16 mdr. middagsluren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. december 2011

heidi30

Hej,

Malte er nu blevet 16 mdr. og har droppet 2 ud af sine 3 daglige lure.

Han er også begyndt at sove længere tid. Han kommer i seng ved 20 tiden og pt. sover han til 08 tiden. Nogle gange længere. Idag var jeg inde og vække han kl. 08.45, så han kunne komme afsted til nusery i nogenlunde tid 

Jeg er lidt usikker på hvornår han burde/skal sove til middag når han sove så længe om morgenen. Han virker nemlig ofte ikke træt, men hvis vi venter for længe er han overtræt.

Hvad med jeres små som sover lidt længere om morgenen, hvornår sover de til middag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Palaja

Marie er knapt 16 mdr. og kommer i seng 19 - 19.30 og vågner mellem 6.30 og 8.00. Hun sover middagslur fra 11-12 tiden og en 2-3 timer frem.

Jeg putter hende når hun er ved at være træt, og hænger mig ikke så meget i tidpunktet, men jeg ved jo selvfølgelig hvornår det sådan ca er. Det er som du siger, vigtigt at de ikke bliver overtrætte. Men er hun en dag træt allerede kl 10, jamen så kommer hun ud der 

Så mon ikke du gør det rigtige i forhold til din søn tror du? hvis han vil sove når du lægger ham ud, så er det vel fordi det er et passende tidspunkt for ham?

Anmeld

8. december 2011

heidi30

Palaja skriver:

Marie er knapt 16 mdr. og kommer i seng 19 - 19.30 og vågner mellem 6.30 og 8.00. Hun sover middagslur fra 11-12 tiden og en 2-3 timer frem.

Jeg putter hende når hun er ved at være træt, og hænger mig ikke så meget i tidpunktet, men jeg ved jo selvfølgelig hvornår det sådan ca er. Det er som du siger, vigtigt at de ikke bliver overtrætte. Men er hun en dag træt allerede kl 10, jamen så kommer hun ud der 

Så mon ikke du gør det rigtige i forhold til din søn tror du? hvis han vil sove når du lægger ham ud, så er det vel fordi det er et passende tidspunkt for ham?

Hej,

tak for dit svar.

Ja det er selvfølgelig rigtigt, at de skal ligges når de er trætte. Var bare nysgerrige om nogen kunne ligge deres børn ved middagstid hvis de f.eks. sov helt til kl. 08 o morgenen.

Ha en god dag 

Anmeld

8. december 2011

Palaja

heidi30 skriver:

Hej,

tak for dit svar.

Ja det er selvfølgelig rigtigt, at de skal ligges når de er trætte. Var bare nysgerrige om nogen kunne ligge deres børn ved middagstid hvis de f.eks. sov helt til kl. 08 o morgenen.

Ha en god dag 

OK, jamen det kan vi godt. De få gange hun sover til kl 8

God dag til dig også

Anmeld

8. december 2011

Na-Wi

William er 2 år og kommer i seng kl 19 hver aften og bliver vækket 6:30 hver morgen.. Så sover han til middag kl 12 og så et par timer frem..

Anmeld

18. december 2011

Angelspot

Oliver er 10 mdr, han sover to lure om dagen. Dog sover han som regel aldrig længe, tværtimod vågner han kl 5. Men skulle det ske at han vågnede kl 7.30 hvilket er sket, så kommer han ud både til formiddag og til middag, de 2 lure han plejer. Men det bliver bare rykket, så han får sen formiddagslur og sen middagslur. Så længe han ikke sover til senere end kl 16, så kan han sagtens holde sin rytme, så sover han bare lidt kortere lure i stedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.