Forskel på kommunal og privat dagpleje??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. december 2011

lycly

Åh jeg synes at det der med at finde dagpleje er en by i Rusland! 

Jeg skrev Julia op via borgerservice (på nettet) i juli, og fik så brev om hvilke 3 hun var skrevet op til. Det er jo så kommnunale. Problemet er så bare, at 1 af dem hedder Dagpleje Nørrebro, men ligger på Vesterbro! Havde bedt om at blive skrevet op i Vanløse og Nørrebro fordi det er der jeg henholdsvis bor og arbejder. De 2 andre er i Vanløse.

Men så fandt jeg ud af at der er noget der hedder privat dagpleje, hvor man kan skrive sig om til så mange man vil. Men. Jeg er lidt betænkelig ved det, fordi jeg har hørt, at hos de private, der er der ikke nogen sikkerhed for at der bliver tjekket op på dem. Altså om der er renligt, om de koger vandet osv osv. 

Arrh, hjælp, hvis I har noget erfaring..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

1974

Nu er jeg selv privat dagplejer :-)Men når jeg får nye børn og forældre ,så kommer de på besøg ,nogle gang 9 mdr før de skal begynde ,så kan forældre selv se om det er noget:-) de kommme ofte fler gang.Og ja vi får besøg af kommunen:-) , men ikke så ofte som en kommunal.grund til at forældre vælger mig er lidt forskellig ,men prisen ,og det at det kun er mig derskal passe deres lille guldklump ,er som regle en af grunde :-)Også så er det også altid et spørgsmål om "kemi" mellem dagplejer og forældre :-)Håber du kan bruge mit svarHilsen Kristina

Anmeld

14. december 2011

lycly

1974 skriver:

Nu er jeg selv privat dagplejer :-)Men når jeg får nye børn og forældre ,så kommer de på besøg ,nogle gang 9 mdr før de skal begynde ,så kan forældre selv se om det er noget:-) de kommme ofte fler gang.Og ja vi får besøg af kommunen:-) , men ikke så ofte som en kommunal.grund til at forældre vælger mig er lidt forskellig ,men prisen ,og det at det kun er mig derskal passe deres lille guldklump ,er som regle en af grunde :-)Også så er det også altid et spørgsmål om "kemi" mellem dagplejer og forældre :-)Håber du kan bruge mit svarHilsen Kristina

Okay, tak for dit svar er der en hjemmeside eller noget hvor man kan se en oversigt over de private dagplejer i nærheden af hvor man bor?

Anmeld

14. december 2011

S.Maria

Kan du ikke selv gå ind og ændre hvor du gerne vil have hende passet? Jeg har været inde og gøre det på min kommunes hjemmeside under børn og pladsanvingen. Så har jeg selv kunne logge ind og så angive 3 steder jeg gerne vil hende passet. 

Hvis du vælger en privat dagplejer skal du lige huske at der mange steder ikk er en gæste dagplejer så hvis din dp bliver syg skal du selv finde ud af og få hende passet  

Anmeld

14. december 2011

lycly

S.Maria skriver:

Kan du ikke selv gå ind og ændre hvor du gerne vil have hende passet? Jeg har været inde og gøre det på min kommunes hjemmeside under børn og pladsanvingen. Så har jeg selv kunne logge ind og så angive 3 steder jeg gerne vil hende passet. 

Hvis du vælger en privat dagplejer skal du lige huske at der mange steder ikk er en gæste dagplejer så hvis din dp bliver syg skal du selv finde ud af og få hende passet  

Det må jeg lige ind og prøve

Åh ja, det er jo ikke super smart, hvis man selv skal passe eller finde anden pasning, hvis dp er syg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.