Hvornår ved man at det nærmer sig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Alexander071106sMor

Det er altså 5 år siden jeg sidst fødte, så det er jo lidt som at starte helt forfra igen... Derfor har jeg også lige et par sp. til de skønne mødre der mere eller mindre lige har født (eller bare kan huske tegnene endnu).

Jeg har 17 dage tilbage til termin, da jeg ventede Alexander gik jeg to dage over termin..

De sidste par dage har jeg haft enormt svært ved at samle mine ben, uden jeg føler, at jeg presser på lillesøsters hoved. Jeg vralter som en anden gammel and, og har enormt ondt lige i midten af underlivet (det nederste af maven). Bliver forpustet ved det mindste, og kan ikke hverken komme op og stå hvis jeg sidder på gulvet, eller få sko på der skal bindes. Jeg føler især om aftenen, at hun efterhånden er på vej ud, eller ihvertfald ligger enormt langt nede....

Er det tegn på at hun kommer før tid, eller skal de sidste 17 dage være sådan? For det er ikk ret nemt at lave andet end bare at ligge på sofaen lige nu......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Frk.S

Jeg var meget mobil lige til det sidste. Kunne gå, cykle osv. uden problemer (og jeg gik næsten 2 uger over tid).

Derudover havde jeg ikke rigtig nogle tegn på at fødslen snart gik i gang. Det eneste var slimproppen som gik i løbet af dagen, hvor jeg fik veer om aftenen.
Men ikke noget med smerter, tiltagende plukkeveer el. lign.

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

ttcaroe@gmail.com skriver:

Det er altså 5 år siden jeg sidst fødte, så det er jo lidt som at starte helt forfra igen... Derfor har jeg også lige et par sp. til de skønne mødre der mere eller mindre lige har født (eller bare kan huske tegnene endnu).

Jeg har 17 dage tilbage til termin, da jeg ventede Alexander gik jeg to dage over termin..

De sidste par dage har jeg haft enormt svært ved at samle mine ben, uden jeg føler, at jeg presser på lillesøsters hoved. Jeg vralter som en anden gammel and, og har enormt ondt lige i midten af underlivet (det nederste af maven). Bliver forpustet ved det mindste, og kan ikke hverken komme op og stå hvis jeg sidder på gulvet, eller få sko på der skal bindes. Jeg føler især om aftenen, at hun efterhånden er på vej ud, eller ihvertfald ligger enormt langt nede....

Er det tegn på at hun kommer før tid, eller skal de sidste 17 dage være sådan? For det er ikk ret nemt at lave andet end bare at ligge på sofaen lige nu......

Jeg vraltede som en and de sidste uger før..det er helt normalt, og det kan man begynde på flere uger før. Det skyldes at den store sene i bunden af bækkenet er begyndt at løsne sig som den skal, men har ingen betydning for hvornår man føder.

For mit vedkommende så fik jeg rengøringsflip få dage før fødslerne gik igang, og jeg havde med garanti byens reneste lofter, inden det endelig gik i gang...hehe

Ens plukveer kan også blive kraftigere, hvis man får nogle i dagene op til, og man bliver måske fysisk mere træt, men ellers så synes jeg ikke rigtigt der var noget.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. december 2011

maria87

ttcaroe@gmail.com skriver:

det sker snart fordi sådan havde jeg det 10 dage før jeg fødte for 5 år siden  

og de sidste dage havde jeg det virkelig  mærkeligt, ikke på nogen ubehagelig måde, men kunne mærke det dernde'' ligesom du kan nu... og der fødte jeg 8 dage efter  

så tror bare du skal slappe af så meget du kan, for det sker snart er jeg ret sikker på ihvertfald,. 

og tillykke med din lille Jule-baby 

Anmeld

13. december 2011

Alexander071106sMor

maria87 skriver:

det sker snart fordi sådan havde jeg det 10 dage før jeg fødte for 5 år siden  

og de sidste dage havde jeg det virkelig  mærkeligt, ikke på nogen ubehagelig måde, men kunne mærke det dernde'' ligesom du kan nu... og der fødte jeg 8 dage efter  

så tror bare du skal slappe af så meget du kan, for det sker snart er jeg ret sikker på ihvertfald,. 

og tillykke med din lille Jule-baby 

Tak skal du have  Min mand siger også jeg føder inden jul, men jeg regner mellem jul og nytår - kan ikke lige foregne mig med tanken om at evt. snart føde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.