Mærke babys hjerteslag i uge 25?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.905 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. december 2011

Giraffen

Jeg havde den mest underlige oplevelse i nat.

Jeg er altid oppe at tisse ca to gange om natten og den ene gang da jeg kom tilbage i sengen og lå på siden så kunne jeg mærke lillepigens puls lige under ribbenet. Jeg ved det var hendes og ikke min da det først og fremmest var i højre side (og altså ikke i nærheden af hjertet) og fordi den var ca dobbelt så hurtig som min puls.

Kan det have været hendes hjerteslag ellerka det ha været noget helt andet? det var virkelig kraftigt og stod på i et minuts tid og så forsvandt det igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Giraffen

jeg opper lige så forsigtigt 

Anmeld

12. december 2011

Wimmie

Det er nu stadig din egen puls 

Jeg kan også mærke det hver dag - også selvom det slet ikke er i nærheden af mit hjerte, men min jordemoder fortalte mig at det var min egen puls jeg mærkede.

Babys hjerte/puls kan ikke mærkes udefra - uanset hvor langt man er henne 

Anmeld

12. december 2011

Giraffen

Wimmie skriver:

Det er nu stadig din egen puls 

Jeg kan også mærke det hver dag - også selvom det slet ikke er i nærheden af mit hjerte, men min jordemoder fortalte mig at det var min egen puls jeg mærkede.

Babys hjerte/puls kan ikke mærkes udefra - uanset hvor langt man er henne 

men det kan bare ikke have været min puls da det var dobbelt så stærkt som min egen puls på det tidspunkt. Så det kan godt være det ikke var babys puls men så må det ha været noget helt tredje 

Anmeld

12. december 2011

Wimmie

Giraffen skriver:

men det kan bare ikke have været min puls da det var dobbelt så stærkt som min egen puls på det tidspunkt. Så det kan godt være det ikke var babys puls men så må det ha været noget helt tredje 

Nu er din puls jo også meget højere end normalt; har lige sakset denne lille "artikel"

Mange gravide oplever, at maven kan hoppe rytmisk eller det kan føles som om, den hopper rytmisk. I nogle tilfælde er det fordi barnet hikker – men hvis de små dunk kommer i takt med din puls, så er det ikke baby, der hikker – det er din puls, du kan mærke.

Når man bliver gravid vokser maven og både mavemuskler og maveskind spændes ud. Det bevirker, at pulsåren i maven bliver mere fremtrædende, og den bliver nem at se og mærke med hånden.

Så hvis din mave dunker derudad, så er dette altså forklaringen.

Men som sagt, det var bare hvad min jordemoder sagde; jeg skal ikke kunne sige om nogle måske er i stand til at mærke baby. Min moderkage ligger også ud mod maveskindet, så det var vist udelukket at jeg ville kunne mærke babyens puls - ved ikke om det kan ske at være anderledes hvis ens moderkage ligger bagtil 

Anmeld

12. december 2011

Giraffen

Wimmie skriver:

Nu er din puls jo også meget højere end normalt; har lige sakset denne lille "artikel"

Mange gravide oplever, at maven kan hoppe rytmisk eller det kan føles som om, den hopper rytmisk. I nogle tilfælde er det fordi barnet hikker – men hvis de små dunk kommer i takt med din puls, så er det ikke baby, der hikker – det er din puls, du kan mærke.

Når man bliver gravid vokser maven og både mavemuskler og maveskind spændes ud. Det bevirker, at pulsåren i maven bliver mere fremtrædende, og den bliver nem at se og mærke med hånden.

Så hvis din mave dunker derudad, så er dette altså forklaringen.

Men som sagt, det var bare hvad min jordemoder sagde; jeg skal ikke kunne sige om nogle måske er i stand til at mærke baby. Min moderkage ligger også ud mod maveskindet, så det var vist udelukket at jeg ville kunne mærke babyens puls - ved ikke om det kan ske at være anderledes hvis ens moderkage ligger bagtil 

jeg tror fint at det kan være noget andet end babys hjerteslag men når jeg nu kunne mærke min egen puls samtidig med og den gik halv så hurtigt så er det hvertfald ikke min egen puls

men den har faktisk været der lidt igen i dag samme sted lige under ribbenet i højre side, måske er det bare nogle "ticks" eller andet, for det går næste lige så hurtigt som bananen her  

Anmeld

12. december 2011

Wimmie

Giraffen skriver:

jeg tror fint at det kan være noget andet end babys hjerteslag men når jeg nu kunne mærke min egen puls samtidig med og den gik halv så hurtigt så er det hvertfald ikke min egen puls

men den har faktisk været der lidt igen i dag samme sted lige under ribbenet i højre side, måske er det bare nogle "ticks" eller andet, for det går næste lige så hurtigt som bananen her  

Hehe, jeg skulle ellers lige til at skrive at det måske var baby der havde hikke (min hikker meget - og hurtigt), men hvis det går lige så stærkt som bananen så er det nok ikke dét 

Anmeld

12. december 2011

Giraffen

Wimmie skriver:

Hehe, jeg skulle ellers lige til at skrive at det måske var baby der havde hikke (min hikker meget - og hurtigt), men hvis det går lige så stærkt som bananen så er det nok ikke dét 

det ka være hun er gået helt bananas dernede

det ka også være hun havde krampe i benet og det var det jeg ku mærke det er altså heller ikke let altid at afkode hvad de tumler rundt og laver derinde :p

Anmeld

12. december 2011

Nettemor

da jeg var højgravid kunne min mand ligge øret på maven et bestemt sted og hvis der var helt stille kunne han høre bebsens hjerteslag. lige som når de sætter den der hjerte måler på.. men det fik vi afvide at det ikke kunne være det.. men det er jeg sikker å det var. det var præcis samme sted som de altid fik den bedste lyd af hjertet og samme rytme og alt det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.