Navne skift... Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.165 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. december 2011

Sara.

Uuuuuuuhhhhh er simpelthen så glad lige nu!!!

Min mand har stået fast på at vi sku hedde hans efternavn alle (vi er mig, min mand, vores datter på 4 og søn på 1½.),

Mest fordi han så lidt på det som han sku fører hans familie navn videre og sådan...

Men nu har han lige sagt at han gerne vil være med til at sløjfe det sådan vi alle kun hedder mit efternavn....

Det betyder simpelthen så meget for mig.. Har slet ikke kunne finde mig til rette med hans efternavn, det var bare ikke mig.... (vi har mit som mellemnavn lige nu)....

Men hvordan gør vi? Kan vi godt skifte vores alles efternavn?

Vi har bestilt en bus rejse til næste sommer (bus + camping) der kan vi vel ringe til og sige vi har fået nyt navn?

Ej er så lykkelig lige nu. Det betyder bare meget for mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

K&S

Sara. skriver:

Min mand har stået fast på at vi sku hedde hans efternavn alle (vi er mig, min mand, vores datter på 4 og søn på 1½.),

Mest fordi han så lidt på det som han sku fører hans familie navn videre og sådan...

Men nu har han lige sagt at han gerne vil være med til at sløjfe det sådan vi alle kun hedder mit efternavn....

Det betyder simpelthen så meget for mig.. Har slet ikke kunne finde mig til rette med hans efternavn, det var bare ikke mig.... (vi har mit som mellemnavn lige nu)....

Vi har bestilt en bus rejse til næste sommer (bus + camping) der kan vi vel ringe til og sige vi har fået nyt navn?

I kan sagtens skifte navn alle sammen, det koster bare et gebyr pr. person

Hvis I skal rejse til et sted, hvor I vil kunne risikere at skulle fremvise pas, skal navnet på billetten stemme overens med navnet i passet  så er det underordnet om navnet i passet er korrekt (efter jeres navneforandring)

Anmeld

11. december 2011

bøgelund

Sara. skriver:

i kan sagtens skifte jeres alles navne .. nede på jeres lokale kirkekontor.. hvor i skal udfylde nogle papirer.. når man har børn sammen, er det vist gratis.. var det for os.. men ved ikke om i skal betale for børnene.. ellers koster det omkring 500 kr pr person..  

dejligt for dig..  

Hilsen en, hvis barn kun har fået et fornavn fra moren..  

Anmeld

11. december 2011

bøgelund

K&S skriver:

Hvis I skal rejse til et sted, hvor I vil kunne risikere at skulle fremvise pas, skal navnet på billetten stemme overens med navnet i passet  så er det underordnet om navnet i passet er korrekt (efter jeres navneforandring)

jeg skulle ikke betale for at få min kærestes navn, fordi vi har et barn sammen.. så er det åbentbart gratis.. er det MÅSKE os hvis man er gift, og ikke fik det ændret i den forbindelse..

Anmeld

11. december 2011

Sara.

K&S skriver:

Mange tak for dit svar :-) er simpelthen så glad..

Vi skal til Kroatien... Havde slet ikke tænkt på det med pas... Så hvis vi skifter navn men beholder vores pas og billetter som de er så kan vi godt rejse?

havde slet ikke skænket pas en eneste tanke, og det bliver dyrt med 4 nye pas.....

Anmeld

11. december 2011

Sara.

bøgelund skriver:

jeg skulle ikke betale for at få min kærestes navn, fordi vi har et barn sammen.. så er det åbentbart gratis.. er det MÅSKE os hvis man er gift, og ikke fik det ændret i den forbindelse..

Vi er gift.. Men fik det ændret i den forbindelse til at jeg gik fra at hedde Sara Robinson til Sara Robinson Sørensen, og min mand fik Robinson som mellemnavn..... Så vi vil gerne slette Sørensen

Anmeld

11. december 2011

bøgelund

Sara. skriver:

Vi er gift.. Men fik det ændret i den forbindelse til at jeg gik fra at hedde Sara Robinson til Sara Robinson Sørensen, og min mand fik Robinson som mellemnavn..... Så vi vil gerne slette Sørensen

at slette eller tilføje er præcis samme procedure.. så burde det være gratis for jer voksne.. med børnene ved jeg ikke.

i behøver ikke nye pas.. bare i bestiller billetterne i samme navn som passet.. så kan i godt vente med at skifte pas, til de alligevel udløber..  

Anmeld

11. december 2011

Sara.

bøgelund skriver:

at slette eller tilføje er præcis samme procedure.. så burde det være gratis for jer voksne.. med børnene ved jeg ikke.

i behøver ikke nye pas.. bare i bestiller billetterne i samme navn som passet.. så kan i godt vente med at skifte pas, til de alligevel udløber..  

Billetterne er allerede bestlit så det lader vi bare være som det er

tak for hjælpen

Anmeld

11. december 2011

Molly8

Sara. skriver:

Tillykke med dét!

Sjovt nok er jeg selv stjernelykkelig over, at min mand endelig ville dele sit efternavn med mig og kalde mig sin kone..

Jeg havde dog nået, at ændre mit eget navn inden. Det gøres nemmest over nettet og koster 450 kr. Dog ikke pr. person, når hele familien får ændret samtidig. (Det er gratis ved bryllup)

Til gengæld har jeg ikke fået ændret pas og kørekort. Passet skal skiftes alligevel næste år, men gad vide, hvor længe, jeg kan  undgå at skulle have nyt kørekort?

I andre, der er blevet gift og har fået nyt navn: Fik I nyt kørekort med det samme?

Anmeld

11. december 2011

K&S

Sara. skriver:

Mange tak for dit svar :-) er simpelthen så glad..

Vi skal til Kroatien... Havde slet ikke tænkt på det med pas... Så hvis vi skifter navn men beholder vores pas og billetter som de er så kan vi godt rejse?

havde slet ikke skænket pas en eneste tanke, og det bliver dyrt med 4 nye pas.....

Ja, så kan I sagtens beholde passene

Vi blev gift for 4 år siden og vi har stadig pas og kørekort med de "gamle" efternavne

Det vigtigste er bare, at pas og billet stemmer overens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.