Kan jeg være gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. december 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Den 5/6 november havde jeg ubeskyttet sex, jeg fik dog min menustration den 8 november helt normal. Problemet er at jeg i denne måned nu er gået en uge over tid, jeg har pletblødt lidt men kun så der er kommet lidt blod når jeg har været på toilettet og tørret mig har ikke haft brug for indlægsbind. Mine bryster føles spændte, jeg ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind (har hørt at nervøsiteten for om man er gravid kan give en symptomer) Er det overhovedet muligt at jeg kan være gravid???? Hvis jeg er det ville det være et kæmpekaos, har lige fundet ud af at fyren har været sammen med en anden det sidste år... Jeg har bare brug for at blive beroliget! Er det muligt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

pemiro

Anonym skriver:

Hej.

Den 5/6 november havde jeg ubeskyttet sex, jeg fik dog min menustration den 8 november helt normal. Problemet er at jeg i denne måned nu er gået en uge over tid, jeg har pletblødt lidt men kun så der er kommet lidt blod når jeg har været på toilettet og tørret mig har ikke haft brug for indlægsbind. Mine bryster føles spændte, jeg ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind (har hørt at nervøsiteten for om man er gravid kan give en symptomer) Er det overhovedet muligt at jeg kan være gravid???? Hvis jeg er det ville det være et kæmpekaos, har lige fundet ud af at fyren har været sammen med en anden det sidste år... Jeg har bare brug for at blive beroliget! Er det muligt???

Godmorgen.
Umiddelbart vil jeg ikke sige du er gravid, medmindre du har haft ubeskyttet sex efter din mens den 8. November.
For at få en rigtig afklafing ville jeg ta en graviditetstest hvis jeg var dig. Den burde kunne vise nu hvis du er gravid.

Anmeld

11. december 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Hej.

Hvis du ikke har haft ubeskyttet sex efter din menstruation, så er du helt sikkert ikke gravid - men tankens magt er voldsom, du kan sagtens få symptomer på graviditet, selvom du ikke er det.

Tag en test.

Anmeld

11. december 2011

celkt

ikke for at være en lyseslukker, - men man kan sagtens have noget der ligner en normal mens i starten af sin graviditet. Så selvom du har blødt den 8 november, er der ingen garenti for at du ikke er blevet gravid. MEN, - jeg vil dog påstå at det er for sent for din ægløsning, hvis du første havde ubeskyttet sex den 6 november. Men selvfølgelig, alt kan jo lade sig gøre, hvis naturen virkelig vil.

Anmeld

11. december 2011

lio

jeg blev gravid lidt inden en mens. så for en sikkerheds skyld så få tjekket op på den med en test.

Anmeld

11. december 2011

Rockertand

Qoco skriver:

jeg blev gravid lidt inden en mens. så for en sikkerheds skyld så få tjekket op på den med en test.

Hvordan ved du det?

Din cyklus kan sagtens blive længere en enkelt måned, så hvis du tænker forventet mens udfra tidligere cyklusser, så er du formentligt blevet gravid "lige før mens", fordi ægløsningstidspunktet har rykket sig (og så var det ikke "lige før mens" alligevel), og hvis du havde fået en biokemisk, så var den formentligt startet 14 dage efter det forrykkede ægløsningstidspunkt.

Der skal altid gå omkring 14 dage fra ægløsning til menstruation, da lutealfasen ellers ikke fungerer, og så bliver det for alvor svært at blive gravid, det er simpel biologi.

Anmeld

11. december 2011

lio

Rockertand skriver:

Hvordan ved du det?

Din cyklus kan sagtens blive længere en enkelt måned, så hvis du tænker forventet mens udfra tidligere cyklusser, så er du formentligt blevet gravid "lige før mens", fordi ægløsningstidspunktet har rykket sig (og så var det ikke "lige før mens" alligevel), og hvis du havde fået en biokemisk, så var den formentligt startet 14 dage efter det forrykkede ægløsningstidspunkt.

Der skal altid gå omkring 14 dage fra ægløsning til menstruation, da lutealfasen ellers ikke fungerer, og så bliver det for alvor svært at blive gravid, det er simpel biologi.

Den udregning har jeg ikke lavet, det var lægen som fandt frem til den konklusion, det er et par år siden så kan ikke huske det så godt, men det blev jeg altså. jeg blev scannet og var længere henne end jeg var iflg. mens. Til stor overaskelse for alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.