Tryghedsscanning efter SA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.704 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. december 2011

marius' mor

Hvis man bliver gravid efter en SA, får man så tildelt en tryghedsscanning? jeg gik med et dødt foster i 1 måned før vi fandt ud af at den lille ikke havde hjerteblink..

Så derfor tænker jeg, om man kan få en tryghedsscanning før NF-scanning, hvis man skulle blive gravid igen??

kram Marius' mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

kirsten.helene

jeg har haft en ma det blev opdaget ved 12 uge skanningen at der ikke var hjerte blink, så da jeg blev gravid igen snakkede jeg med min læge om at jeg gerne ville have en trygheds skanning i uge 7 eller 8 så jeg kunne se hjerte blink så jeg ikke skulle gå og være bange for at miste igen.

Anmeld

13. december 2011

Pige2009

Jeg tror da klart, de fleste læger er åbne overfor idéen - ellers må man jo betale sig fra det

Anmeld

13. december 2011

sarahjylland

Nej det er ikke en selvfølge. Efter 3 x SA (2009+2010+2011) så var det først denne gang jeg fik det. De er ret strikse

Anmeld

14. december 2011

marius' mor

kirsten.helene skriver:

jeg har haft en ma det blev opdaget ved 12 uge skanningen at der ikke var hjerte blink, så da jeg blev gravid igen snakkede jeg med min læge om at jeg gerne ville have en trygheds skanning i uge 7 eller 8 så jeg kunne se hjerte blink så jeg ikke skulle gå og være bange for at miste igen.

Jeg vil i hvert fald være meget urolig ved næste graviditet, fostret er gået til i uge 5-6 og fandt først ud af det i uge 10, så en tryghedsscanning ville hjælpe mig meget..

men jeg vil prøve at tale med dem om det torsdag, hvor jeg skal til scanning for at se om alt er kommet ud efter MA'en som jeg fik fredag-lørdag i sidste uge..

Anmeld

1. januar 2012

ekebiv

Jeg ved ikke hvor meget det vil "hjælpe". Jeg var til tryghedsscanning da jeg var 10+5 men baby var død da den var 8+6 så havde jeg været til scanning meget tidligere havde jeg set et fint hjerte og troet at alt var som det skulle være.

Vi prøver nu igen men jeg tror ikke jeg vil tage en tidlig scanning næste gang (den eneste grund til jeg tog en sidst var fordi jeg skulle til NF d 22 dec og det ville ødelægge julen hvis der var noget galt og jeg er GLAD for at det blev opdaget d 6 dec istedet). Jeg ved dog ikke om jeg kan lade være men jeg ved heller ikke hvor tryg jeg vil blive af det  ved ikke hvornår det er mest ideelt at ligge en tidlig scanning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.