Strækmærker på maven > hvordan bliver de? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.524 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Anonym trådstarter

Hey piger.

Jeg har i min graviditet fået rigtig mange store stærkmærker på maven, de er mørkerøde og rigtig grimme.

Jeg er en meget slank pige, og har altid været det, så det ser virkelig forkert ud. Og jeg synes selv jeg har fået den grimmeste krop.

Måske bunder det i at jeg føler de aldrig forsvinder igen.

Men jer med stærkmærker under graviditeten, hvordan blev de? kan de ses mega tydligt? har hørt de bliver hvide, men derfor kan man vel stadig se "rillerne" af den sprækkede hud, ikke?

Håber på nogle svar, eller før/efter billeder.

Er direkte ulykkelig, kan aldrig komme på stranden med oprejst hoved igen.

Mvh den anonyme og grædefærdige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Anonym trådstarter

13. december 2011

Laura.

Anonym skriver:

Hey piger.

Jeg har i min graviditet fået rigtig mange store stærkmærker på maven, de er mørkerøde og rigtig grimme.

Jeg er en meget slank pige, og har altid været det, så det ser virkelig forkert ud. Og jeg synes selv jeg har fået den grimmeste krop.

Men jer med stærkmærker under graviditeten, hvordan blev de? kan de ses mega tydligt? har hørt de bliver hvide, men derfor kan man vel stadig se "rillerne" af den sprækkede hud, ikke?

Kære dig.. Jeg ved hvordan du har det.. Efter min graviditet havde jeg også de grimmeste strækmærker nederst på maven og jeg tænkte, at jeg aldrig ville vise mig på en strand mere med de mærker. Heldigvis er de blevet så meget utydelige nu at man stort set ikke kan se dem. Så jeg tror og håber at de også vil blive mindre synlige på dig, for der er vidst ikke noget at gøre ved dem desværre...

Anmeld

13. december 2011

1012lmp

Har også altid været rigtig træt af mine... Men det bliver bedre med tiden og du vender dig til de er der...

Vil gerne engang måske have min fjernet med laser eller lignende men ved ikke.. men de bliver pænere, mine er mindst synlige når jeg tager sol

Du må gerne se mine, jeg var også en tynd pige inden jeg fik børn men har stadig babymave... men du må gerne se!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. december 2011

Anonym trådstarter

Laura. skriver:

Kære dig.. Jeg ved hvordan du har det.. Efter min graviditet havde jeg også de grimmeste strækmærker nederst på maven og jeg tænkte, at jeg aldrig ville vise mig på en strand mere med de mærker. Heldigvis er de blevet så meget utydelige nu at man stort set ikke kan se dem. Så jeg tror og håber at de også vil blive mindre synlige på dig, for der er vidst ikke noget at gøre ved dem desværre...

Håber rigtig meget på de også bliver usynlige, er så dybt ulykkelig over at jeg ligner stegt flæsk sådan på maven, kan slet ikke føle mig tiltrækkende på nogen måde længere 

Var dine også helt vildt røde og "dybe"?

Anmeld

13. december 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Har også altid været rigtig træt af mine... Men det bliver bedre med tiden og du vender dig til de er der...

Vil gerne engang måske have min fjernet med laser eller lignende men ved ikke.. men de bliver pænere, mine er mindst synlige når jeg tager sol

Du må gerne se mine, jeg var også en tynd pige inden jeg fik børn men har stadig babymave... men du må gerne se!

Jeg er bare van til at have en helt fejlfri hud, og nu ser jeg sådan her ud? håber jeg vender mig til det!

Synes slet ikke dine er slemme, overhovedet ikke som mine!  Håber da på mine bliver ligeså lyse som dine, så er det i det mindste til at overkomme, og umuligt at se når det er mørkt. krydser fingre!  Synes bare mine virker mega dybe, når man køre fingerne over dem kan man ligesom mærker 'huller'

Anmeld

13. december 2011

1012lmp

Anonym skriver:

Jeg er bare van til at have en helt fejlfri hud, og nu ser jeg sådan her ud? håber jeg vender mig til det!

Synes slet ikke dine er slemme, overhovedet ikke som mine!  Håber da på mine bliver ligeså lyse som dine, så er det i det mindste til at overkomme, og umuligt at se når det er mørkt. krydser fingre!  Synes bare mine virker mega dybe, når man køre fingerne over dem kan man ligesom mærker 'huller'

Det er mine altså også... Mine er MEGA dybe især dem jeg har i siderne!

Men mine har også været røde og lilla, men nu skal du tænke på det også er henholdsvis 4 og snart 7 år siden jeg fik mine drenge Det tager tid... men jeg ligger næsten ikke mærke til dem mere... der er andre tring jeg fokusere langt mere på f.eks. den skide løse hud jeg har lige der midt på maven

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hey piger.

Ja nu er jeg barsk og ærlig.

Strækmærker forsvinder aldrig helt, men de bleger af med tiden og bliver lysere, og trækker sig heldigvis også noget sammen, så de ikke ser helt så voldsomme ud.

Men..det er jo et led i det at få børn, nogle får dem, andre ikke.

Jeg fik alle mine på en eneste nat, da jeg skulle have den første ca 14 dage før, fordi jeg rendte ind i hjørnet af en stol med mavsen forrest, og indrømmes skal det..mit stakkels maveskind blev aldrig det samme igen.
Men...man lærer at leve med det, og som mine forskellige mænd gennem årene alle som en har sagt:
Elskede kvinde..din mave er smuk..den fortæller jo bare at du har givet liv til mirakler.
Så..nej det er som det er og man kan sagtens leve med dem..hvis man vil

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. december 2011

Laura.

Anonym skriver:

Håber rigtig meget på de også bliver usynlige, er så dybt ulykkelig over at jeg ligner stegt flæsk sådan på maven, kan slet ikke føle mig tiltrækkende på nogen måde længere 

Var dine også helt vildt røde og "dybe"?

Jeg tror at de nok skal blive meget mindre synlige med tiden, det sker for mange, så hvorfor ikke også med dig ?
Mine strækmærker var meget mørke, men ikke så dybe..

Anmeld

13. december 2011

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Mine strækmærker, var meget tydeligt og rødlige under graviditeten og først nu, 9 mdr. efter jeg har født, er de begyndt og aftage i farven.

Jeg syntes også i starten at de gjorde min krop grim og jeg var ked af det, men snakkede med en veninde om det, og hun sagde at hun også var ked af det i starten, men lærte og elske dem, da det er minde fra en vidunderlig tid og nu har jeg det på samme måde.

Har desværre ikke nogle billeder, jeg kan vise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.