Sukker i urinen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.780 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Trunte87

Jeg var til lægen her igår til min sidste graviditets undersøgelse. Der vidste det sig at der var sukker i min urin og jeg skal på sygehuset og blive testet. Jeg har haft svamp i 2-3 mdr og kan ikke komme i behandling før jeg har født, det var det samme sidst da jeg lavede en urin prøve men det vidste sig at det var pga det med svamp. Men denne gang er der så fundet sukker i min urin.

Er det noget farligt og kan man blive indlagt pga det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Baby2009

Jeg fandt det her:

Sukker i urinen

Hos nogle gravide kvinder er der sukker i urinen ved en enkelt undersøgelse. Lidt sukker i urinen kan skyldes, at urinprøven er taget kort efter et sødt måltid. Man vil så gentage undersøgelsen med en ny urinprøve. Viser det sig, at der fortsat er sukker i urinen, vil man også undersøge blodets sukkerindhold.

Nogle få gravide kvinder får en såkaldt graviditetssukkersyge. En graviditetssukkersyge kan som regel behandles, ved at kvinden spiser en sukkerfattig diæt. I enkelte tilfælde er det nødvendigt med insulinbehandling.

En graviditetssukkersyge forsvinder som regel efter fødslen. Se endvidere afsnittet “Undersøgelse for sukkersyge under gravideteten”.

Det er kopieret fra  http://www.sst.dk/publ/Publ2002/Barnivente/Pages/kap4.htm

Håber du kan bruge det til noget 

Anmeld

13. december 2011

Trunte87

Baby2009 skriver:

Jeg fandt det her:

Sukker i urinen

Hos nogle gravide kvinder er der sukker i urinen ved en enkelt undersøgelse. Lidt sukker i urinen kan skyldes, at urinprøven er taget kort efter et sødt måltid. Man vil så gentage undersøgelsen med en ny urinprøve. Viser det sig, at der fortsat er sukker i urinen, vil man også undersøge blodets sukkerindhold.

Nogle få gravide kvinder får en såkaldt graviditetssukkersyge. En graviditetssukkersyge kan som regel behandles, ved at kvinden spiser en sukkerfattig diæt. I enkelte tilfælde er det nødvendigt med insulinbehandling.

En graviditetssukkersyge forsvinder som regel efter fødslen. Se endvidere afsnittet “Undersøgelse for sukkersyge under gravideteten”.

Det er kopieret fra  http://www.sst.dk/publ/Publ2002/Barnivente/Pages/kap4.htm

Håber du kan bruge det til noget 

Okay 1000 tak for svaret.

Anmeld

13. december 2011

Baby2009

Det var så lidt 

Jeg håber ikke at det er noget alvorligt, og jeg håber du skriver hvordan det går. Man er da lidt nysgerrig 

Anmeld

13. december 2011

Trunte87

Baby2009 skriver:

Det var så lidt 

Jeg håber ikke at det er noget alvorligt, og jeg håber du skriver hvordan det går. Man er da lidt nysgerrig 

Nej det håber jeg heller ikk at det er.

Jeg skal nok skirve hvordan det er gået når jeg har fået svar på det hele.

Anmeld

13. december 2011

Trunte87 skriver:

Jeg var til lægen her igår til min sidste graviditets undersøgelse. Der vidste det sig at der var sukker i min urin og jeg skal på sygehuset og blive testet. Jeg har haft svamp i 2-3 mdr og kan ikke komme i behandling før jeg har født, det var det samme sidst da jeg lavede en urin prøve men det vidste sig at det var pga det med svamp. Men denne gang er der så fundet sukker i min urin.

Kan se du har fået svar!

Men skriv lige når du ved noget!

Anmeld

13. december 2011

marius' mor

Trunte87 skriver:

som tidligere nævnt kan det være tegn på graviditetsbetinget sukkersyge..

Hvis du er i stand til at holde dit blodsukker (BS) på det rigtige niveau, er der ikke noget farligt i det.. du regulere det via din kost og evt insulin.

Så længe dit BS er stabilt, er der minimal risiko for dig og dit barn.

Jeg havde selv en kostreguleret diabetes da jeg var gravid med Marius, det var ikke et problem.. dog koster det i motion at spise for mange julegodter.. Heheh

Anmeld

23. december 2011

Trunte87

Har fået svar på mine prøver og der var intet at komme efter. Jeg fejler intet det var fordi jeg har spist noget morgenmad med sukker i inden jeg skulle til lægen og det har så givet sukker i urinen.

Det var også det jeg sagde til lægen om det mon ikke kunne være det, men næææh nej...

Anmeld

23. december 2011

Trunte87 skriver:

Har fået svar på mine prøver og der var intet at komme efter. Jeg fejler intet det var fordi jeg har spist noget morgenmad med sukker i inden jeg skulle til lægen og det har så givet sukker i urinen.

Det var også det jeg sagde til lægen om det mon ikke kunne være det, men næææh nej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.