MetteV skriver:
LOVLIGT?
Min veninde er ansat som salgselev, ved siden af modtager hun su da hun læser HF selvstudie... men er dette lovligt? Lige nu er hun sygemeldt, men følger stadig sit hf studie.. Kan ikke tro det kan være lovligt? hendes arbejdsplads får jo pengene refunderet fra kommunen under hendes sygdom.. Hun skal gå fra på barsel til marts og satser på at tage hendes hf eksamen til maj
Men når hun skal gå over til barselsdagpenge fra Kommunen beregner de det så ikke for hendes samlet indkomst? Er så bange for hun kommer i klæmme og ender med at skulle betale det hele eller få en dom?! Hun vil ikke lytte til mig og mener hun har styr på det
Jeg ved ikke om det er lovligt eller ej, når det er en elevløn, men da jeg var studerede, fik jeg SU og dagpenge på samme tid i et helt år under min barsel. Det fik jeg fordi jeg gik på barsel lige efter min lønnede praktik. Jeg troede heller ikke at det kunne passe, så undersøgte det med både SU-kontoret og kommunen og den var altså god nok. Jeg kunne også vælge at "gemme" SU'en til jeg startede op på studiet igen og så få dobbelt SU i et år, hvis jeg ville det. Havde jeg ikke været i praktik op til min barsel, men inde på skolen, havde jeg ikke fået dagpenge oveni...
Det er egentlig ret underligt at det er sådan...
Anmeld