Hvor meget må man løfte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. december 2011

Anonym trådstarter

Hvor meget må man løfte helt i starten af graviditeten? Har været med til at løfte lidt borde og stole og sådan, og kom nu til at tænke på om det var noget skidt...

Synes ikke jeg kan mærke noget, altså smerter eller noget, det hiver lidt i den ene siden, men ved ikke om det bare er noget jeg bilder mig ind fordi jeg pludselig blev helt nervøs...

Er bare lidt svært at sige man ikke vil løfte noget, når ingen ved noget endnu jo...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Flowers

Jeg har før hørt, at i det første trimester må man ikke bære over 10 kg. Men det der med fysisk aktivitet handler om mange ting. Jeg har en artikel her der fprtæller lidt, men ikke et præcist kg.

http://mamanet.dk/gravid/livsstil/graviditet-og-traening

Anmeld

9. december 2011

CaWi

Jeg har selv hårdt fysisk arbejde, og jeg har selvfølgelig taget hensyn, men det er svært at lave om på gamle vaner. Tror generelt også at dem der feks arbejder på kontor og sådan, måske skal passe lidt mere på hvad de laver, end dem hvor kroppen er vandt til at være under press. Men ja, skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på det

Anmeld

9. december 2011

EKBJ

Anonym skriver:

Hvor meget må man løfte helt i starten af graviditeten? Har været med til at løfte lidt borde og stole og sådan, og kom nu til at tænke på om det var noget skidt...

Synes ikke jeg kan mærke noget, altså smerter eller noget, det hiver lidt i den ene siden, men ved ikke om det bare er noget jeg bilder mig ind fordi jeg pludselig blev helt nervøs...

Er bare lidt svært at sige man ikke vil løfte noget, når ingen ved noget endnu jo...

Der er ingen regler for hvor meget du må løfte men hvis det gør ondt skal du selvf lade vær. Men bebse tager ikke skade af det. 

Anmeld

9. december 2011

Kageelsker

Anonym skriver:

Jeg snakkede med lægen om det, da jeg lige var blevet gravid, og han sagde at hvis jeg fik ondt i forbindelse med løft, så var det for meget.

Som CAWI skriver, så er det jo meget forskelligt hvor meget ens krop er vant til. Men lyt til din krop, hvis den siger det er for meget, så lad være

Og tillykke med graviditeten 

Anmeld

9. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg fik lidt niv i siden, men ikke noget vildt, og har ikke mærket noget efter, men har heller ikke rigtig løftet noget efter.. Så regner med alt er som det skal være :-)

Jeg sidder jo på kontor til hverdag, så sådan nogle løft i løbet af dagen er kroppen jo slet ikke vant til, så derfor jeg også blev lidt mere obs på det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.