Meget hævet mave, normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.521 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. december 2011

MortilAlmaogNohr

Hej, vil bare lige høre om der er andre af jer der oplever at maven hæver helt vildt op hen på eftermiddagen og aftenen?

Jeg er 13+4, og når jeg når hen mod fyraften på jobbet, er min mave simpelthen bare så hævet og hård. Om morgenen ser den "normal ud", dog med en lille bule, men slet ikke noget i forhold til om eftermiddagen.

Nogen der ved hvorfor det sker?

Håber ellers bare at alle I skønne gravide kvinder har det fantastisk, og nyder hvert et minut af jeres graviditet :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

4xGreve

skal lige sige jeg ved det overhovedet ikke men mange oplever i graviditeten at deres maver bliver meget oppustet - det kan ikke være dette du oplever?

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

Tina. skriver:

Hej, vil bare lige høre om der er andre af jer der oplever at maven hæver helt vildt op hen på eftermiddagen og aftenen?

Jeg er 13+4, og når jeg når hen mod fyraften på jobbet, er min mave simpelthen bare så hævet og hård. Om morgenen ser den "normal ud", dog med en lille bule, men slet ikke noget i forhold til om eftermiddagen.

Nogen der ved hvorfor det sker?

Håber ellers bare at alle I skønne gravide kvinder har det fantastisk, og nyder hvert et minut af jeres graviditet :-)

Ja..det er helt normalt.
Det er faktisk luft, som tarmene genererer i løbet af dagen.
For nogle hjælper det meget at købe nogle syreneutraliserende tabs på apoteket.
Det hjælper også nogle at spise A38 eller cultura.

Jeg har selv lidt utroligt meget af det, men det forsvinder heldigvis igen efter fødslen

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. december 2011

Toshiba

SussieThyssen skriver:

Ja..det er helt normalt.
Det er faktisk luft, som tarmene genererer i løbet af dagen.
For nogle hjælper det meget at købe nogle syreneutraliserende tabs på apoteket.
Det hjælper også nogle at spise A38 eller cultura.

Jeg har selv lidt utroligt meget af det, men det forsvinder heldigvis igen efter fødslen

Kærligst
Sussie

hehe korrekt - kan sku godt huske som jeg ku prutte de første dage efter jeg havde født... man lød jo nærmest som en racerbil *GGG*

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

Toshiba skriver:

hehe korrekt - kan sku godt huske som jeg ku prutte de første dage efter jeg havde født... man lød jo nærmest som en racerbil *GGG*

Ja...LOOOL

Anmeld

14. december 2011

MortilAlmaogNohr

Ha ha ha tak for svar :-)

Bare man dog så kunne prutte nu, så noget af alt den luft kunne komme ud :-)

Anmeld

14. december 2011

NNL

Her var jeg også meget oppustet fra midt på eftermiddagen, og specielt inden sengetid... Og det var allerede fra uge 6 !! Men efterhånden som jeg er vokset de seneste uger, bliver der mindre forskel på morgen og aften (Jeg er 19+1 i dag).

Anmeld

14. december 2011

Chevro

Heeey :-)

Jeg har det på samme måde, om morgenen ligner man en "tynd" pige, og om aftenen ligner man en i 7 måned ;-)

Men det er også ofte fordi jeg ikke har lyst til alt det sunde mad som jeg spiste før, hvis jeg undgår hvid brød, sodavand og alt sådan noget - ser jeg helt anderledes ud, men jeg kan ikke spise al den mængde grøntsager, havregryn osv som jeg spiste inden. Lige nu tænker jeg bare: baby og jeg skal bare have noget mad, istedet for ikke at have lyst til at spise.

Men lige nu er det også jul, så "må" man gerne

Glædelig jul herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.