Øj hvor er jeg bare gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.923 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. marts 2008

Jan9e D

Jeg har i November ansøgt statsforvaltningen om at få forhøjet børnebidrag, hvilket jeg har fået afslag på i dag, fair nok. Han tjener åbenbart ikke nok til at jeg kan få det. Det kan jeg ikke gøre så meget ved. Selv om jeg er lidt bitter da han har en betydeligere indtægt end jeg. Nå men never mind.

>( Og så det jeg er gal over, vi aftalte i sin tid at han skulle give mig lidt ekstra når han havde lidt penge til overs og hjælpe lidt til pga min stramme økonomi. Dette har han så sagt til SF at dette ikke passer. Så nu står jeg her og er næsten fremstillet sim løgner, bare fordi han ikke har holdt ord.
Yderligere har han oplyst at han har købt tøj, sko oo medicin til vores datter. Hvilket også passer. Men han har fået det til at lyde som om at det er noget han gør hele tiden. GRRRRR>( hvor er jeg dog bare negativ. Han har engang købt et par sko, hvilket var helt unødvendigt da jeg havde flere par herhjemme, samt at min mor arbejder i en sko foretning og jeg for dem til en god deal. Mht tøjet, ja han har købt 2 par bukser 3 bluser og 2 sæt underøj til hende på 1 år. Ja jeg mener det er for langt ude med ham. Og mht medicinen så skulle han købe det og få pengene retur, når han afleverede hende. da det faldt sammen med at jeg fik reccepten samme dag som hun skulle hjem til ham og kunne ikke nå at hente det til hun skulle der hjem.

Fuck hver er jeg bare gal lige nu, har allermest lyst til at ringe til ham og fortælle hviklen idot han er. Jeg har på intet tidspunkt klaget over at jeg er med til at betale til vores dengang fælles bil samt at vi betalte hans studiegæld ud. Men lige nu føler jegmig virkelig røvrendt.

Undskyld mit sure opstød, men havde virkelig brug for at få luft.
Kh Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2008

Rasmine

Hej Jannie.
Kan godt forstå hvorfor du er sur, især hvis han vil fremstå "bedre" end han egentlig er.
Fanme ikke i orden at I lavede en aftale, som han ikke har holdt.

Men synes da du skal prøve at sætte pris på at han overhovedet køber noget.
Han BEHØVER jo ikke købe noget, da han jo betaler penge hver måned.
Som enlig forælder kan du jo søge om forhøjet dit og dat, har du prøvet det?
Boligstøtte, friplads, forhøjet børnepenge (eller hvad det nu hedder) osv.

Har selv stået i din situation, men fik søgt alt der kunne søges. Og jeg må tilstå at det ikke var så ringe endda.

Du får ikke noget ud af at ringe til ham og skælde ud. Tværtimod.
Prøv at være den voksne (selvom det kan være svært).
Det er meget bedre i længden.

Mette

Anmeld

4. marts 2008

Pia.

Øv hvor er han dog tarvelig.... - dumme fjols !!! ;)

Kan godt forstå du er sur over at han får dig til at fremstå som en løgner... Håber I bliver gode venner igen om ikke andet så for jeres datters skyld...

Knus fra Pia.

Anmeld

4. marts 2008

Jan9e D

Hej Mebach

Men synes da du skal prøve at sætte pris på at han overhovedet køber noget.
Han BEHØVER jo ikke købe noget, da han jo betaler penge hver måned.
Som enlig forælder kan du jo søge om forhøjet dit og dat, har du prøvet det?
Boligstøtte, friplads, forhøjet børnepenge (eller hvad det nu hedder) osv.

Jeg har da også været glad for at han har købt de ting til hende, men det der tænder mig af er at jeg sidder her og er med til at betale til en masse af hans ting læs bil og studielån, da vi aftalte fordelingen af boet i sin tid, gik jeg med til det, for at få det hele til at glide meget nemmere. Og de ting har har købt er fuldstændig unødvendige, med undtagelse af medicinen, som jeg iøvrigt sagde at jeg nok skal refundere. Men det sagde han at jeg ikke skulle.Og mht tøjet har jeg masser af tøj og sko til hende. så det er helt unødvendigt at han køber det til hende.

Men jeg har søgt alt hvad jeg kan og det er jeg nødt til for at få det hele til at hænge sammen, ellers ville jeg ha 700 om mdr til mig selv at leve for.

Anmeld

4. marts 2008

Rasmine

Så er det sgu "røv", at han behandler dig sådan.
Sig til hvis du synes jeg snager, men hvor længe er det siden I gik fra hinanden?
Det lyder som om det KUN kan blive bedre?

Træk lige vejret en ekstra gang. Og tag så den snak med ham, men vær den voksne uden at spasse ud. Forklar ham at han altså bliver nødt til at spæde lide mere til. Det er trods alt også hans datter, han må jo have en vis interesse i at hun trives, og at hun får de ting hun har brug for.
Og hvis hun går til ét eller andet sport, dans, svømning whatever, må han jo spytte lidt i kassen til kontingent, udstyr og hvad der ellers er af udgifter.

Husk: det bliver kun værre hvis man er arrig, når man skal have den snak.
Taler af erfaring.
:$

Anmeld

4. marts 2008

Jan9e D

Hej igen Mabach;) Jamen det gør ikke så meget at du spørger. Vi gik fra hinanden januar sidste år og alt har ellers forgået stille og roligt, og vi har kunne finde ud af tingene selv. Voes datter bliver 3 år her til maj. Og hun ser sin far efter 9/5 aftalen. Men han svinger meget i sit humr og det er svært at få det hele til at hænge sammen lige pt. Og jeg er hammerende bundet af ham lige pt da jeg er blevet meget syg igen og han er den eneste der vil kunne hjælpe mig når jeg har brug for aflastning. Desværre:'( Han kommer gerne en gang om ugen og spiser med for at få lidt ekstra tid sammen med Mathine, hvor han forventer at jeg betaler hver eneste gang, men overvejer nu at stoppe det, men jeg ved jo også godt at den eneste der betaler prisen er min datter. Men om kke andet så for en periode, fp lige nu skal han bare ikke ind i mit hjem, mere end højst nødvendigt. Jeg har dog ringet til ham og sagt at afgørelsen var kommet og han ikke skulle betale en krone mere end han gør nu. Men at jeg var skuffet over at han havde hængt mig ud på den måde. Dog uden at hisse mig op ;), men måtte da slutte samtalen igen ret hurtigt. For jeg kunne mærke at mit temperment presse på. Men jeg har besluttet nu at jeg ikke vil bede ham om mere end højst nødvendigt, fo jeg ved nu at han vil bruge det imod mig å snart han kan. Det er bare ærgeligtat det skal være på den måde. Kh Jannie

Anmeld

4. marts 2008

Rasmine

Ja, øv, som du siger, så er der kun én person det går ud over.
Nemlig Jeres datter.

Håber på det bedste for Jer fremover.

Mette

Anmeld

4. marts 2008

Natasja

Typisk! Min datters far løj ogs om alt muligt da vi sku til møde for at fastsætte samvær... Men har det da betydning hva han har købt osv?? Eller??

Hvor meget ska de tjene før man kan søge om forhøjet?? Har selv tænkt på det.. Men min datters "far" har sagt han ikk vil tjene mere end han gør nu, for så kan jeg søge om forhøjet.. Hvor lam i roen er man så?? Nærigrøv.. Det er for barnets skyld.. Sgu da ikk min.. Ja sory.. Blev lige revet med.. hehe

Natasja & Josefine 220907

Anmeld

4. marts 2008

Jan9e D

fandt lige dette link, det siger alt om hvad du behøver at vide. Men der er lang behandlingstid, ca 4 mdr i mit tilfælde.
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=715

Kh Jannie

Anmeld

2. september 2008

qp

Nu skal jeg lige være med her... Hvad kan man egentlig søge om som enlig mor?

* Børnebidrag fra faderen som er ca 1000 kr pr mdr

* Børnefamilieydelse som er ca 3000 hvert kvatral

* Ordinært og ekstraordinært børnetilskud ca 2000 hvert kvartal

* Friplads eller delvist friplads i institution

* Ekstra boligsikring

Findes der egentlig andre ting man kan søge om som enlig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.