For tidligt mens. og mere blødning efter mens..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. december 2011

WonderMOM

Hej piger.. Håber i har det godt alle sammen 

Så dejligt at læse jeres historier, håber at kunne dele det samme med jer om ikke så langtid 

Grunden til jeg skriver nu er at jeg fik min mens. i torsdags, 4dage for tidligt, også plejer jeg ellers at være helt ren i den sjette dag, men her idag blødt jeg igennem, blev lidt bange og forstod ikke hvorfor.. Jeg plejer aldrig og have mens. i mere end 5dage og jeg har aldrig været på p-piller, så det er lidt skræmmende at det er den 7.dag og jeg stadig bløder.. Skal jeg være bekymret?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

SussieThyssen

Hej piger.. Håber i har det godt alle sammen 

Så dejligt at læse jeres historier, håber at kunne dele det samme med jer om ikke så langtid 

Grunden til jeg skriver nu er at jeg fik min mens. i torsdags, 4dage for tidligt, også plejer jeg ellers at være helt ren i den sjette dag, men her idag blødt jeg igennem, blev lidt bange og forstod ikke hvorfor.. Jeg plejer aldrig og have mens. i mere end 5dage og jeg har aldrig været på p-piller, så det er lidt skræmmende at det er den 7.dag og jeg stadig bløder.. Skal jeg være bekymret?? 

Det kan der jo være så mange grunde til.

Du kan have haft en lille abort, et foster som er gået til grunde næsten før det blev til noget, og så kan man godt bløde før og længere end normalt.

Men det kan også være et hormonspring.
Alle mennesker kører en biologisk cyklus der ligger mellem 7 til 12 år, og efter den periode er alle celler skiftet ud i hele kroppen, og så skal kroppens hormonballance genfinde sig selv eller rettere..for kroppen er det, nærmest som at starte forfra.
Det er efter sådan et cyklusskift at mange kvinder oplever at mens pludseligt udebliver eller at hele mensrytmen rykker sig.
Det sker der intet ved, det er helt normalt.
De fleste kvinder oplever hormonspringet omkring 20 års alderen og igen omkring 30 årsalderen og så fremdeles.

Så...hvis du forsøger at blive gravid, så kan det være det første, og ellers kan det være det andet.
Hvis du ikke holder op med at bløde i løbet af nogle dage eller pludseligt styrbløder eller/og får meget ondt, så få lige en snak med lægen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. december 2011

WonderMOM

Hmm,  det var da surt... 

Jeg har forsøget at blive gravid 3gange nu og har fået det tjekket med g-testen alle gange.. 

Den her gange havde vi prøvet ægløsningstesten og håbede at der vil ske noget, hvis det nu er det første.. Skal jeg tage til lægen eller bare vente.. 

Ps: Jeg har rygsmerte, og har haft ømme bryster i nogle tid nu, det er så ømme at det gør ondt at trykke på dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.