Ja, jeg ved det er en gammel tråd, men jeg kan simpelthen ikke klare flere paniktråde fra folk, der ikke kan skrive fødselsdagskort.

Først vil jeg foreslå at man dropper klicheerne – de bliver fanget i modtagerens spamfilter på samme måde som reklamer – de bliver læst, men de bliver ikke registreret. Skriv i stedet noget personligt, som modtageren kan forholde sig til – og skriv det på en kreativ måde! Eksemplerne herunder kan virke indforståede, men modtagerne vil både afkode og registrere teksten.
Forslag 1 :
Kære XXX & XXXXXX
Hjertelig tillykke med fødselsdagen.
Nogle af os var jo lockoutet fra XXXXXXs fødselsdag, så vi har selvfølgelig set ekstra meget frem til jeres nye dobbelt-kombi-fødselsdag.
Men det er jo lige præcis dét, der kendetegner jer herude i Amager-sekten. At I holder sammen som superlim og synkronsvømmer gennem livet. Den berømte tyske filosof, Hubert Von Feinschwinkel-Autobahn, havde en teori om, at Amager befinder sig i en tidslomme, hvor alle kender hinanden, og alle møder hinanden i AmagerCentret og Fields lørdag formiddag.
Og inden længe vil jeres kvikke datter have knækket voksenkoden, og så ser I hende kun, når hun kommer for at bede om bilnøglerne. Men I vil jo stadig møde hende i AmagerCentret og Fields. Tillykke med fødselsdagen.
Forslag 2:
Kære XXXXXX
ALTING FLYDER!
Livet flyder bare af sted. Verden forandres konstant, og vi flyder bare med. Den ene dag tager den anden, og man flyder bare umærkeligt med tiden.
Og når man får børn, så går tiden med lysets hastighed – man når slet ikke at opfatte, at 25 år kun tager 2 sekunder. Man håber bare, at man har givet sine børn ballast nok til at deres faldskærm vil folde sig ud.
Og du er virkelig landet med begge ben på jorden! Du er allerede forvandlet til en supersygeplejerske, og du vil også blive familiens første ph.d. – for du er født med den yderst sjældne dna-kombination HÅNDTASKE (Harmonisk, Åben, Naturlig, Drive, Talent, Ambitiøs, Stædig, Kreativ, Energisk).
Din gamle far har det sorte bælte i overspringshandlinger, og det har du heldigvis ikke arvet, men du vil altid være min lille glade pige! Tillykke med fødselsdagen.