folsyre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2011

Kay

tager en livol vitamin pille hver dag, samt folsyre (400 mg.) det sagde damen på apoteket var helt fint og at jeg så skulle starte på jern i uge 10.

men nu læser jeg på vitaminerne at der også er 400mg. folsyre i vitamin pillerne... er der ikke noget om at man ikke må få for meget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

HopinWishin

Livol vitaminerne er det til gravide?... For det er nok med 400 ug.... Det er der f.eks. i en Gravitamin.....

Anmeld

14. december 2011

Kay

HopinWishin skriver:

Livol vitaminerne er det til gravide?... For det er nok med 400 ug.... Det er der f.eks. i en Gravitamin.....

nej bare almindelige vitaminer dem jeg har tager inden også...

Anmeld

14. december 2011

Rockertand

Kay skriver:

tager en livol vitamin pille hver dag, samt folsyre (400 mg.) det sagde damen på apoteket var helt fint og at jeg så skulle starte på jern i uge 10.

men nu læser jeg på vitaminerne at der også er 400mg. folsyre i vitamin pillerne... er der ikke noget om at man ikke må få for meget??

Folinsyre er vandopløseligt, det betyder, at al overskydende folin udskilles i urinen - så du kan ikke indtage for meget folinsyre.

Anmeld

14. december 2011

HopinWishin

Kay skriver:

nej bare almindelige vitaminer dem jeg har tager inden også...

Hm jamen så burde det være nok...

Hvis du f.eks. tager Livol Gravid, får du også jern... men det behøver du jo ikk endnu

Anmeld

14. december 2011

HopinWishin

Rockertand skriver:

Folinsyre er vandopløseligt, det betyder, at al overskydende folin udskilles i urinen - så du kan ikke indtage for meget folinsyre.

Nemlig

Anmeld

14. december 2011

Kay

HopinWishin skriver:

Hm jamen så burde det være nok...

Hvis du f.eks. tager Livol Gravid, får du også jern... men det behøver du jo ikk endnu

har 2 glas af mine normale vitamin piller købt kort inden jeg blev gravid, fordi de var på tilbud... derfor jeg var nede på apoteket for at høre om de var gode nok... og hun sagde så jeg også skulle spise folsyre og så jern i uge 10... gidder nemlig ik spilde de vitamin piller hvis jeg godt kan tage dem

men jeg dropper bare det ekstre folsyre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.