Hjælp, min datter er panisk angst for edderkopper!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. februar 2009

Idas_mor

Hejsa,
Min datter på 2½ gik i går fuldstændig i panik, græd og skreg og klamrede sig til sin far, efter hun blev puttet... Hun siger der var en stor edderkop og hun var bang.. Og hun var bange, meget endda det var så vildt at hun sitrede. I dag er det lige så slemt, hun tør ikke rigtig gå ind på hendes værelse, også selv om vi er med og holder hende.. Jeg har prøvet at få hende til at vise mig hvor hun har set den, men går i forsvar og vil ikke noget, hun siger bare; nej mor, det kan jeg altså ikke li´!

Hvad skal vi gøre, vi vil jo gerne have hende ind på hendes værelse igen, er der nogle der har prøvet noget lignende.. Det skal lige siges at hverken hendes far eller jeg er bange for edderkopper....

Mvh Anita

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2009

Mumto3

Ja, nikolaj 'så' en slange inde på værelset en nat, og hold da op, jeg har aldrig set nogen blive så bange. Han rystetde over hele kroppe, øjnene stod nærmest ud af hovedet på ham, mens han panisk angst bare skreg og skreg. vi kunne ikke engang hold om ham, fordi hver gang han mærkede vores arm, troede han at det var slangen der kom tilbage.

det er nu næsten et ½ år siden, og i dag kan han sidde stille og roligt ved køkkenbordet og fortælle om 'den nat da slangen kom og ville bide ham, og han blev så bange, så bange'.

Anmeld

25. februar 2009

charlottekri

Jeg tror helt sikkert at hun har set en anden blive rigtig bange for en edderkop (måske i dagpleje / legestue) og så har hun fået ind i hovedet at den er super farlig, og så bliver hun selvfølgelig panisk overfor edderkoppen (hun er jo ikke ældre end at det kan være livsfarligt. Måske i kunne prøve at tage en edderkop i hænderne og vise hende at i godt kan røre ved den, og at den ikke er farlig... lidt voldsomt måsek, men når i nu ikke er bange for dem, så skulle det vel ikke være noget problem (prøv at fremstille edderkoppen som et sødt dyr)
hilsen en edderkoppe hader

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.