Fra 2 til 1 lur om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gamle var jeres børn, da de gik fra 2 til 1 lur om dagen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.091 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. december 2011

JeNoVa

Min førstfødte gik først fra at sove 2 daglige lure til 1 lur om dagen, da hun var 17 måneder gammel.

Mine tvillinger er kun 9 måneder gamle, men især den ene lader til at have et meget lille søvnbehov. Nogle gange spekulerer jeg på, om hun ville sove bedre, hvis hun kun sov 1 gang i løbet af dagen.

Dog ved jeg ikke, om det er for tidligt, så jeg er nysgerrig efter at vide, i hvilken alder jeres børn gik fra at sove 2 lure om dagen til kun 1.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

FjolleTrold

Min trold sover stadig 2 lure - hun er 11 mdr. Men nogle dage springer hun over. Det er jo forskelligt fra barn til barn

Anmeld

9. december 2011

Clisolka

Her er det lidt forskelligt fra dag til dag, men pt. sover hun kun en lur i vuggestuen (kl. 12-15 ca.). Nogle dage må hun sove inden aftensmad, men det er ikke særlig tit. Hun er 13 mrd. nu 

Anmeld

9. december 2011

Janni.

Jeg følger lige med her, da jeg har haft tanken. Silas er lige straks 9 mdr og får 2 lure om dagen. 

Anmeld

9. december 2011

Rødhætte

Har stemt 2 lure eller derover. Min søn er på vej mod de 9 mdr og skal stadig have 3-4 timers søvn i løbet af dagen. Hvis han står op før kl 8 får han 3 lure i løbet af en dag 

Hvis din ene tvilling ikke har det store søvnbehov synes jeg da bare du skal afprøve med 1 lur!

Anmeld

9. december 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Har stemt 2 lure eller derover. Min søn er på vej mod de 9 mdr og skal stadig have 3-4 timers søvn i løbet af dagen. Hvis han står op før kl 8 får han 3 lure i løbet af en dag 

Hvis din ene tvilling ikke har det store søvnbehov synes jeg da bare du skal afprøve med 1 lur!

Anmeld

9. december 2011

Hasselnødden

Vi fandt ud af det en dag hvor Elias overhovedet ikke var træt ved middagslurstid, så han kom op af barnevognen efter iærdige forsøg på at finde ud af hvad der mon var "galt" - ble, mad, overtræt, ikke-træt osv. og han har kun sovet 1 lur siden fra kl. 12-13 stykker (afhængig af hvornår han står op om morgenen) til 14.30-16.30 stykker. Han har været ca. halvandet for det har været efter vores bryllups-navnefest-rejse i juni.

Anmeld

13. december 2011

2babygirls

JeNoVa skriver:

Min førstfødte gik først fra at sove 2 daglige lure til 1 lur om dagen, da hun var 17 måneder gammel.

Mine tvillinger er kun 9 måneder gamle, men især den ene lader til at have et meget lille søvnbehov. Nogle gange spekulerer jeg på, om hun ville sove bedre, hvis hun kun sov 1 gang i løbet af dagen.

Dog ved jeg ikke, om det er for tidligt, så jeg er nysgerrig efter at vide, i hvilken alder jeres børn gik fra at sove 2 lure om dagen til kun 1.

Madeleine er 14 mdr og tager stadig to lure.
Men omkring 9 mdrs alderen drillede hun os meget og ville ikke altid sove til formiddag... Men det kom så igen, og hænger stadig ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.