P R E S S E M E D D E L E L S E
Endelig noget nyt musik til helt små børn!
Børn har mere end nogensinde brug for at bevæge sig - og musik
og bevægelse hører sammen!
Den nye CD ”Hov-Hov 2 ’eren” , indeholder 15 glade sange for børn fra
0 og op til 10 år. Den er en fortsættelse af ”Hov-Hov Musik for Sjov”, der udkom i 2004.
Der er sange om cirkuselefanter, der går på line; Mågen Bo, der er
træt af, at alle tror, han hedder Åge; Kaninreggae; Klapperslangen, der selvfølgelig er god til at klappe; Bilsangen til drengene; og for de lidt større børn: ”Husk”, der handler om alt det man skal huske til skolen – og ”SMS”, der joker med, at man lige så godt kan sende en sms i stedet for at tale sammen.
Sidst havde jeg et forlag til at udgive CD’en, men denne gang har jeg besluttet, at jeg selv ville stå for hele udgivelsen.
Det har været en lang, men rigtig sjov og lærerig proces. Sangene har jeg skrevet hen over de sidste 4 år, så der er blevet kælet for dem.
De er inspireret af de børn jeg møder dagligt, når jeg holder koncerter og underviser.
Vi indspillede sangene en sensommerdag i ”Ark Studio”. De medvirkende er et stækt hold samlet af nogle af Danmarks bedste musikere: Klaus Menzer på trommer og percussion, Gasem Pedersen på guitar, Frede Ewert på tangenter, Jon Bruland på bas, og så synger jeg selv.
Mange Hilsner
Anne O. Granfeldt