Nogen der kan hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. december 2011

Anonym trådstarter

mig til at forstå de udmeldinger jeg får fra A-kasse og kommunen? 

Ja det er fordi jeg er ved at skrive bachelor og slutter mit 3 1/2 år lange studie til pædagog her til januar med den sidste eksamen. Jeg fødte en søn i september og har hele tiden set det an om jeg kunne færdiggøre studiet og er jo godt på vej dertil. 

Sidste semester har udelukende bestået af eksamner og lillemanden har bare taget det hele så flot, så er glad for at blive færdig, mens jeg er på barsel. Nu har jeg så lidt over et halvt års barsel tilbage men skal jo lige finde ud af hvordan jeg står økonmisk. Har været studerende på et revalderingsforløb, som jo så slutter til januar.

Var til samtale med min beskæftigelseskonsulent i mandags, som siger jeg skal på kontanthjælp indtil jeg kan modtage en ydelse, hun siger kommer ind under at jeg er "forsikret ledig." Men hvem der udbetler denne ydelse kan jeg ligesom ikke få et klart svar på, da hun ligesom henviser mig til A-kassen, som siger til mig at de intet har med det at gøre, andet end at jeg skal tilmelde mig den efter endt sidste eksamen. De siger så, at jeg skal melde mig ledig på sidste dag i min barsel, mens jeg på kommunen får af vide, jeg allerede skal melde mig ledig efter min sidste eksamen i januar.

Ja synes det er forvirrende, men tænker at det er bedst jeg gør som de siger på kommunen med at melde mig ledig med det samme, for hun siger jo at jeg selvfølgelig er fredet indtil barslen er afviklet. Men måske er jeg bare ikke så god til at forstå det der bliver sagt og tænker, at der måske er nogen herinde der ved et eller andet om det. Synes jo det er flovt at spørge ind hele tiden og spørgsmålene ligesom kører i ring, fordi der tales lidt utilsigtet forbi hinanden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

UngFar

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

Ok. Det er også det, som jeg sådan synes at være kommet frem til. Tror også det er det rigtigste at melde sig ledig efter sidste eksamen, så der ikke går kludder i den. 

Tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.