gode råd søges omkring hvalp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. december 2011

rimor

nogen der har erfaring for hvad der kan afhjælpe hvalpe-bidderi.???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Toshiba

nogen der har erfaring for hvad der kan afhjælpe hvalpe-bidderi.???

"stik den én på kassen"

NEEEEJ bare sjov...

Der er kun den kedelig og langsommelige vej ud af det.... med NEJ og tage den væk... Det kan tage laaaaang tid - men pludselig sidder den "fast"

Anmeld

11. december 2011

freiasmor

Nogen bruger - bid i øret som moren til hvalpene gør (den bider dem eller "napper" dem når de gør noget der gør ondt ..

Andre bruger nej og beskæftiger den med noget andet så den kommer væk fra at bide..

og ja nogen bruger nej og ignorere ..

Vi har da vi havde hund : brugt bid i øret og nej og ignorere - om det er det rigtige ved jeg ikke, men det hjalp - selvfølgelig skal du ikke gøre skade på den og det gjorde vi heller ikke, men bare lige en markering så burde det være nok !

(kommer os an på hvilken race det er..

Anmeld

11. december 2011

Bassemor<3

Det er en lang kamp, men jeg ville tage ved halsbåndet trække den væk og sige NEJ til den når jeg ser den gør det, og så lade være med at give den nogen som helst opmærksomhed bagefter. Også hvis den kommer med "tilgiv mig" øjne. Det er det eneste der virker. Det er vigtigt at du er kontant og at der er kontant afregning, og hunden tager ikke skade af at man tager den i halsbåndet og hiver den hårdt væk ! og husk at kigge på den når du retter på den ellers er det til ingen verdens nytte 

Anmeld

11. december 2011

Toshiba

og HUSK ved  øjenkontakt i de "dumme situationer" HOOOOLDER du den længst - den der viger blikket først i hunde-verdenen er den laveste i hierkiet... så sørg for at "markere" du er lederen

Anmeld

11. december 2011

Bassemor<3

Toshiba skriver:

og HUSK ved  øjenkontakt i de "dumme situationer" HOOOOLDER du den længst - den der viger blikket først i hunde-verdenen er den laveste i hierkiet... så sørg for at "markere" du er lederen

Anmeld

20. december 2011

Fru Vinther

Og husk altid at bruge din hunds navn, når du irettesætter den. Det nytter ikke (kun) at sige "nej" for det kunne lige så godt være til et af dine børn (hvis du har..).

"Fido NEJ" og så skub hunden væk. Bliv ved HVER gang den prøver til også selv om det kan sætte din tålmodighed på prøve 

Som andre også har skrevet, så ved din hund lige pludselig hvad du mener og så stopper det af sig selv.

Husk endelig også at rose når hunden flytter sig eller slipper eller hvad det nu handler om. Det er vigtigt, at din hund forstår, at du er tilfreds og glad når den gør, som du siger. Det glemmer mange. De mener, at det er godt nok at sige nej men det er absolut lige så vigtigt med den positive indlæring hvor du husker at rose, når hunden går på plads eller går i kurven eller hvad du nu har givet besked på. 

God fornøjelse med vovsen 

Anmeld

21. december 2011

JeNoVa

Fru Vinther skriver:

Og husk altid at bruge din hunds navn, når du irettesætter den. Det nytter ikke (kun) at sige "nej" for det kunne lige så godt være til et af dine børn (hvis du har..).

"Fido NEJ" og så skub hunden væk. Bliv ved HVER gang den prøver til også selv om det kan sætte din tålmodighed på prøve 

Som andre også har skrevet, så ved din hund lige pludselig hvad du mener og så stopper det af sig selv.

Husk endelig også at rose når hunden flytter sig eller slipper eller hvad det nu handler om. Det er vigtigt, at din hund forstår, at du er tilfreds og glad når den gør, som du siger. Det glemmer mange. De mener, at det er godt nok at sige nej men det er absolut lige så vigtigt med den positive indlæring hvor du husker at rose, når hunden går på plads eller går i kurven eller hvad du nu har givet besked på. 

God fornøjelse med vovsen 

Jeg har gået til hundetræning med nogle stykker af mine hunde, og da sagde træneren, at man ikke skal bruge hundens navn, når man giver den kommandoer/irrettesættelser. Det er fordi, at for en hund betyder dens navn "kom".

Ellers er jeg enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.