Jordermoder besøg i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
23 svar
0 synes godt om
8. december 2011

Alexander071106sMor

Vi var til jordermoder i dag - troede egentlig det skulle være sidste besøg inden fødslen, men vi skal komme igen om 2 uger

Lillesøster blev skønnet til nu at veje 3200 g!! Synes godt nok det er meget, da vi fik Alexander, vejede han 3350 ved fødslen. Ved godt det er et skøn, men jeg tænkte bare, "puha, hun må godt nok meget gerne komme ud mellem jul og nytår i stedet for til nytår!" da jordermoderen sagde skønnet..

Men omvendt så kan jeg da egentlig godt forstå hun fylder hele maven, siderne, ribbene og mere til når hun vejer så meget - hun bliver ihvertfald ikke sultet

Hvor meget har i været skønnet til i slutningen af graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Moms

For 14 dage siden blev min baby skønnet til 3300, i går til 35-3600 g.

Jeg var 40+1 i går.

Moms

Anmeld

8. december 2011

Ka+Ma=Be

ttcaroe@gmail.com skriver:

Vi var til jordermoder i dag - troede egentlig det skulle være sidste besøg inden fødslen, men vi skal komme igen om 2 uger

Lillesøster blev skønnet til nu at veje 3200 g!! Synes godt nok det er meget, da vi fik Alexander, vejede han 3350 ved fødslen. Ved godt det er et skøn, men jeg tænkte bare, "puha, hun må godt nok meget gerne komme ud mellem jul og nytår i stedet for til nytår!" da jordermoderen sagde skønnet..

Men omvendt så kan jeg da egentlig godt forstå hun fylder hele maven, siderne, ribbene og mere til når hun vejer så meget - hun bliver ihvertfald ikke sultet

Hvor meget har i været skønnet til i slutningen af graviditeten?

Stor og stor - ja det er vel som man ser det! hehe

Jeg fødte da jeg var 39+2 en stor dreng på 4330g Han blev skønnet til 3700-3800 en 10 dages tid inden jeg fødte.

Anmeld

8. december 2011

Alexander071106sMor

Katte87 skriver:

Stor og stor - ja det er vel som man ser det! hehe

Jeg fødte da jeg var 39+2 en stor dreng på 4330g Han blev skønnet til 3700-3800 en 10 dages tid inden jeg fødte.

Puha!!! Var det ikke en hård omgang at få ham ud om jeg må spørge?

Anmeld

8. december 2011

Ka+Ma=Be

Puha!!! Var det ikke en hård omgang at få ham ud om jeg må spørge?

Niks, jeg fik desværre planlagt kejsersnit (pga. sædestilling). Har dog ladet mig fortælle at det ikke betyder så meget med størrelsen. Kender flere som har haft en rigtig hård fødsel trods at de har født små børn  Det kommer vel også an på så meget - hvordan man er bygget, hvordan barnet ligger, hvordan veerne fungerer etc. Kunne jeg forestille mig

Anmeld

8. december 2011

M (:

Katte87 skriver:

Niks, jeg fik desværre planlagt kejsersnit (pga. sædestilling). Har dog ladet mig fortælle at det ikke betyder så meget med størrelsen. Kender flere som har haft en rigtig hård fødsel trods at de har født små børn  Det kommer vel også an på så meget - hvordan man er bygget, hvordan barnet ligger, hvordan veerne fungerer etc. Kunne jeg forestille mig

Min mor har født x 5, og hun siger, at det klart er nemmere at føde store børn! Den hårdeste fødsel var med mig (nr. 2, 3400g og mindste barn) og den nemmeste med min lillebror (nr. 4, 4980g og største barn).. 

Anmeld

8. december 2011

Ka+Ma=Be

M (: skriver:

Min mor har født x 5, og hun siger, at det klart er nemmere at føde store børn! Den hårdeste fødsel var med mig (nr. 2, 3400g og mindste barn) og den nemmeste med min lillebror (nr. 4, 4980g og største barn).. 

Der kan man bare se!  Det var også en ordentlig basse 

Anmeld

8. december 2011

M (:

Katte87 skriver:

Der kan man bare se!  Det var også en ordentlig basse 

Haha ja, jordmoderen udbrød ved fødslen "Han er jo FED! Øh, jeg mener stor!"  

Anmeld

8. december 2011

Alexander071106sMor

M (: skriver:

OK så kan jeg godt tage det roligt igen, havde bare tænkt det ville være modsat

Anmeld

8. december 2011

M (:

ttcaroe@gmail.com skriver:

OK så kan jeg godt tage det roligt igen, havde bare tænkt det ville være modsat

Ja, og der var ingen klip eller bristninger (og det tog kun fire timer fra første ve), så det kan sagtens lade sig gøre, at klemme sådan en stor unge ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.