Grøntsager erstatte kartofler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. december 2011

Anonym trådstarter

Nu har min kære mand lige fået den idé at vi bare skal erstatte vores kartofler med grøntsager, så ville vi begynde at tabe os... men hvordan er det nu med den der inddeling af tallerknen??? ved godt at hvis man skal tabe sig, er det noget med hvor mange kalorier man indtager osv... jeg er ikke den store kødspiser, så det skal der jo også tages hensyn til...

kom med jeres gode råd

TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Dinna88

Altså, der er stivelse i kartofler... Er det der han vil hen af?

Hvis I vil tabe jer skal I bare spise færre kaloerier end i forbrænder Dvs. I laver kosten om og dyrker en masse motion 

Anmeld

10. december 2011

freiasmor

Anonym skriver:

Nu har min kære mand lige fået den idé at vi bare skal erstatte vores kartofler med grøntsager, så ville vi begynde at tabe os... men hvordan er det nu med den der inddeling af tallerknen??? ved godt at hvis man skal tabe sig, er det noget med hvor mange kalorier man indtager osv... jeg er ikke den store kødspiser, så det skal der jo også tages hensyn til...

kom med jeres gode råd

TAK

Nu kører mig og min forlovede på ddv's madplan : og vi skal fx spise : mellem 200-300g grønsager og - (damer : 160-170g kød) (mænd : 170-180g kød) og 30g brød til ... og jeg kan love dig det er GUF !!

og min kæreste har på 2 uger tabt sig 7 kg, og jeg selv har tabt 5kg på 2 uger

Anmeld

10. december 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Altså, der er stivelse i kartofler... Er det der han vil hen af?

Hvis I vil tabe jer skal I bare spise færre kaloerier end i forbrænder Dvs. I laver kosten om og dyrker en masse motion 

ved godt det med motionen, men kan bare ikke komme igang... manden mener så at hvis vi får flere grøntsager kommer energien til at dyrke motion... vi har ikke råd til at gå i motionscenter, og at løbe er ikke os...

Anmeld

10. december 2011

Anonym trådstarter

freiasmor skriver:

Nu kører mig og min forlovede på ddv's madplan : og vi skal fx spise : mellem 200-300g grønsager og - (damer : 160-170g kød) (mænd : 170-180g kød) og 30g brød til ... og jeg kan love dig det er GUF !!

og min kæreste har på 2 uger tabt sig 7 kg, og jeg selv har tabt 5kg på 2 uger

er det til et aftensmåltid I skal spise det???

Anmeld

10. december 2011

freiasmor

Anonym skriver:

er det til et aftensmåltid I skal spise det???

Ja det er det..

vi har så også alt i gram - morgen og middag, men kan ikke lige huske det lige nu

Anmeld

10. december 2011

MorEllen

I kan jo erstatte kartoflene meg meget forskjelligt.. bulgur, bønner osv. Det kan jo være meget godt for dig der ikke spiser meget kød. Du skal jo have proteiner. Ellers vil jeg tro at I bare skal erstatte kartoflerne med tilsvarende mængde grøntsager.. Jeg ved ikke så meget om det   Jeg tror det står meget om det på nettet hvis I googler det

Anmeld

10. december 2011

Dinna88

ved godt det med motionen, men kan bare ikke komme igang... manden mener så at hvis vi får flere grøntsager kommer energien til at dyrke motion... vi har ikke råd til at gå i motionscenter, og at løbe er ikke os...

Det med at mangle energi ser jeg ikke som en hindring, det er nok snarere jeres mentalt udgangspunkt - gider I ikke, så gider I ikke. Og så hjælper grøntsager ikke. 

I behøver ikke løbe udenfor fitness, I kan gå Hvis I går så hurtigt som I kan, samt tæller kalerier, så burde I kunne komme op på nok.... 7 km/t og hvis I så går en time, så er det jo 7 km motion med pulsen på over 120 i en time, og så burde I klart tabe jer (tillagt at I er overvægtige, så pulsen nemt kommer op!)

Anmeld

10. december 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Det med at mangle energi ser jeg ikke som en hindring, det er nok snarere jeres mentalt udgangspunkt - gider I ikke, så gider I ikke. Og så hjælper grøntsager ikke. 

I behøver ikke løbe udenfor fitness, I kan gå Hvis I går så hurtigt som I kan, samt tæller kalerier, så burde I kunne komme op på nok.... 7 km/t og hvis I så går en time, så er det jo 7 km motion med pulsen på over 120 i en time, og så burde I klart tabe jer (tillagt at I er overvægtige, så pulsen nemt kommer op!)

Jeg vil gerne ud og gå en tur hver dag - men det er ikke til at få manden med... og for mine hunde's skyld, vil jeg jo gerne have dem med, men det er ikke nemt at styre 2 hunde og 1 barnevogn... vi er lettere overvægtige... jeg skulle gerne tabe ca. 10 kg, og det vil min mand også gerne... en af hans fejl er dog manglende evne til at ligge slikken på hylden - altså ud af huset... jeg har i et par måneder stort set ikke spist slik... det er ikke sådan at jeg er fanatisk, og spiser også dessert en gang imellem... har en aftale med mig selv om at om fredagen må jeg få et stykke kage når ungerne er lagt i seng... ellers spiser jeg faktisk kun kage derudover når jeg er i mødregruppe hver 14. dag... og så har jeg det bare sådan, at december  er ikke den rigtige måned for mig at starte på... ved godt at hvilken måned er så den rigtige, men bare ikke december... vil godt starte ud i det små, men manden mener så kun det skal være grøntsager fra frost, for de er nemme at tilberede, og dem kører jeg altså træt i ret hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.