 gange fra kl 6-15, derefter er hun alene i maks 2 timer, så kommer manden hjem og så bliver hun luftet 2-3 gange fra kl 17-22

Når jeg kommer hjem kl 00;30 lufter jeg hende sidste gang, så vil bestemt ikke mene hun bliver luftet for lidt, men alligevel er hun utæt, lægen mener hun intet fejler, men blot er ved at blive ældre og knap så tæt.

Men hvad tænker i, for mig er det et stort problem, jeg har nu 4 stk ødelagte gulve og et ødelagt gulvtæppe, som hin har tisset på det sidste år, efter igår, var jeg meget tæt på at sige, så det slut, nu er det for meget, ikke nok med de ødelagte ting, er hun jo super allergisk, tåler kun meget lidt mad, hun har loppe allergi og vi kan så småt se hendes hofter ikke er det samme, da hun ikke længere forsøger at liste sig på 1 salen. 

Når hun får et anfald af sin allergi bliver hun dækket til i betændelse sår, sim kræver 2-3 ugers intens pleje, for at det ikke bliver til store sår eller udvikler sig til hot spot(det led hun rigtig meget af da vi fik hende) 

Men er der nogen der sidder med et godt råd, eller et lille guldkorn, sim kunne hjælpe, for hun er virkelig den bedste hund, børnenes bedste ven, kattenes bedste ven( de putter sammen) ja jeg kunne blive ved, så hvis nogen sidder med et godt råd så skyd løs, hendes allergi har vi styr på, det kun hendes urenlighed, som forøvrigt kun er sket en enkelt nat, ellers klare hun nætterne uden problemer

beklager skrive fejlene, er skrevet på mobilen og den har så ikke været helt enig mig, om hvordan f.eks som staves hmm, håber i forstår alligevel

Anmeld

15. december 2011

Pia.

karina1980 skriver:

Er hun undersøgt for nyeligt af en dyrlæge - lyder som en urinvejsinfektion eller en urin inkontinens (dette kan hunde også få)

- Hun bør få testet sin urin og se om der er noget i den og evt. en scanning af hende blærer... stakkels lille vovse men bestemt også stakkels jer...

For mig lyder det næsten som om hun bliver luftet for meget - jeg har en tæve på 8 år og en han hund på 2 ½ år - de kommer ud klokken - 6.30 - klokken 15.00 og klokken ca 23.00 ... 3 gange dagligt bør være nok for en voksen hund - jeg tænker lidt at hendes blærer er vendet til alt for mange lufte ture så hun ikke kan holde sig særlig længe af gangen... Har hun konstant adgang til vand ?

Måske skal I fjerne vandet om natten - der burde hun jo gerne sove ...

Håber I finder ud af det - Knus Pia.

Anmeld

15. december 2011

madsenmor

Pia. skriver:

Er hun undersøgt for nyeligt af en dyrlæge - lyder som en urinvejsinfektion eller en urin inkontinens (dette kan hunde også få)

- Hun bør få testet sin urin og se om der er noget i den og evt. en scanning af hende blærer... stakkels lille vovse men bestemt også stakkels jer...

For mig lyder det næsten som om hun bliver luftet for meget - jeg har en tæve på 8 år og en han hund på 2 ½ år - de kommer ud klokken - 6.30 - klokken 15.00 og klokken ca 23.00 ... 3 gange dagligt bør være nok for en voksen hund - jeg tænker lidt at hendes blærer er vendet til alt for mange lufte ture så hun ikke kan holde sig særlig længe af gangen... Har hun konstant adgang til vand ?

det ville også være vores bud vi har en hvalp på 9 mdr. han kommer ud ved 9 tiden kl. 15 og igen mellem 22 og 24 det holde han sig fint på...

men for 3 mdr. siden begynte han at tisse indenfor og virkede næsten bange for sig selv når det skete det viste sig at han havde en urinvejs infektion, nu efter penecelin og en overgang på specialfodre er han igen dejligt glad og renlig

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

Træls problem. Jeg ville overveje IKKE at lufte hende så mange gange som du beskriver der. og så luft hende ALTID på ca. de samme tidspunkter. 4 gange om dagen er rigeligt. planlæg evt. at lufte hende når i står op, lige efter hun har spist, nu ved jeg ikke hvornår på dagen hun får mad ? men hvis hun er en af de hunde der hele tiden har mulighed for at gå hen og spise, vil jeg råde jer til at lave det om så hun kun får mad 'en gang om dagen, og så ALTID på det samme tidspunkt. Lige så snart hun finder ind i rytmen ved hun også godt at NU er der ikke længe til jeg bliver luftet og derfor er det ikke en evig tanke i hovedet for hende om hun bare skal tisse på gulvet eller vente. JO hunde tænker på den måde  

det vigtigste er at hun bliver luftet lige efter hun har spist. Der får hun lige tømt blæren og der er derfor masser af slapaf tid for hende til at fordøje maden, som hun så kan komme af med på aftenturen evt. så hun heller ikke bliver trængende om natten. og så husk at ROSE når hun tiser ude på gå turene 

håber det lykkes for jer ! 

Anmeld

23. januar 2012

karina1980

Pia. skriver:

hun er blevet testet og er sund og rask(bortset fra lidt allergi)

men der skulle intet være i vejen med nyre eller blære, det et fedt om vi fjerner vandet om natten, hun tisser alligevel(og skider)

Anmeld

23. januar 2012

Kløver

Jeg ville nok prøve dyrlæge igen, og gerne en anden, så man kan få en andens vurdering, evt et dyrehospital, ved ikke hvor du er fra, men nogle gange ved de mere, mine forældre har haft glæder af dyrehospitalet i vejle

Håber i finder ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.