hjælp mig . !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.132 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. december 2011

tenna1990

hej alle piger/damer , 

da jeg er gravid i 12 uge er jeg i tvivl om jeg må spise rødspætter med hummersovs i 

er der nogle af jer der har prøvet at spise det uden at der sket noget med barnet inde i maven ?

please er ikke søde at hjælpe mig ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

dola

tenna1990 skriver:

hej alle piger/damer , 

da jeg er gravid i 12 uge er jeg i tvivl om jeg må spise rødspætter med hummersovs i 

er der nogle af jer der har prøvet at spise det uden at der sket noget med barnet inde i maven ?

Hvorfor skulle du ikke måtte spise det???

Anmeld

12. december 2011

tenna1990

fordi det jo er fisk , 

det er jo ikke alt  slags fisk man må spise under gravidteten ?

Anmeld

12. december 2011

Holbæktrunten

tenna1990 skriver:

fordi det jo er fisk , 

det er jo ikke alt  slags fisk man må spise under gravidteten ?

Du skal VIRKELIG spise meget fisk før det gør noget... De store rovfisk skal man ikke spise for meget af, da det er her der er flest tungmetaller i, og det er det der kan skade baby....

Ellers spiser du bare løs... Sushi må man fx også godt spise da det SKAL have været frosset ned inden det serveres i DK...

Anmeld

12. december 2011

tenna1990

mange tak for svaret  

nu er jeg ikke nervøs mere 

Anmeld

12. december 2011

dola

tenna1990 skriver:

mange tak for svaret  

nu er jeg ikke nervøs mere 

Tun, helleflynder, sværdfisk, sildehaj, gedde, aborre, sandart, oliefisk og rokke bør man ikke spise mere end 100 gram om ugen af..

Men altså alt i alt, spis en masse grønt og spis med måde, så går det meste nok!

Da jeg var til lægen første gang ang graviditet, fik jeg en lille bog af Ulla Rode sponsoreret af Libero. Hør om du ikke også kan få sådan en, så undgår man de der panik ting..

Tillykke med det forresten...

Anmeld

12. december 2011

delimus

tenna1990 skriver:

hej alle piger/damer , 

Spis du bare løs.... Mener at sådan noget som tun, skal man ikke spise mere end en gang i ugen, fordi det er en rovfisk og der er noget med det, kan ikke huske hvad. Men fisk er godt og meget fisk er meget godt, så bon appetit :-) 

Har også selv spist meget sushi under graviditeten. Til at starte med, ville jeg ikke røre det, for havde hørt at det var uha så farligt for babyen, men begyndte så at undersøge det og fordi der er så strenge regler for tilberedningen af sushi her i landet, er det heller ikke et problem 

Anmeld

12. december 2011

tenna1990

jo jeg kan da prøve at spørger min læge om det  
mener jeg har en masse folder om sådan noget med mad osv .

Anmeld

12. december 2011

tenna1990

og mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.