weekend tvillingedrenge og baby ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. december 2011

prik

hej jeg har et spørgsmål omrkign det og have3 min mands børn hver anden weekend ..

vi har dem hver anden weekend og nu har vi så taget den nødvændige beslutning at de skal bo ved os fast dog skal vi først igennem en kamp i statsamtet.. fordi moderen ikke er særlig intra. i de børn.. hun har dem 1½ dag i ugen resten a tiden sender hun dem i aflastning hvilket gør de for tre forskellige opdragelser.. som gør dem usikre og derved reagere de med ballade og råben og skrigen og skaber sig.. hvilket jo gir sig selv lidt..  vi mener hvis vi så for dem her hjem at de så vil få det bedre og blive opdraget ''rigtig'' men når vi det inden lille baby kommer tiil verden ? jeg er bekymret for mit overskud til 3 børnhvor to a dem ikke kan opføre sig pænt det meste a tiden og lillebaby som kræver utrolig meget.. men jeg har valgt min mand og derved også hans to drenge på 3 de er nogle dejlige drenge når vi har dem hvis de bliver hentet tidligt sådan noget.. og hvis de har været her i mere end en weekend opføre de sig så søde.. men så snart vi siger vi skal til og afsted til deres mro går jordenundergang ellers igang.. de blir ullykkelige og vil ikke afsted så vi er begyndt først a sige noget 15 min før vi køre så de er glade mens de er her..

men hva skal jeg gøre?

de kan være noget så lede og provokerende overfor hinanden og ikke mindst mig med a sparke mig i maven bare fordi de ved jeg blir sur fordi der er en baby derinde..

de for selv skæld ud og blir sat på værelset til ''time out'' men det hjælper ikke..

hvordan blir det når de bor fast ved os og den lille ny også skal ha opmærksomhed ?

håber nogle kender dette og kan svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

SussieThyssen

Puuh det er godt nok noget af en opgave du påtager dig der

jeg kan ikke råde dig så meget men..hvis I virkeligt får bevilliget børnene til fast bopæl hos jer...så tror jeg at jeg vil råde dig til at kontakte en børnepsykolog gennem kommunen, som vil komme og give dig/jer noget støtte i den første svære tid, og som vil give jer nogle værktøjer til at få jeres liv ind i en fast rytme, og noget børneopdragelse, som er holdbar.

Held og lykke med det hele

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. december 2011

Isabella_mor

SussieThyssen skriver:

Puuh det er godt nok noget af en opgave du påtager dig der

jeg kan ikke råde dig så meget men..hvis I virkeligt får bevilliget børnene til fast bopæl hos jer...så tror jeg at jeg vil råde dig til at kontakte en børnepsykolog gennem kommunen, som vil komme og give dig/jer noget støtte i den første svære tid, og som vil give jer nogle værktøjer til at få jeres liv ind i en fast rytme, og noget børneopdragelse, som er holdbar.

Held og lykke med det hele

Kærligst
Sussie

og en masse kærlighed... de børn må virkelig føle sig mindre værd når de bliver sendt rundt til alle mulige..  

så en MASSE MASSE MASSE KÆRLIGHED og omsorg.. 

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

isabellamor skriver:

og en masse kærlighed... de børn må virkelig føle sig mindre værd når de bliver sendt rundt til alle mulige..  

så en MASSE MASSE MASSE KÆRLIGHED og omsorg.. 

Ja naturligvis..det siger jo sig selv

Anmeld

13. december 2011

Isabella_mor

SussieThyssen skriver:

Ja naturligvis..det siger jo sig selv

jaa

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Jeg tænker helt automatisk at i skal stoppe enhver form for time out straf, og i stedet acceptere at de børn bare har brug for rigtig meget nærhed, tryghed og kærlighed.

Selvfølgelig skal de ikke slå og sparke hverken hinanden eller dig, men jeg tror slet ikke at de får det bedre af at de bliver sendt væk fra fællesskabet. Det de har brug for er jo netop at opleve at de er ønskede og at i elsker dem lige meget hvad der sker.

Jeg ville nok arbejde på at løse konflikterne i situationen, frem for at sende nogen væk. Hjælpe børnene til at sætte ord på de trælse følelser, og lære dem at det er ok at blive vred, ked og frustreret og at man godt kan det uden at reagerer fysisk.

Når/hvis i får dem boende hos jer fast, er det måske en rigtig god ide at tage en snak med en børnepsykolog, omkring den situation børnene står i, og måske få nogle værktøjer til hvordan i bedst muligt hjælper dem på plads i en ny og mere stabil hverdag end de er vandt til.

Anmeld

13. december 2011

Vial

Jeg synes, at I skal bede om noget familievejledning via kommunen. Viser måske også at i VIL drengene.

Time out styrker ikke det manglende selvværd de nok har udviklet. I skal have noget hjælp. Alt den snak om "opdragelse" og "uopdragenhed" skal skiftes ud med nogle mere positive vendinger i jeres hoveder.

Kæmpe opgave - og måske lidt voldsomt med baby på vej. Måske der via kommunen kan blive et godt samarbejde mellem jer og afladtningsfamilien, så I har samme dagsorden omkring drengene. Tror I vil have godt af den familie i hvert fald det første år eller to.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.