Ventetiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2011

Neki

Anonym skriver:

Tusind tak for svaret Neki, jeg har bare SÅ svært ved at koble fra, men tror jeg må øve mig!

Håber virkelig snart at i har heldet med jer

Det var så lidt Og tak

Hvilken behandling er/skal I i gang med? Og hvor længe har i prøvet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

Anonym trådstarter

vi venter på at kan melde os til ICSI behandling grundet nedsat sædkvalitet. Vi har forsøgt i 2 år, jeg blev dog gravid efter 5 måneder på naturligvis, men mistede i uge 6. Mærkeligt det hat kunne lade sig gøre! Vi startede dog i sommers med IUI, men dette var meningsløst grundet den stærkt nedsatte sædkvalitet, desværre

Må jeg spørge hvorfor i er i behandling?

Anmeld

12. december 2011

Neki

Anonym skriver:

vi venter på at kan melde os til ICSI behandling grundet nedsat sædkvalitet. Vi har forsøgt i 2 år, jeg blev dog gravid efter 5 måneder på naturligvis, men mistede i uge 6. Mærkeligt det hat kunne lade sig gøre! Vi startede dog i sommers med IUI, men dette var meningsløst grundet den stærkt nedsatte sædkvalitet, desværre

Må jeg spørge hvorfor i er i behandling?

Puhaa, så har i da også været en del igennem! Gør mig ondt i skulle miste..det må virkelig have været hårdt. Men du kan da blive gravid i hvert fald! Så er jeg sikker på det nok skal lykkes med icsi

Vi er uforklarligt barnløse.. Alt ser fint ud, bortset fra at jeg næsten danner for mange æg på ikke ret meget hormon, men der er ikke noget konkret svar på hvorfor det ikke vil lykkes. Alt ser perfekt ud hver gang!

Nu skal vi så i gang med et fryseforsøg her til januar. Så må vi se hvordan det går

Hvor skal i starte i icsi?

Anmeld

12. december 2011

stud mor

Min kæreste og jeg prøvede i næsten 3 år. før det lykkes (naturligt) Vi holdt også en pause på 6måneder fra læger osv.

Det der hjalp os rigtig meget var at planlægge rejser 1 til 2 gange om året, gerne steder hvor man ikke ville kunne tage hen som gravid altså fx cambodia hvor der er meget malaria.. Så kunne man gå og glæde sig helt vildt til at komme ud og se verden og vide at hvis man blev gravis måtte vi aflyse turen.

Men det er rigtig rigtig svært ikke at tænke på det og man bliver så ked af det hver gang man får menstrution.

Hel og lykke..  

Anmeld

12. december 2011

Anonym trådstarter

Ja jeg synes også det har været hårdt, også fordi vi efter SA fandt ud af at jeg havde en meget stor cyste på min ene æggestok, så måtte have fjernet den æggestok Så nu ønsker man selvfølgelig hurtigst muligt at få ønskebarnet, da man har en frygt for at noget skulle ske med den anden æggestok.

Ked af at høre at det ikke lykkedes for jer, særligt når alt ser perfekt ud hver gang. Men jeg er sikker på at det er jeres tur næste gang!!

Vi regner også at kunne melde os til lang behandling i januar. lige nu venter vi nemlig svar på blodprøver af min kæreste, for at tjekke for genfejl og cytisk fibrose.

Men ser virkelig frem til at komme igang og samtidig frygter jeg det også. Er du hårdt ramt af homoner og ÆU?

Anmeld

13. december 2011

Neki

Anonym skriver:

Ja jeg synes også det har været hårdt, også fordi vi efter SA fandt ud af at jeg havde en meget stor cyste på min ene æggestok, så måtte have fjernet den æggestok Så nu ønsker man selvfølgelig hurtigst muligt at få ønskebarnet, da man har en frygt for at noget skulle ske med den anden æggestok.

Ked af at høre at det ikke lykkedes for jer, særligt når alt ser perfekt ud hver gang. Men jeg er sikker på at det er jeres tur næste gang!!

Vi regner også at kunne melde os til lang behandling i januar. lige nu venter vi nemlig svar på blodprøver af min kæreste, for at tjekke for genfejl og cytisk fibrose.

Men ser virkelig frem til at komme igang og samtidig frygter jeg det også. Er du hårdt ramt af homoner og ÆU?

Puhaa sikke en omgang. Jeg døjer også med cyster på æggestokkene, og de kan godt lave rav i det! Jeg har dog ikke fået fjernet en æggestok..7-9-13!

Min første lange behandling var ikke sjov.. Der var jeg så utilpas 1 1/2 måned i træk. Der fik jeg suprefact til nedregulering og Gonal F som stimulerende hormon. Til ÆU kunne de ikke få alle folliklerne ud, så jeg var overstimuleret og fyldt med væske to uger efter!

Anden gang prøvede vi en kort behandling, men der dannede jeg kun 2 æg, så den blev konverteret til en iui.

Tredje gang var det så lang behandling igen, denne gang med næsespray i stedet, og det var MEGET bedre. Havde slet ingen symptomer og var i fin form helt op til ÆU. Havde dog dannet mange follikler, og fik taget 21 ud, så efter ÆU fik jeg det rigtig skidt, og måtte desværre også indlægges kort pga. Væske og æggestokke der drejede sig og lukkede af for blodtilførslen, da de var så hævede og tunge. Så der var jeg også dårlig 14 dage efter!

Så ja.. Jeg er desværre hårdt ramt af ÆU, men først dagene efter.. For ÆU i sig selv er ikke slemt. Så det synes jeg ikke du skal gå og frygte.. Selvom det er forskelligt fra person til person hvordan man oplever det.

Dejligt i først starter op når det nu bliver gratis igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.